2019-09-29, 06:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att HD gett SD kontaktförbud kommer väl endast från SD?

Var har du sett att SD har kommit med denna uppgift? Visserligen har någon trådpostare nämnt att så kunde vara fallet, men mig veterligen har inte SD själv kommit med påståendet.
Citera
2019-09-29, 06:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det frågan borde väl riktas mot SD som är den ende som förbundit trohet och ärlighet, ja allt gentemot sin fru HD. Även vid nöd och lust, dvs även vid lång sjukdom.

Varför inledde han kontakt med henne? Hon var ointresserad ett bra tag .... Varför envisades han?

Dessutom gift m 3 barn.

Förvirrande inlägg

Vad/vem pratar du om? LW har tre barn, men hon var vid tidpunkten för deras förhållande inte gift. SD/HD har endast två barn.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-09-29 kl. 06:42.
Citera
2019-09-29, 07:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man vet ju aldrig vad han egentligen säger, men det känns som han ”pratar genom bloggen”, via såväl spetsfundigheter som snyggt paketerad hånfullhet. Att vara rak verkar inte ligga för honom. Huruvida det beror på att han finner nöje i att vara tvetydig eller att han egentligen är konflikträdd...
En kombination tror jag.
/../

HD verkar ha en fäbless för att vilja försköna verkligheten när hon skriver sina loggar. Häromdagen skrev hon om ett antal mystar där själva lösningen var klar för några veckor sedan, men "sen blev det inte av att åka och logga dem".

Detta torde bero på att hon satt häktad då

Citera
2019-09-29, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
HD verkar ha en fäbless för att vilja försköna verkligheten när hon skriver sina loggar. Häromdagen skrev hon om ett antal mystar där själva lösningen var klar för några veckor sedan, men "sen blev det inte av att åka och logga dem".

Detta torde bero på att hon satt häktad då

Oskyldig eller ej...

Denna kvinna verkar ha nerver av stål!

Hon borde vara helt nedbruten av vad som händer i hennes liv. Kan förstå om någon kamrat frågar om hon ska följa med ut för att logga några burkar för att hon ska få något annat att tänka på en stund. Men att sedan ha ork att skriva om det är för mig en gåta. (Själv skulle jag sitta på kammaren och gråta även om inte något blir bättre av det).

Undrar var de stackars barnen håller hus... orkar de överhuvudtaget gå i skolan?
Citera
2019-09-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var har du sett att SD har kommit med denna uppgift? Visserligen har någon trådpostare nämnt att så kunde vara fallet, men mig veterligen har inte SD själv kommit med påståendet.

Rätt, uppgiften kommer inte från SD, utan från den närmaste kretsen.
HD förbjöd SD att på något sätt kontakta LW, våren 2018.

Ja jag är tillbaka en sväng, SD slipper inte ut på många år nu, förhoppningsvis får han livstid och HD ett år eller två för medverkan/skyddande.
Citera
2019-09-29, 08:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Ja jag är tillbaka en sväng, SD slipper inte ut på många år nu, förhoppningsvis får han livstid och HD ett år eller två för medverkan/skyddande.

Välkommen tillbaka! Sällan är någon medskribent i tråden så efterlängtat av många som du är! Så försök att hälsa på då och då. Gärna ofta!

Jag tror också att det är där det kommer att hamna. SD livstid och HD åtminstone några år för medhjälp eller städning, eller både och.

Flera här, inklusive mig, kan inte riktigt släppa tanken på att HD kan ha en större roll än så. Kanske "coachat" (anstiftan?) SD under lång tid innan dådet? Vad tror du om denna möjlighet, bäste Sh. Holmes?

Mvh
/FS
Citera
2019-09-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Välkommen tillbaka! Sällan är någon medskribent i tråden så efterlängtat av många som du är! Så försök att hälsa på då och då. Gärna ofta!

Jag tror också att det är där det kommer att hamna. SD livstid och HD åtminstone några år för medhjälp eller städning, eller både och.

Flera här, inklusive mig, kan inte riktigt släppa tanken på att HD kan ha en större roll än så. Kanske "coachat" (anstiftan?) SD under lång tid innan dådet? Vad tror du om denna möjlighet, bäste Sh. Holmes?

Mvh
/FS

Hej, kul att höra av dig igen.
Nja vad gäller HD har jag svårt att se henne direkt inblandad i mordet.
När jag träffade på henne i Sundsvall såg hon väldigt besvärad och pressad ut, inte glad, inte ens ett påklistrat leende...
Fick direkt känslan av att SD tvingat dit henne, tror som flera andra att han kontrollerat henne hårt under lång tid.
Har hon aldrig haft egna intressen utan enbart varit ett bihang till SD.? Mina varningsklockor ringer iaf över sådant.

Efter mordet försöker hon rädda sin familj, barn och anseende.
Hon är ingen häxa och absolut inte så ful och hemsk.
Tror hon bara är otroligt svag, korkad och rädd.
Hon är helt besatt av geocaching som är helt osunt.
Dessutom visar hon prov på otroligt dåligt omdöme som förpestar event som misstänkt för mord.

Förstår hon inte, eller bryr hon sig inte om vilken anstöt det väcker?
Citera
2019-09-29, 09:07
Medlem
Citat:
Hej, kul att höra av dig igen.
Nja vad gäller HD har jag svårt att se henne direkt inblandad i mordet.
När jag träffade på henne i Sundsvall såg hon väldigt besvärad och pressad ut, inte glad, inte ens ett påklistrat leende...
Fick direkt känslan av att SD tvingat dit henne, tror som flera andra att han kontrollerat henne hårt under lång tid.
Har hon aldrig haft egna intressen utan enbart varit ett bihang till SD.? Mina varningsklockor ringer iaf över sådant.

