Citat:
Ursprungligen postat av
Shane21
2:11:50 av David Nillson vid Berlin marathon 4 genomtiderna i Sverige, imponerande han var gäst i elitpodden i början av veckan och sa då att han siktade på 2.17 (tror jag) då han skulle genomföra Berlin utan marathonträning, svenska rekordet var målet för en mara i vinter.
Bekele 2s från världsrekordet!! med 2.01.41 Jag hade inte räknat med att han skulle komma tillbaks till högsta nivån.
Håller med om Bekele, jag hade räknat bort honom efter stora skadeproblem och en lång karriär som banlöpare dessförinnan. Trodde att han var utbränd och gjort sitt. Och så detta lopp ... Nesligt att missa rekordet med så lite.
Måste ha varit perfekta förutsättningar i Berlin. David Nilssons tid är alltså den bästa av en svensk sedan 1990 och Åke "Biten" Eriksson. Häftigt att se vilka framsteg Nilsson har gjort det senaste året, först halvmararekordet för ett år sen och så nu detta. Blir intressant att se vad han klarar om han tränar för maran också

. Vore kul om han blir förste svensk under 2.10 (innan nån östafrikan huxflux dyker upp och gör tider som ingen svenskfödd kan matcha).