2019-09-30, 11:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Jag fastnade för dessa rader: ”Det svåra när man har så kul är att sluta och det blev många "sista burken" Men så tillslut var det dags att rulla åter hemåt där andra saker väntade! TFTC”
Finns det en undermening, något oförstått eller ett rent spel i det H*anna skriver? Var det svårt att sluta när de väl hade börjat dödsmisshandeln?också? Var det därför L*ena dog, för att det var svårt att sluta? Och såklart undrar man vad som väntade hemma, besked, familj, permission över dagen för S*tefan? Eller något annat?

Hur kan dessa vänner känna sig trygg i HD’s närvaro? Gör de det eller vågar de inte säga nej? Fattar de inte vad som hänt, ljuger HD om varför hon blev hämtad av polisen? Har hon förklarat sin ”delaktighet” i mordet? Bortförklarar hon misstankegraden med något enkelt?

Hursom, fruktansvärt obehagligt sätt att vara på. Och statyn hon står framför i fotot? Vem föreställer den och historien bakom? Vill hon ha något sagt med att posera just där?

Länk Statyn
Arbetets ära och glädje..
Citera
2019-09-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Historien upprepar sig. SD har trampat upp stigen väl och HD knatar på i samma spår. Det är viktigare än allt att leta burkar. Till och med viktigare än att ta ställning för eller emot en (eller två) misstänkt mördare.
Helt obegripligt att det finns så många ryggradslösa burkletare i en och samma skog.

Ja HD verkar vara en kopia av SD, är hon så hjärntvättad kan hon mycket väl ha varit med i själva mordet.
Verkligen obegripligt med alla dessa ryggradslösa eller de som umgås med misstänkta mördare, att så lealöst som järngänget, JG och nu dessa cachare bete sig. Helt häpnadsväckande!
Det som är ännu konstigare i sammanhanget är att SAMTLIGA kände eller var vänner med LW.

Det kanske bara är jag, men jag förstår inte mig på dessa människor, inte överhuvud taget.
Citera
2019-09-30, 11:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eftersom LW var kristen så anser jag att diskussionen
hör hemma i den här tråden, även om de flesta som
skriver här inte vill låtsas om att LW var kristen.
Det betyder att ni inte är intresserade av vem LW
var utan att ni enbart är intresserade av den
fantasibild ni målat upp av henne.

Tänker du att motivet kan ligga i detta? Att någon/några mördade henne för att de reagerade på hennes "okristliga beteende"?

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Får vi spekulera om motiv, för dig?
Citera
2019-09-30, 11:23
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Länk Statyn
Arbetets ära och glädje..

Tack så hjärtligt!
Om brunnen HD står framför, klippt från Wikipedia: ”
Kring brunnskarets kanter återfinns tretton reliefer som skildrar människans liv i vardag och fest: tvätterskor, gruvarbetare och smeder i arbete, ett nyförälskat par, barn i skolbänken, fotbollspojkar, en man i dödsbädden, cykelutflykt, präst i predikstolen, beredskapssoldater. Dessa reliefer är alla huggna av bildhuggaren Per Palm.”
Bara en tanke, symboler för symboliken i HD’s liv....
Citera
2019-09-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag begriper inte detta.
Hanna kör på som vanligt.
Det verkar som att leta burkar har stigit henne åt huvudet, för uppenbarligen kan hon inte låta bli.
Hennes "vänner" följer gärna med henne, och dom har trevligt tillsammans.
Allt är precis som vanligt, nästan som om ingenting har hänt.
På foto efter foto så står hon där och flinar rakt in i kameran.
Det känns nästan som ett hån.
Hon och hennes vänner har liksom förlorat verkligheten lite grann, på grund av detta burk-letandet.
Men då kan jag påminna dom om en sak.

Hanna är fortsatt misstänkt som delaktig i mordet på Lena.
Troligtvis har hon bara hjälpt till före och efter, men det finns även en liten risk att hon är direkt inblandad i själva mordet.
Hennes ex-man, som hon umgåtts frekvent med efter mordet sitter på sannolika skäl misstänkt för mordet.
Hon har poserat med honom på massor av foton och flinat åt hela Sverige.
Hanna, en vacker dag kommer Åsa Hiding att torka bort ditt fula flin i ansiktet på dej.
Och till vännerna, en dag kommer ni få skämmas över att ni över huvud taget kände denna kvinna.
Men, passa ni på att fota när ni jagar dom där förbannade burkarna, för snart kommer ni vara en kvinna kort i ert gäng.
Hoppas du flinar lika mycket på ditt "mug-shot"

//Avd.9

Så där sa LWs föräldrar om LWs burkletande, dom värkar helt jävla galna
när det gäller burkarna, ser mer ut som dom har en press på sig än att det skulle
vara en hobby.

