2019-09-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Notera att det korrekta begreppet lyder "utom rimligt tvivel", dvs. inte "utom all rimlig tvivel". En viktig skillnad i rättssammanhang.

Hej @GilGrissom82

Det är fullständigt korrekt det du framfört och jag är också helt medveten om att det skrives "utom rimlig tvivel"

Uttrycket, ställt utom all rimlig tvivel är förekommande och själv brukar jag oftast förstärka "utom rimlig tvivel" genom att skjuta in ordet [ All ] mellan utom och tvivel.

Skall SD👤 kunna dömas inom en domstol till ett livstids fängelsestraff, måste det ställas utom [ All ] rimlig tvivel ... eller "utom rimlig tvivel"

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-09-29, 09:58
Medlem
Citat:
Att döma av sociala medier har nog hästintresset tagit upp en del tid och fungerar förmodligen som distraktion, välbehövlig sådan med tanke på omständigheterna. (Kan dock tilläggas att ingen av föräldrarna har tryckt på gilla-knappen för något av inläggen).

Du är en fena
Mhm det verkar som hästmänniskor är betydligt vettigare än geocachare. Jag har faktiskt slagits av hur många missanpassade och knepiga människor som sysslar med geo. Långt fler än i andra sammanhang, tex sport eller idrottsföreningar.
Citera
2019-09-29, 10:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oskyldig eller ej...

Denna kvinna verkar ha nerver av stål!

Hon borde vara helt nedbruten av vad som händer i hennes liv. Kan förstå om någon kamrat frågar om hon ska följa med ut för att logga några burkar för att hon ska få något annat att tänka på en stund. Men att sedan ha ork att skriva om det är för mig en gåta. (Själv skulle jag sitta på kammaren och gråta även om inte något blir bättre av det).

Dessutom, hon skriver att "för några veckor förgylldes cachingkartan med en massa pusselmystar och redan samma dag var alla lagda och frågorna besvarade".

Pusselmystarna släpptes den 27 augusti, vilket mao innebär att HD ägnade sig åt att lösa pussel för fulla muggar samma dag som hennes ex-man i gryningen hade gripits av insatsstyrkan...

*Turligt* nog greps hon ju själv inte förrän påföljande dag (28 augusti), så förhoppningsvis hade hon då hunnit lösa färdigt alla pusselmystarna. Om inte, så kanske det förklarar varför hon blev så upprörd (enligt grannars utsago till NA) när polisen ringde på
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-09-29 kl. 10:21.
Citera
2019-09-29, 10:17
Medlem
👤 Gällande mordutredningen och vad anbelangar den om livet bragte Lena Wesström vill jag låta framföra följande sagt.

Det är av stor betydelse att så kallade stödbevisning säkras, inom detta fallet har mycket stödbevisning kunnat säkrats.

Till observandum, stödbevisning är något som oftast utgörs av vittnesförhör med närstående så som vänner och bekanta till den misstänkte, så och även brottsoffret's.

Tidigare anmälningar, har även dem en betydelse för utredningen av brottet.

När nu själva förundersökningen, det vill säga, brottsutredningen är färdig, då först beslutar KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding om ÅTAL skall väckas eller inte.

Till nytt observandum, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är skyldig att taga full hänsyn till både det som talar för att SD👤 är skyldig, så som även det som talar emot den misstanken.

Problemet kvarstår tills vidare att kunna binda den mord-anklagade SD👤 direkt till mordplatsen bakom bullerplanket.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-09-29, 10:43
Medlem
Citat:
Att döma av sociala medier har nog hästintresset tagit upp en del tid och fungerar förmodligen som distraktion, välbehövlig sådan med tanke på omständigheterna. (Kan dock tilläggas att ingen av föräldrarna har tryckt på gilla-knappen för något av inläggen).

Ja hästintresset verkar vara stort och kan ju som du nämner vara en plats dom tillbringar en hel del tid. Jao, föräldrarna har gillat åtminstone en av döttrarnas bilder.
Citera
2019-09-29, 10:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Gällande mordutredningen och vad anbelangar den om livet bragte Lena Wesström vill jag låta framföra följande sagt.

Det är av stor betydelse att så kallade stödbevisning säkras, inom detta fallet har mycket stödbevisning kunnat säkrats.

Till observandum, stödbevisning är något som oftast utgörs av vittnesförhör med närstående så som vänner och bekanta till den misstänkte, så och även brottsoffret's.

Tidigare anmälningar, har även dem en betydelse för utredningen av brottet.

När nu själva förundersökningen, det vill säga, brottsutredningen är färdig, då först beslutar KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding om ÅTAL skall väckas eller inte.

Till nytt observandum, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är skyldig att taga full hänsyn till både det som talar för att SD👤 är skyldig, så som även det som talar emot den misstanken.

Problemet kvarstår tills vidare att kunna binda den mord-anklagade SD👤 direkt till mordplatsen bakom bullerplanket.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen

Det fetade: Hur vet du det?

