2019-09-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i didn't dare bring this up when talking with jewels....but i think i recommend she take isabelle to the doctor to get some antibiotics for her skin.....it runs very bad in the family and best way to help was a 3 to 6 month run of medication plus a good balanced diet.....it helped me in my teenage years

but of course jewels would know all this of she included family in her life...instead we are all just haters

Jag tycker definitivt det är läge för antibiotikatabletter och någon receptbelagd kräm för att undvika ärrbildning och eftersom Issy är så ung är medicinerna helt gratis i Sverige, så Jewels kan inte skylla på ekonomin alls där. Det handlar om ren och skär oförmåga att svara på Issys behov.
Citera
2019-09-30, 21:55
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu tillhör inte jag den sorten samhällsmedborgare som försvarar soc speciellt ofta, då jag inte anser att de sköter sina jobb ens i närheten av vad de borde.
MEN soc har alltså inte hjälp denna familj med lägenheter. Kan inte uttala mig bakåt i tiden givetvis, men då mamman har sjukersättning, så anses hon kunna sörja för familjen, och alltså får inte familjen någon hjälp med att klara hyra eller att skaffa lägenheter. Inte ens när familjen nästan blev hemlös i början på året var ju Soc på pucken att hjälpa till med att borga för hyran eller skriva på ett så kallat socialt kontrakt. Vilket är knäppt, då de var beredda på att ordna fram ett familjehem åt I/O vilket kostar ungefär lika mycket per dygn som familjens hyra per månad. Men visst, gott om pengar lär ju Soc ha i varje fall.

Om det vore så att familjen fick hjälp med bostad, vilket är en ganska ovanlig insats i Sverige, hade sannolikheten att Soc hjälpt till att ordna fram en lägenhet i Stockholm varit försvinnande liten. Chansen hade varit större att en gammal farbror till mig dör i morgon och låter mig ärva en miljard kronor. Kommuner har nämligen en överenskommelse, att inte skicka socfall till andra kommuner, utan det är hemkommunens sak att sörja för sina medborgare.

Ska inte skriva så mkt men...
man får visst hjälp även om man har sjukersättning. Tex med tänderna. Nu hade ju jewels nåt annat bidrag till det men soc hjälper till annars. Det vet jag.
Sjukersättning är som att vara pensionär, klart pensionärer också går till soc för hjälp.
En inkomst från staten betyder inte att man ska klara av resten själv.

Men du menar att J får alla dessa lägenheter utan hjälp trots kronofogden?

Det är heller inte en ovanlig insats att soc hjälper till att fixa lägenhet om behov finns. Speciellt inte ovanligt när man har barn.

Det finns liksom stödlägenheter tex, eller heter det försökslägenheter? För narkomaner etc. Så visst hjälper soc barnfamiljer.

Skriver detta med största ödmjukhet då jag redan haft massa fel idag. Så jag kan givetvis ha fel.
Men att J får alla dessa lägenheter utan hjälp av staten trots skulder hos kronofogden har jag svårt att tro.
men kan ha fel!

Trevligt att få skriva till dig utan att behöva vara dryg förresten.
Citera
2019-09-30, 22:42
Medlem
11433.08s avatar
Issy har inaktiverat kommentarsfälten på instagram nu.

Hoppas fortfarande hon inte tar allt för personligt, då det även på instagram riktats kritik mot främst J.

J var även där och skrev.

Och hmmm... Kommer drömma mardrömmar om hennes profilbild.

Edit: J har också inaktiverat kommentarsfälten.

Ska de vara helt isolerade från sina följare nu?
På youtube kan man ju inte heller skriva.
Säkert inte på liven snart heller, bara se issy äta chips.

Snart kommer en gråtvideo om hat, garanterat.
Lika garanterat som vi aldrig kommer få höra vad någon läkare sagt.
Senast redigerad av 11433.08 2019-09-30 kl. 22:48.
Citera
2019-10-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Issy har inaktiverat kommentarsfälten på instagram nu.

Hoppas fortfarande hon inte tar allt för personligt, då det även på instagram riktats kritik mot främst J.

J var även där och skrev.

Och hmmm... Kommer drömma mardrömmar om hennes profilbild.

Edit: J har också inaktiverat kommentarsfälten.

Ska de vara helt isolerade från sina följare nu?
På youtube kan man ju inte heller skriva.
Säkert inte på liven snart heller, bara se issy äta chips.

Snart kommer en gråtvideo om hat, garanterat.
Lika garanterat som vi aldrig kommer få höra vad någon läkare sagt.

Jewels ville inte ha Instagram igen pga kommentarer (var väl därför hon slutade den vändan. När hennes konto handlade om att hon var cool trots sin ålder....?), tills en följare sa att man kan inaktivera kommentarsfältet där också. Sagt och gjort så öppnade J sin Insta igen O har verkat lite mer liberal med kommentarer både där och i lives, men bägaren rann tydligen över då. Undrar vem som bestämde det.
Citera
2019-10-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Ska inte skriva så mkt men...
man får visst hjälp även om man har sjukersättning. Tex med tänderna. Nu hade ju jewels nåt annat bidrag till det men soc hjälper till annars. Det vet jag.
Sjukersättning är som att vara pensionär, klart pensionärer också går till soc för hjälp.
En inkomst från staten betyder inte att man ska klara av resten själv.