Skulle HD på något vis ha hjälpt till före mordet och om ÅK kan bevisa det, då ligger hon
riktigt illa till.
Citera
2019-09-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så där sa LWs föräldrar om LWs burkletande, dom värkar helt jävla galna
när det gäller burkarna, ser mer ut som dom har en press på sig än att det skulle
vara en hobby.

Skulle HD på något vis ha hjälpt till före mordet och om ÅK kan bevisa det, då ligger hon
riktigt illa till.

Var kan man läsa om att hennes föräldrar sagt det du påstår?
Citera
2019-09-30, 12:02
Medlem
HD's maniska burkletande är väl helt enkelt ett sätt att fly från vardagen. Att kunna tänka på något annat.
Citera
2019-09-30, 12:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Tack så hjärtligt!
Om brunnen HD står framför, klippt från Wikipedia: ”
Kring brunnskarets kanter återfinns tretton reliefer som skildrar människans liv i vardag och fest: tvätterskor, gruvarbetare och smeder i arbete, ett nyförälskat par, barn i skolbänken, fotbollspojkar, en man i dödsbädden, cykelutflykt, präst i predikstolen, beredskapssoldater. Dessa reliefer är alla huggna av bildhuggaren Per Palm.”
Bara en tanke, symboler för symboliken i HD’s liv....
Jag förstår inte symboliken faktiskt vill du utveckla ?
Citera
2019-09-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Det var i en artikel i NA, de intervjuade LWs föräldrar
Citera
2019-09-30, 12:16
Medlem
Citat:

I reportaget som NA gjorde med
LWs föräldrar, kan man läsa att de
säger:
"Geocachingen satte sig nästan
på hjärnan."

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Från NA:

"– Det måste finnas fler som vet något. Jag skulle önska att de träder fram, säger hennes mamma Gun Johansson."

"– Hon var sån, om något var fel så tog hon upp det. Hon var speciell, det var hon faktiskt, säger Lars-Åke."

Om geocachingen:

"– Det satte sig nästan på hjärnan, säger föräldrarna och skrattar lite.
De ruskar oförstående på huvudet åt intresset att leta efter koordinater, en slags skattjakt, i oländig terräng.
– Men det skulle vara tufft. Det gillade hon. Det var hennes grej, säger Lars-Åke."

Om anmälningarna:

"Hon ville nog inte oroa oss. Hon beklagade sig aldrig över något."

För 362 dagar sen släcktes hennes liv av någon som är ytterst farlig.
De som är tysta måste tala nu - för sin och andras säkerhets skull.
Citera
2019-09-30, 12:18
Medlem
Citat:

Media intervjuade hennes föräldrar ett år efter mordet, då berättade dom om en gång
när LW å Lillgrabben va där på besök, då fick LW något burklarm å störtade iväg.

Om det sa dom att "det va som om det slagit sig på huvudet på henne", ungefär så.

Tyvärr kan jag inte länka, "ERROR 404".

Då va jag trea på den pucken Tack.
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-09-30 kl. 12:21.
Citera
2019-09-30, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja HD verkar vara en kopia av SD, är hon så hjärntvättad kan hon mycket väl ha varit med i själva mordet.
Verkligen obegripligt med alla dessa ryggradslösa eller de som umgås med misstänkta mördare, att så lealöst som järngänget, JG och nu dessa cachare bete sig. Helt häpnadsväckande!
Det som är ännu konstigare i sammanhanget är att SAMTLIGA kände eller var vänner med LW.

Det kanske bara är jag, men jag förstår inte mig på dessa människor, inte överhuvud taget.

Det är verkligen helt obegripligt för mig som utomstående.
För dig som känner dessa?

Jag funderar på vad HD säger till de människor som hon umgås med?

Oavsett vilka av nedanstående alternativ som är aktuella känns allt bara så konstigt:

- Är hon oskyldig och tycker att det är skönt att SD är där han är? Och att hon nu vågar hoppas på att hon slipper honom?

- Eller är hon skyldig, till något mindre eller bara anat?

- Eller har hon vetat, varit delaktig på något sätt eller värre mördat själv?

Tillägg:
Tycker möjligen att hon ser mer avspänd ut på bilden i Eskilstuna. Leendet inte ser lika stelt ut. Mer värme i ögonen.
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-30 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in