Eller hoppas du att det är så?

(När tänker du svara på dalaans
frågor till dig?)
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-29 kl. 10:47.
Citera
2019-09-29, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Rätt, uppgiften kommer inte från SD, utan från den närmaste kretsen.
HD förbjöd SD att på något sätt kontakta LW, våren 2018.

Ja jag är tillbaka en sväng, SD slipper inte ut på många år nu, förhoppningsvis får han livstid och HD ett år eller två för medverkan/skyddande.

Vilket trevligt uppvaknande!
Jättetrevligt att du är tillbaka! Det är efterlängtat!

Uppgiften om att HD förbjudit SD att kontakta LW verkar komma i tråden redan i maj-18. Och då från dig.
Medan EGT har andra synpunkter...

31/5-18:
Citat:
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

27/7-18:
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

Detta har vi ju konstaterat inte stämmer. Varför lever såna trådsanningar kvar?
(Loggar på att dom cachat ihop, loggar att hon kontaktar TeamD, o.s.v.)

Sen är det ju mer eller mindre belagt, inte bara från mig, att dom fortsatt ha en relation.

17/9-18:
Citat:
Nja USA-resan var en present från svärföräldrana om jag förstått det rätt, så att inte ta med HD hade varit ogörligt. Men det konstiga är rykten om att hon sökt ESTA i bilen mot ARN?
Som det ser ut fick han göra som han ville men inte LW, också typiskt för en sådan som han.

Men finns det några konkreta bevis på att SD-LW umgicks även på vintern/våren 2018?
Det jag har hört har gjort gällande att LW bröt fullständigt med SD, blockering osv, samt att HD förbjöd SD att ha någon kontakt med LW.
Finns det bilder på SD-LW från denna tid, loggar av LW?

Jag spekulerar i att SD fått reda på LW´s Läcköevent sällskap och blev rädd att hon skulle gå förlorad för honom för alltid. Att han ville förhindra hennes resa, att de skulle försöka igen?
Uppenbart ville hon inte vara honom till lags.
Dog hon för Beholder X´s skull? Han som inte ens stannade för att leta utan for glatt vidare och cachade loss
Citera
2019-09-29, 11:07
Medlem
Citat:
Hej, kul att höra av dig igen.
Nja vad gäller HD har jag svårt att se henne direkt inblandad i mordet.
När jag träffade på henne i Sundsvall såg hon väldigt besvärad och pressad ut, inte glad, inte ens ett påklistrat leende...
Fick direkt känslan av att SD tvingat dit henne, tror som flera andra att han kontrollerat henne hårt under lång tid.
Har hon aldrig haft egna intressen utan enbart varit ett bihang till SD.? Mina varningsklockor ringer iaf över sådant.

Efter mordet försöker hon rädda sin familj, barn och anseende.
Hon är ingen häxa och absolut inte så ful och hemsk.
Tror hon bara är otroligt svag, korkad och rädd.
Hon är helt besatt av geocaching som är helt osunt.
Dessutom visar hon prov på otroligt dåligt omdöme som förpestar event som misstänkt för mord.

Förstår hon inte, eller bryr hon sig inte om vilken anstöt det väcker?

Hon är nog uppslukad av sina behov och då förstår hon inte ett dugg att hela hon väcker anstöt.
Isdrottningen kanske var mest besvärad av att SD höll sig tätt till henne i Sundsvall? Hon var trött på honom?
SD har varit hysterisk, krälat, ömkat, vägrat ta av sig ringen och till sist mördat för att få tillbaka henne?

Hon kommer aldrig smälta. Kompis, ja visst om det handlar om burkjakt för hennes falska statistik och kanske hon tänkte på nyttan av att ha tillgång bilen oftare än varannan vecka om hon gav SD hopp och cachade med honom.

Jag tror inte hon är snäll eller gullig någonstans inom sig. Isdrottningen är nöjd nu när hon är av med störningarna (SD o LW)?

När SD häktades första gången i juni -18 var hon också på event som om ingenting hade hänt. Såg hon till att missa den tysta minuten för LW eller hann hon dit i tid för att spela deltagande tillsammans med m.g.l, Behold*rX och flera av vännerna till LW som var där?
www.bildtagg.se/bild/492v9ctd443vua7hmaebj2r

(Kul att se dig i tråden igen, ShHolmes!)
Citera
2019-09-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oskyldig eller ej...

Denna kvinna verkar ha nerver av stål!

Hon borde vara helt nedbruten av vad som händer i hennes liv. Kan förstå om någon kamrat frågar om hon ska följa med ut för att logga några burkar för att hon ska få något annat att tänka på en stund. Men att sedan ha ork att skriva om det är för mig en gåta. (Själv skulle jag sitta på kammaren och gråta även om inte något blir bättre av det).

Undrar var de stackars barnen håller hus... orkar de överhuvudtaget gå i skolan?

