2019-09-30, 20:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Lambertz har verkligen lyckats skapa kaoz i det allmänna rättsmedvetandet. När man läser dina inlägg ryser jag till av obehag. Att sätta dit oskyldiga personer är en hobby för dig och dina gelikar. I min värld är bara dömda personer skyldiga. Punkt.

Har du synpunkter på hunden Ester?

Jag är förundrad över att HOL inte tog hand om hunden också. I farten när han ändå tog besittning av lägenheten, samtidigt som han tog över vårdnaden om barnen. Hunden betydde ju så mycket för barnen, en sak bara mamma KL tog på allvar och agerade därefter. Bor man på Norr Mälarstrand har man massor med grönytor, promenader, hundgårdar etc. Perfekt miljö att ha hund. Gillar inte HOL hundar?

Jaa, man ryser verkligen över fler användare i denna tråd.

Och bilden på K.L. med sonen som just börjat förskolan.....vart var den gode barnafadern HOL då?

Upptagen med karriär?

Lät frun ta hand om småbarnsåren......
Citera
2019-09-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag sorterade den klubben som inte relevant men inser ju nu att den kanske är högst relevant!

Tänker dock att Efternamn08 inte låter som någon som jobbar inom polisen? Och de känner varandra genom föreningen. Eller kanske känner varandra genom spel med andra föreningar.....

Inte värt att spekulera i med tanke på regel 1.06 anonymitet i forumet. Vi behöver din google-förmåga kvar i tråden.
Senast redigerad av Avel 2019-09-30 kl. 21:07.
Citera
2019-09-30, 20:57
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag hittade hennes namnteckning för några dagar sedan men den har man ju ingen användning av...

Finns Stockholmspolisens Bridgesällskap som antagligen är Stockholms äldsta bridgeklubb om du inte kikat närmare på dem tidigare eller om nån annan vill gräva.

https://www.svenskbridge.se/sthlms-polisens-bs

http://arkiv.svenskbridge.se/e107_plugins/clubs/clubs.php?id.422

Edit: De spelar i polishusets matsal på Kungsholmen några kvarter från KLs gamla adress på NM 62.

Men är inte bridge mer för pensionärer? KL hade väl spelat i 30 år? Schack låter mer rimligt.
Citera
2019-09-30, 20:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jag hittade hennes namnteckning för några dagar sedan men den har man ju ingen användning av...

Finns Stockholmspolisens Bridgesällskap som antagligen är Stockholms äldsta bridgeklubb om du inte kikat närmare på dem tidigare eller om nån annan vill gräva.

https://www.svenskbridge.se/sthlms-polisens-bs

http://arkiv.svenskbridge.se/e107_plugins/clubs/clubs.php?id.422

Edit: De spelar i polishusets matsal på Kungsholmen några kvarter från KLs gamla adress på NM 62.
Har också letat på bridgeklubbar (och schackklubbar) utan resultat. Enligt E08 så har KL varit med i ca 30 år så jag har försökt leta på Uppsala och Eskilstuna också. Inte hittat något men letade bara en stund igår em, man tröttnar efter en stund.
Citera
2019-09-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du blandar ihop baren och restaurangen. Det var blandad publik som åt på restaurangen. Maten var av det bättre slaget, och inte för dyrt. Det tillsammans med att läget är lite ”off”, och det inte finns obegränsat med restauranger direkt i närheten, gör att det sannolikt var välbesökt av lokalbefolkningen.
Vissa personer i tråden letar bara efter halmstrån att hänga upp ett angrepp på brottsoffret på. Sakliga argument biter inte på varken troll, huvudlösa fransyskor eller arga blommor. De vill bara flytta fokus från de två huvudmisstänkta, Karin och Fredrik.

Att det kan serveras god mat och vara allmänt trevligt på en kvarterskrog t.ex. verkar vara oförenligt med att samma krog väljer att ta ställning för mänskliga rättigheter i deras inskränkta fantasivärld.

Det intressanta för oss som tänker innan vi skriver är att försöka förstå när och hur KL spårade ur. Är det kanske medfött? Var hon redan som barn en otrevlig och dominant bitch eller söp hon sig till en personlighetsförändring? Att hon är helt från vettet sen ett tiotal år tillbaks finns svart på vitt i domar och utredningar, men finns det mer ledtrådar längre bak i tiden?

Vad gör en kvinna så galen att hon tre gånger försöker få sina barns far mördad trots att allt pekar på att han offrat en hel del genom åren för att hjälpa och skydda henne? Droger kanske? Fan vet. Tokig och farlig är hon iallafall.
Citera
2019-09-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
KL kanske spelar schack
Eller så spelade hon golf.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Och bilden på K.L. med sonen som just börjat förskolan.....vart var den gode barnafadern HOL då?

Upptagen med karriär?

Jag ryser bara över postare som har huvudet under armen eller är att betrakta som ogräs och inget vill förstå och heller tydligen inte är läskunniga, dom upprepar samma rappakalja om och om igen.
Supande barnmisshandlare är tydligen helt ok i deras värld

Den goda barnafadern var som många andra fäder upptagen med att försörja sin familj när frun var hemma med barnen... och pimplade vin...

Karin lämnade lägenheten självmant och HOL skulle bo där med barnen from 1 dec 2013.
Ingen ifrågasätter varför en mamma super och lämnar sina barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.

Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.

Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.

Helt otroligt HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.

Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.

Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Upptagen med karriär?

Var det före eller efter att hon sparkade, slog och tog stryptag på de små liven?
Citera
Medlem
Citat:
Men är inte bridge mer för pensionärer? KL hade väl spelat i 30 år? Schack låter mer rimligt.

Jo säkert högre medelålder i bridgesällskap än schackklubbar. Lite dödens väntrum typ, ha ha
Citera
2019-09-30, 21:08
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturnatten
Eller så spelade hon golf.

Absolut, tanken slog mig också. Men "spel" kan vara sport också. Badminton, tennis etc.
Citera
2019-09-30, 21:10
Medlem
Citat:
Absolut, tanken slog mig också. Men "spel" kan vara sport också. Badminton, tennis etc.
Svårt att se henne spela tennis med ena armen gipsad och en vinare i den andra handen.
Citera
2019-09-30, 21:11
Medlem
Citat:
Inte värt att spekulera i med tanke på regel 1.06 anonymitet i forumet. Vi behöver din google-förmåga kvar i tråden.

Ah, sant. Jag var dock inte ute efter att ta reda på vem Efternamn08 är utan det var som endast som ledtråd för att hitta KL

Google-förmåga eller svårigheter att släppa saker?

Jag letar fortfarande ibland efter den där bänken de gjorde Aftonbladet-intervjun vid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in