Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Hej, kul att höra av dig igen.
Nja vad gäller HD har jag svårt att se henne direkt inblandad i mordet.
När jag träffade på henne i Sundsvall såg hon väldigt besvärad och pressad ut, inte glad, inte ens ett påklistrat leende...
Fick direkt känslan av att SD tvingat dit henne, tror som flera andra att han kontrollerat henne hårt under lång tid.
Har hon aldrig haft egna intressen utan enbart varit ett bihang till SD.? Mina varningsklockor ringer iaf över sådant.
Efter mordet försöker hon rädda sin familj, barn och anseende.
Hon är ingen häxa och absolut inte så ful och hemsk.
Tror hon bara är otroligt svag, korkad och rädd.
Hon är helt besatt av geocaching som är helt osunt.
Dessutom visar hon prov på otroligt dåligt omdöme som förpestar event som misstänkt för mord.
Förstår hon inte, eller bryr hon sig inte om vilken anstöt det väcker?
Intressant att läsa hur du tänker.
Vet inte hur korkad hon är, man kan ju vara korkad på olika sätt.
Kanske är man stark på ett sätt, medan i andra situationer är man i någon annans klor. Jag har sett det med egna ögon i andra relationer.
Jag tänker på missbruk, vilket missbruk som helst är en flykt. Flykt från obehagliga känslor som ångest, oro, depression.
En del missbrukar alkohol, narkotika. Medan andra missbrukar mat, flashback 😬, spel och geocaching.
Jag har haft väldigt svårt att plocka in HD som delaktig i en gemensam aktion med SD i ett mord. Mest har mina tankar gått i de banor som du nu beskriver.
Hon kan utåt sett verka fungera ganska normalt, men i den relation hon har haft under åratal har gravt påverkat hennes tänkande, självbild och vad som är hennes helt egna identitet. Självbilden kan ha integrerats med hur SD sett på henne. Hur man agerar i geocachingvärlden.
Jag tänker faktiskt lite på hur medlemmar i en sekt kan bli "programmerade". Man som medlem kan tycka att allt är som det ska vara, så här fungerar världen och så här tänker jag. Men avhoppade sektmedlemmar kan berätta om en annan verklighet när de blivit "avprogrammerade".
Spekulation naturligtvis...