I mina ögon tyder hennes betéende på att hon är medskyldig. Visst jag håller med, en "normal" funtad oskyldig person i HD:s situation borde hålla sig så långt bort från sociala medier som möjligt. Speciellt med tanke på hur hett omdiskuterad och iakttagen hon är av alla privatspanare. Hur hon kan lägga ut alla dessa glada selfies är för mig en stor gåta.

Visst liknar hennes betéende SD:s? Glatt cacha vidare som om ingenting har hänt. Kan det vara så att hon vet att hennes tid i frihet snart är slut? En oskyldig person borde hålla sig borta från "rampljuset" åtminstone till efter hon är strykt från utredningen eller ialafall efter åtalet.

Jag personligen skulle haft väldigt svårt för att låtsas som ingenting om jag varit bekant med HD. Hur tänker och känner och beter sig alla som träffar på henne (LW:s fd vänner osv)?
Citera
2019-09-29, 11:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Dessutom, hon skriver att "för några veckor förgylldes cachingkartan med en massa pusselmystar och redan samma dag var alla lagda och frågorna besvarade".

Pusselmystarna släpptes den 27 augusti, vilket mao innebär att HD ägnade sig åt att lösa pussel för fulla muggar samma dag som hennes ex-man i gryningen hade gripits av insatsstyrkan...

*Turligt* nog greps hon ju själv inte förrän påföljande dag (28 augusti), så förhoppningsvis hade hon då hunnit lösa färdigt alla pusselmystarna. Om inte, så kanske det förklarar varför hon blev så upprörd (enligt grannars utsago till NA) när polisen ringde på

Tack för dina analyser!
Det är en gåta för mig hur geocachingen verkar ha inflytande över de inblandades liv.

Kanske blir detta en slags flykt från den fruktansvärda verkligheten?

Jag har oerhört svårt att tänka mig in i deras situation. Jag föreställer mig att jag skulle i hennes situation dagen då SD greps av insatsstyrkan skulle fly med barnen till föräldrarna och bara "bli omhändertagen" och kanske försöka förströ mig med något som inkluderade familjen. Typ åka till någon stad, promenera och fika. Gå i skogen tillsammans.

Men alla är olika.

Men för HD kanske just detta geocachande är sådant som får hennes tankar att skingra sig?
Citera
2019-09-29, 11:22
Medlem
Citat:
Var har du sett att SD har kommit med denna uppgift? Visserligen har någon trådpostare nämnt att så kunde vara fallet, men mig veterligen har inte SD själv kommit med påståendet.

Källan borde vara antingen HD eller SD. Du uppger nu att det är en trådpostare. OK, då vet vi det. Tack.
Citera
2019-09-29, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hej, kul att höra av dig igen.
Nja vad gäller HD har jag svårt att se henne direkt inblandad i mordet.
När jag träffade på henne i Sundsvall såg hon väldigt besvärad och pressad ut, inte glad, inte ens ett påklistrat leende...
Fick direkt känslan av att SD tvingat dit henne, tror som flera andra att han kontrollerat henne hårt under lång tid.
Har hon aldrig haft egna intressen utan enbart varit ett bihang till SD.? Mina varningsklockor ringer iaf över sådant.

Efter mordet försöker hon rädda sin familj, barn och anseende.
Hon är ingen häxa och absolut inte så ful och hemsk.
Tror hon bara är otroligt svag, korkad och rädd.
Hon är helt besatt av geocaching som är helt osunt.
Dessutom visar hon prov på otroligt dåligt omdöme som förpestar event som misstänkt för mord.

Förstår hon inte, eller bryr hon sig inte om vilken anstöt det väcker?

Intressant att läsa hur du tänker.

Vet inte hur korkad hon är, man kan ju vara korkad på olika sätt.

Kanske är man stark på ett sätt, medan i andra situationer är man i någon annans klor. Jag har sett det med egna ögon i andra relationer.

Jag tänker på missbruk, vilket missbruk som helst är en flykt. Flykt från obehagliga känslor som ångest, oro, depression.

En del missbrukar alkohol, narkotika. Medan andra missbrukar mat, flashback 😬, spel och geocaching.

Jag har haft väldigt svårt att plocka in HD som delaktig i en gemensam aktion med SD i ett mord. Mest har mina tankar gått i de banor som du nu beskriver.

Hon kan utåt sett verka fungera ganska normalt, men i den relation hon har haft under åratal har gravt påverkat hennes tänkande, självbild och vad som är hennes helt egna identitet. Självbilden kan ha integrerats med hur SD sett på henne. Hur man agerar i geocachingvärlden.

Jag tänker faktiskt lite på hur medlemmar i en sekt kan bli "programmerade". Man som medlem kan tycka att allt är som det ska vara, så här fungerar världen och så här tänker jag. Men avhoppade sektmedlemmar kan berätta om en annan verklighet när de blivit "avprogrammerade".

Spekulation naturligtvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in