Efter mordet försöker hon rädda sin familj, barn och anseende.
Hon är ingen häxa och absolut inte så ful och hemsk.
Tror hon bara är otroligt svag, korkad och rädd.
Hon är helt besatt av geocaching som är helt osunt.
Dessutom visar hon prov på otroligt dåligt omdöme som förpestar event som misstänkt för mord.

Förstår hon inte, eller bryr hon sig inte om vilken anstöt det väcker?

Välkommen tillbaka.
Jag är lite tveksam till din teori att HD skulle vara helt oskyldig.
Du säger att hon såg besvärad ut i Sundsvall och verkade vara tvingad dit men springer i alla fall nu själv på event. Det är ju märkligt.
Hon har ju inte ens omdöme att hålla sig borta.
Jag tror att båda är involverade i mordet.

Har du hört något om var Davids*ons barn befinner sig?
Citera
2019-09-29, 09:10
Medlem
Citat:

God morgon @Sh.Holmes

Jag undanber mig ett impertinent återsvar.

Du skrev att du hoppas att SD👤 döms till livstids fängelse, det vill säga, "förhoppningsvis" blir SD👤 dömd till ett livstids-straff för att i svunnen tid ha bragt livet om Lena Wesström.

Är du medveten om att SD👤 måste genom bevis kunna bindas direkt till den då aktuella mordplatsen för att sålunda kunna dömas inom en domstol och därstädes, utom all rimlig tvivel, om så inte fallet blir och sker, kommer vederbörande att försättas på fri fot.

vad anbelangar SD👤 och han's försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman, så är detta Ingvar Backman's stora trumfkort att yrka sin klient SD👤 försatt på fri fot om inte KammarÅklagaren vid namn Åsa Hiding inkluderat polisen, kriminal-tekniker, samt NFC, kan binda den nu mord-anklagade SD👤 direkt till mordplatsen bakom det då aktuella bullerplanket.

SD👤 kan frias rent juridiskt men aldrig moraliskt.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-09-29, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon @Sh.Holmes

Jag undanber mig ett impertinent återsvar.

Du skrev att du hoppas att SD👤 döms till livstids fängelse, det vill säga, "förhoppningsvis" blir SD👤 dömd till ett livstids-straff för att i svunnen tid ha bragt livet om Lena Wesström.

Är du medveten om att SD👤 måste genom bevis kunna bindas direkt till den då aktuella mordplatsen för att sålunda kunna dömas inom en domstol och därstädes, utom all rimlig tvivel, om så inte fallet blir och sker, kommer vederbörande att försättas på fri fot.

vad anbelangar SD👤 och han's försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman, så är detta Ingvar Backman's stora trumfkort att yrka sin klient SD👤 försatt på fri fot om inte KammarÅklagaren vid namn Åsa Hiding inkluderat polisen, kriminal-tekniker, samt NFC, kan binda den nu mord-anklagade SD👤 direkt till mordplatsen bakom det då aktuella bullerplanket.

SD👤 kan frias rent juridiskt men aldrig moraliskt.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen

Notera att det korrekta begreppet lyder "utom rimligt tvivel", dvs. inte "utom all rimlig tvivel". En viktig skillnad i rättssammanhang.
Citera
2019-09-29, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Välkommen tillbaka.
Jag är lite tveksam till din teori att HD skulle vara helt oskyldig.
Du säger att hon såg besvärad ut i Sundsvall och verkade vara tvingad dit men springer i alla fall nu själv på event. Det är ju märkligt.
Hon har ju inte ens omdöme att hålla sig borta.
Jag tror att båda är involverade i mordet.

Har du hört något om var Davids*ons barn befinner sig?

Hej,
Du har rätt, det är märkligt, ja uppseendeväckande och rentav oerhört att HD åker på event och låtsats som ingenting.
Hennes bäste vän och ex sitter häktad på sannolika för mordet på LW, hon själv är skäligen misstänkt.

Hon har nyss släppts ut från häktet, jag misstänker att hennes barn är under luv, men hin väljer bort barnen hursomhelst.
Hon åker till event där LWs gamla vänner finns, hin jagar vidare efter gud vet vad när hon har tusentals hittade burkar.

Hennes beteende är långt ifrån normalt, och i vanliga fall skulle jag säga att det tyder på att hon är skyldig.

Ps är inte säker på att barnen är under luv, men det kan vara så
Citera
2019-09-29, 09:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hej,
Du har rätt, det är märkligt, ja uppseendeväckande och rentav oerhört att HD åker på event och låtsats som ingenting.
Hennes bäste vän och ex sitter häktad på sannolika för mordet på LW, hon själv är skäligen misstänkt.

Hon har nyss släppts ut från häktet, jag misstänker att hennes barn är under luv, men hin väljer bort barnen hursomhelst.
Hon åker till event där LWs gamla vänner finns, hin jagar vidare efter gud vet vad när hon har tusentals hittade burkar.

Hennes beteende är långt ifrån normalt, och i vanliga fall skulle jag säga att det tyder på att hon är skyldig.

Ps är inte säker på att barnen är under luv, men det kan vara så

Att döma av sociala medier har nog hästintresset tagit upp en del tid och fungerar förmodligen som distraktion, välbehövlig sådan med tanke på omständigheterna. (Kan dock tilläggas att ingen av föräldrarna har tryckt på gilla-knappen för något av inläggen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in