2018-09-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kan tänka mig att SD använt sig av HD för att försöka framkalla svartsjuka hos LW. Tror dock inte han lyckades med detta.

Vad jag undrar är då: Vilken är den initiala källan till att deras USA-resa var en present? Om det inte var det, tänker jag att SD ville dra iväg med HD dit för att "bestraffa" LW för att hon skulle på Norgeresan.

Nja USA-resan var en present från svärföräldrana om jag förstått det rätt, så att inte ta med HD hade varit ogörligt. Men det konstiga är rykten om att hon sökt ESTA i bilen mot ARN?
Som det ser ut fick han göra som han ville men inte LW, också typiskt för en sådan som han.

Men finns det några konkreta bevis på att SD-LW umgicks även på vintern/våren 2018?
Det jag har hört har gjort gällande att LW bröt fullständigt med SD, blockering osv, samt att HD förbjöd SD att ha någon kontakt med LW.
Finns det bilder på SD-LW från denna tid, loggar av LW?

Jag spekulerar i att SD fått reda på LW´s Läcköevent sällskap och blev rädd att hon skulle gå förlorad för honom för alltid. Att han ville förhindra hennes resa, att de skulle försöka igen?
Uppenbart ville hon inte vara honom till lags.
Dog hon för Beholder X´s skull? Han som inte ens stannade för att leta utan for glatt vidare och cachade loss
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-09-17 kl. 15:50.
Citera
2018-09-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han kanske inte har bestämt sig?

Jag tror det snarast beror på en distansering från brottet som sådant. Han vägrade t.ex. advokat vid bilincidenten t.ex. av samma skäl. Bara tanken är så bisarr felaktig löjeväckande att han bara fnyser föraktfullt. Det förmedlar han till omvärlden.

Noterade att en del av skribenterna i tråden också tog upp det, i anslutningen till bilincidenten, som en intäkt för hans totala oskuld.

Samma naiva inställning finns även vid mordfall och mördare som döms mot sitt nekande. Trots att detta är vad som de facto oftast händer vid morddom.

Peter Madsen är aktuell just nu liksom Johanna Möller, båda patologiska lögnare.
Men har sina troende skaror ofta med egna störningar.
Citera
2018-09-17, 16:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nja USA-resan var en present från svärföräldrana om jag förstått det rätt, så att inte ta med HD hade varit ogörligt. Men det konstiga är rykten om att hon sökt ESTA i bilen mot ARN?
Som det ser ut fick han göra som han ville men inte LW, också typiskt för en sådan som han.

Men finns det några konkreta bevis på att SD-LW umgicks även på vintern/våren 2018?
Det jag har hört har gjort gällande att LW bröt fullständigt med SD, blockering osv, samt att HD förbjöd SD att ha någon kontakt med LW.

Jag spekulerar i att SD fått reda på LW´s Läcköevent sällskap och blev rädd att hon skulle gå förlorad för honom för alltid. Att han ville förhindra hennes resa, att de skulle försöka igen?
Dog hon för Beholder X´s skull? Han som inte ens stannade för att leta utan for glatt vidare och cachade loss

Och det är en säker uppgift att det var en present? Vet du varifrån den uppgiften kommer?

Uppgifterna att SD och LW fortsatt ha kontakt i smyg kommer från MV.
Citera
2018-09-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

USA resan ja. Vet man när resan bokades? Den kanske bokades i samband med mordet. Är det något som blivit sagt i tråden?
Citera
2018-09-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och det är en säker uppgift att det var en present? Vet du varifrån den uppgiften kommer?

Uppgifterna att SD och LW fortsatt ha kontakt i smyg kommer från MV.

Från EGT om jag inte missminner mig, om resan alltså

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
USA resan ja. Vet man när resan bokades? Den kanske bokades i samband med mordet. Är det något som blivit sagt i tråden?

Tror även Energizer666 har nämnt att resan varit bokad långt i förväg som en present.

Säkert ville SD lösa Norge frågan innan han for iväg till USA
Citera
2018-09-17, 16:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det snarast beror på en distansering från brottet som sådant. Han vägrade t.ex. advokat vid bilincidenten t.ex. av samma skäl. Bara tanken är så bisarr felaktig löjeväckande att han bara fnyser föraktfullt. Det förmedlar han till omvärlden.

Noterade att en del av skribenterna i tråden också tog upp det, i anslutningen till bilincidenten, som en intäkt för hans totala oskuld.

Samma naiva inställning finns även vid mordfall och mördare som döms mot sitt nekande. Trots att detta är vad som de facto oftast händer vid morddom.

Peter Madsen är aktuell just nu liksom Johanna Möller, båda patologiska lögnare.

Kommer att tänka på tyskan som mördade två barn, det var väl också Arboga?

Hon var ju sjukt knepig när det kom till att försvara sig, hon hade väl folk ute som arbetade på att få till resning har jag för mig.
Citera
2018-09-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
nej det var fortfarande ingen slump att han åkte på en långt innan planerad resa till USA
(som han och HD hade fått i julklapp enligt folk i tråden)
att det var en julklapp är inget jag vet, men vet att dem skulle åka på gigat i USA

Ja här har vi inlägget.
Citera
2018-09-17, 16:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Och vad för störning anser du att åklagaren har som avskrev fallet för bristande bevisning? Jur kand examen och flerårig erfarenhet inom rättsväsendet? Är kanske en ny diagnos i Umeå? . (Du går lite väl långt i din iver att hitta diverse störningar hos människor du vet nada om).
Citera
2018-09-17, 16:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det var ungefär det jag menade... Narcissister har en förmåga att, som det ser ut, ”välja verklighet” och, nästan, till och med övertyga sig själva om sin oskuld. De tror detta är deras rättighet ungefär som mordet var deras rättighet, som att de är fria att välja som man skiftar kanal på tv, när man inte gillar vad man ser. Vilket inte precis gör den svarta avgrunden i deras kråkbon till hjärnor mindre. De borrar sig ännu längre in, motsols får man förmoda, och hoppas väl undkomma och nå något slags ljus på baksidan. I hjärnans Polynesien eller Nordkorea. På målade konstljusbelysta glasrutor.

Sen tänkte jag på lätt&lagom-reklamen, men det är väl förvisso min störning. Det kunde ju i alla fall leda till något gott.

Det hör förstås till att man kan gnälla över orättvisan som vederfarits en, och att det finns åhörare till det. Behovstillfredsställelse säljer som bekant.
Citera
2018-09-17, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kommer att tänka på tyskan som mördade två barn, det var väl också Arboga?

Hon var ju sjukt knepig när det kom till att försvara sig, hon hade väl folk ute som arbetade på att få till resning har jag för mig.

Ja, hon hade säkert flera kompisar....
Citera
2018-09-17, 16:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Postat 2018-07-20, 13:48
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vill minnas att arbetsgivaren uttalade sig i någon artikel att SD's semester redan varit planerad sedan tidigare.

EGTs replik :2018-07-20, 14:01
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, och för HD, så någon flykt eller liknande konspiration kan ni glömma.
Dom fick resan redan innan jul, kanske i november redan.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-17 kl. 16:54.
Citera
2018-09-17, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja här har vi inlägget.

Redan 28/5 skriver Energizer666:

"Impulsresa? om resan varit planerad sen länge som det står ett antal ggr i flera av inläggen.."

https://www.flashback.org/sp64175040

Så någon (EGT tycker jag också att jag minns har skrivit om det?) har tagit upp det innan 28 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in