Men du menar att J får alla dessa lägenheter utan hjälp trots kronofogden?

Det är heller inte en ovanlig insats att soc hjälper till att fixa lägenhet om behov finns. Speciellt inte ovanligt när man har barn.

Det finns liksom stödlägenheter tex, eller heter det försökslägenheter? För narkomaner etc. Så visst hjälper soc barnfamiljer.

Skriver detta med största ödmjukhet då jag redan haft massa fel idag. Så jag kan givetvis ha fel.
Men att J får alla dessa lägenheter utan hjälp av staten trots skulder hos kronofogden har jag svårt att tro.
men kan ha fel!

Trevligt att få skriva till dig utan att behöva vara dryg förresten.

Nu talar vi enbart om försörjningsstöd och hjälp till bostad. Alltså att sörja för det basala behovet med råd att äta och tak över skallen. Det bygger på något som kallas norm. Alla medborgare ska ha minst en viss summa varje månad för sin överlevnad. Kommer man inte upp till den summan har man rätt att söka försörjningsstöd, så länge man gjort allt i sin makt för att minska eller ta bort behovet av försörjningsstöd. I och med att Jewels har en inkomst, så kommer hon med största sannolikhet över riksnormen. Därav får hon inget försörjningsstöd utan anses kunna sörja för familjens behov. Och det gäller allt, tandläkare, mediciner, läkarbesök och mat. Så länge man passerar normen så anses man kunna ta hand om sig själv. I och med att hon kan försörja sig själv, får hon också ordna bostad på egen hand, oavsett om hon har betalningsanmärkningar eller inte. Jag kan garantera att hon inte fått någon hjälp sedan hon ordnade Sorsele, Nynäshamn innan det vet jag inte, men om hon inte gick på försörjningsstöd när hon flyttade in betvivlar jag att hon fick någon hjälp. Och Soc hjälper i princip bara till genom att borga för avtalet, eventuellt också se till att en person "sköter" sig i boende, men i Jewels fall skulle det nog bara vara att borga för avtalet de skulle kunna tänka sig.

För personer som redan är i Soc:s åtgärder, till exempel LVM eller försörjningsstöd, kan det hända att Soc hjälper till med bostad, i övrigt är det en väldigt ovanlig insats, av två orsaker, dels behöver inte Soc hjälpa till med det då vi inte har någon bostadsgaranti i Sverige, dels har Soc inte lägenheter till folk som behöver. Därav att vi har hemlösa i Sverige.

Alltså, Jewels har små chanser/inga chanser att få någon hjälp av Soc med ekonomi eller bostad. Men hon får ju boendestöd, kontaktperson, daglig verksamhet, Personligt ombud och så vidare om hon vill. Hon verkar dock inte vilja ha den hjälpen, eller förstår inte hur hon ska ansöka om den. Vilket är synd. Därför är jag ganska glad åt att denna familj visar vilken brist på välfärdssamhälle vi har.
Citera
2019-10-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
the problem here is psychological.....both jewels and oliver are hypochondriacs ......they dont need a medical doctor they need a psychologist......that poor child.......

Hur resonerade du egentligen då du gick och befruktade Jewels? Var hon inte tossig på den tiden också, eller har de sjuka sidorna hos henne framkommit senare?
Citera
2019-10-01, 21:33
Avslutad
Nu riktar jag denna kommentar till både J och O.

Hur tänker ni när ni stänger av kommentarsfälten? Hur ska ni bygga upp en publik? Hur ska ni få kritik och förbättra materialet? Hur ska ni besvara tittarnas frågor?

Fine om du (Oliver) ser detta som en hobby, men det tror jag fan inte...

J ser inte detta som en hobby alls, utan enbart en liten liten intäkt varje månad. Men tro mig, snart är detta inte längre en liten intäkt. Er kanal dör långsamt, och jag tror helt ärligt 90% av alla som tittar på er fortfarande är vi här på flashback.
Citera
2019-10-01, 22:33
Medlem
Paulabrauns avatar
Senaste videon. Nu gnäller jewels att vi förstör det enda sättet för henne att få en inkomst.
Citera
2019-10-01, 22:36
Medlem
Men oj. Vilken tragisk liten familj.
Hur kan det ens vara möjligt att hon får ha sitt barn hos sig?
Citera
2019-10-01, 23:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Issys Pappa ang inaktiveringen av kommentarsfälten på instagram.
Publicerat 1 Oktober 2019
https://youtu.be/qq2jiMUpeq0
Citera
2019-10-01, 23:41
Medlem
Så dom har tid att göra videos men inte tid att jobba eller gå i skolan?
Citera
2019-10-02, 00:09
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så dom har tid att göra videos men inte tid att jobba eller gå i skolan?

Tror inte Oliver vart i skolan en endaste dag nu efter sommarlovet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in