2019-09-28, 14:37
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hanna Lindholm snabbaste svenska dam genom alla tider!
17 mils löpning senaste veckan innan loppet så förmodligen ganska nedtränad. Tror att hon anmälde sig mest för chansen att slå Frida.

--
På tal om Fridas avhopp, minns jag fel eller var det för ca 5 år sedan som Charlotte Kalla flera år i rad skulle springa lidingö men fick förhinder i sista stund?
Citera
2019-09-28, 16:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
På tal om Fridas avhopp, minns jag fel eller var det för ca 5 år sedan som Charlotte Kalla flera år i rad skulle springa lidingö men fick förhinder i sista stund?

Ganska många skidåkare som varit anmälda till Lidingö genom åren men som dragit sig ur. Känns nästan som en marknadsföringsgrej. Det mesta (det enda?) som det pratats om de senaste dagarna är ju Fridas start, och senare icke-start.
Citera
2019-09-28, 16:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ganska många skidåkare som varit anmälda till Lidingö genom åren men som dragit sig ur. Känns nästan som en marknadsföringsgrej. Det mesta (det enda?) som det pratats om de senaste dagarna är ju Fridas start, och senare icke-start.

Fast i Fridas fall hade hon ju sprungit loppet varje år utom ett sedan 2009.
Dessutom springer ju tydligen halva hennes släkt något av loppen. Tradition.
Citera
2019-09-28, 19:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast i Fridas fall hade hon ju sprungit loppet varje år utom ett sedan 2009.
Dessutom springer ju tydligen halva hennes släkt något av loppen. Tradition.

Hennes mamma sprang 15km-loppet i motionsklassen idag.
Citera
2019-09-28, 21:46
Medlem
Nån som har någon bra livestream länk (Gratis) för Berlin Marathon?
Citera
2019-09-29, 12:09
Medlem
Shane21s avatar
2:11:50 av David Nillson vid Berlin marathon 4 genomtiderna i Sverige, imponerande han var gäst i elitpodden i början av veckan och sa då att han siktade på 2.17 (tror jag) då han skulle genomföra Berlin utan marathonträning, svenska rekordet var målet för en mara i vinter.

Bekele 2s från världsrekordet!! med 2.01.41 Jag hade inte räknat med att han skulle komma tillbaks till högsta nivån.
Citera
2019-09-29, 12:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Bekele 2s från världsrekordet!! med 2.01.41 Jag hade inte räknat med att han skulle komma tillbaks till högsta nivån.

Skotid.
Citera
2019-09-29, 14:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
2:11:50 av David Nillson vid Berlin marathon 4 genomtiderna i Sverige, imponerande han var gäst i elitpodden i början av veckan och sa då att han siktade på 2.17 (tror jag) då han skulle genomföra Berlin utan marathonträning, svenska rekordet var målet för en mara i vinter.

Håller med om Bekele, jag hade räknat bort honom efter stora skadeproblem och en lång karriär som banlöpare dessförinnan. Trodde att han var utbränd och gjort sitt. Och så detta lopp ... Nesligt att missa rekordet med så lite.

Måste ha varit perfekta förutsättningar i Berlin. David Nilssons tid är alltså den bästa av en svensk sedan 1990 och Åke "Biten" Eriksson. Häftigt att se vilka framsteg Nilsson har gjort det senaste året, först halvmararekordet för ett år sen och så nu detta. Blir intressant att se vad han klarar om han tränar för maran också . Vore kul om han blir förste svensk under 2.10 (innan nån östafrikan huxflux dyker upp och gör tider som ingen svenskfödd kan matcha).
Citera
2019-09-29, 15:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Håller med om Bekele, jag hade räknat bort honom efter stora skadeproblem och en lång karriär som banlöpare dessförinnan. Trodde att han var utbränd och gjort sitt. Och så detta lopp ... Nesligt att missa rekordet med så lite.

Måste ha varit perfekta förutsättningar i Berlin. David Nilssons tid är alltså den bästa av en svensk sedan 1990 och Åke "Biten" Eriksson. Häftigt att se vilka framsteg Nilsson har gjort det senaste året, först halvmararekordet för ett år sen och så nu detta. Blir intressant att se vad han klarar om han tränar för maran också . Vore kul om han blir förste svensk under 2.10 (innan nån östafrikan huxflux dyker upp och gör tider som ingen svenskfödd kan matcha).

Frågan är väl om Nilssons tid också är en skotid.
Citera
2019-09-29, 16:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Niklas Arrhenius gjorde 64.56 hemma i Utah i fredags. Inte långt ifrån hans tionde bästa tävlingsresultat (som ligger på 64.69). Hade han gjort detta under kvalperioden hade han nog blivit inbjuden till VM då det krävdes 63.82 för att bli inbjuden. Inte för att han är någon stabil mästerskapskastare.
Citera
2019-09-29, 16:11
Medlem
Detta med oprecisa mätningar i diskus stör mig rejält. Det måste göras bättre. Såg Ricky's bronskast från OS 1972 och det är ju en uppenbar felmätning. Med reservation för att en av de andra mätgubbarna korrigerar den förste klåparens markering av nedslaget. Tyvärr bryts klippet där men det ser ut som att gubbe nr två eventuellt har sett korrekt nedslag.
https://www.youtube.com/watch?v=0-WLH8iTI4I&feature=youtu.be&t=59

Rickys kast mättes för övrigt till 63.4. Guldkastet exakt en meter längre, 64.4
Citera
2019-09-29, 16:19
Medlem
Makalöst av Bekele, mycket starkt av Nilsson också. Men instämmer med andra om att det är trist att dessa nya skor tycks vara såpass avgörande för slutresultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in