Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Jag kan inte svara för någon annan, men har man tagit på sig ett sådant uppdrag å mörda nån så har man nog kalkylerat att man möjligtvis får sitta i fängelse.
Jag förstår mig inte på folk som tjallar på andra, vederbörande blir ändå dömd men ska dra andra med sig i fallet. Nej jag tror den här FO är såpass bevandrad att han vet hur han ska spela sina kort och tjalla stjälper mer än hjälper.
Skulle KL bedra honom om dom nu är ett par, så får han väl skjuta henne när han muckar.
Ingen aning om hur deras relation ser ut och om de är skyldiga eller ej.
Tycker dock man har kunnat läsa sig till att KL känt sig hotad. Av HOL, knivskärningen, mannen med mantelrörelse utanför restaurang, blåslagen av Richemannen, bestulen på dator, organiserad brottslighet m.m.
FO passar in i rollen som typ beskyddare/älskare. Han är ju både muskelknutte på 95 kg och kampsportare. Hon ringer Freddan när hon känner sig otrygg. Han har hämtat KL på föreningen, som E08 rapporterat, så hon ska komma hem tryggt. Han behöver alltid pengar. Hon behöver någon som lyssnar. Han lånar lite pengar av henne. Hon drar ytterligare en fylle-rant om hur dålig HOL är. De eldar på varandra och om de är skyldiga så är det nog där planen eskalerar. Domen mot henne är droppen. Nu ska HOL dö eller hotas. FO har egen pistol eller fixar genom kontakter. Självförtroendet är stort nu. Ligger en stor belöning i potten och evtl relation med milf. Hans liv går på tomgång och bara motgångar. En skjutning så är alla hans och KLs problem över. Nu ska MÖPen äntligen få skjuta på riktigt.
Han är charmig och busig (enligt E08). Flackar runt precis som KL. Två dysfunktionella typer som hittat varandra och lojalitet uppstått. Sen är ju hoppet till mordförsök rätt långt men det får framtiden utvisa om de även kokat ihop nåt sånt. Båda har stor kunskap om hur polisen jobbar.