2019-09-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som jag funderat på ; är hur HD kunnat ( spekulation) tycka att allt är Lenas fel ?

HD borde ju vara mest arg på SD som inte kunnat hålla sig i skinnet tycker åtminstone jag .

Att ha en man som inte kan hålla sig till sin käresta fru är för mig mycket konstigt.

Om det sen är för lite sex i förhållandet enligt skriven information härinne som jag läst , så finns det väl bättre sätt än att be sin fru om att få dra över någon annan ?

Det sämsta som skedde var nog att HD tillät sex utanför äktenskapet -det blir så gränslöst och förstör bara mellan de gifta , så tror jag ....

Men alla är vi olika .

Om min fru skulle begära mer sex i sitt liv skulle jag köpa alla möjliga attrapper stora som små , gnuggandes och allt vad det finns för att få henne kvar .

Men absolut INTE tillåta en älskare -där skulle gränsen gå för då finns ingen kärlek kvar , skulle åtminstone jag känna.

Då skulle jag be min fru lämna mig,så jag slipper att vara med någon som inte älskar mig på riktigt.

Skulle min fru däremot vilja avstå sex så skulle jag leva som man gjorde som ungkarl = använda fröken höger på WC och sen somna gott bredvid min fru med armen runt hennes midja .

Inte skulle jag ge mig ut till någon annan kvinna .Det är ju min fru jag tycker om och då vill jag ju ha det sexuella med henne och ingen annan .
Sex är ju inte som en del människor verkar tro ; ett träningspass med vem som helst , utan ett sätt att visa en speciell person att man tycker väldigt mycket om den .
”Ju fler kockar -desto sämre soppa ” är nog något man skall tänka på i dessa lägen , och det brukar ju faktiskt finnas en för alla,så det är ju rätt bra att vara ödmjuk i den saken .

Sin fru älskar man både i nöd och lust och med respekt utifrån situation som uppstår. Så känner jag i vilket fall.
Eftersom sexlivet är det närmaste man kan komma varandra i ett partnerskap .

Det är nog inge bra att dela sin älskling med någon annan utav samma kön som en själv,rent sexuellt ....

Bara en tanke och spekulation omkring hur man skall slippa att folk mördas bakom bullerväggar .

SD👤 och LW👤 och vid sidan HD👤

HD👤 ställdes inför ett emotionellt dilemma.

En besvärlig emotionellt och kontinuerligt påträngande situation där man på ett eller annat sätt tvingas göra ett val mellan TVÅ = [SD👤och LW👤] eller flera alternativ som vart och ett frambringar olika oangenäma följder, som till exempel ett mord.

@landbandy ... jag hoppas att du vill förstå detta ovan skrivna på ett korrekt sätt, det vill säga, det som jag egentligt vill framföra gällande HD's👤 dilemma, vilket i sin tur också inkluderar kognitiv dissonans.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 20:33
Medlem
Citat:
Tack , OzzietheOwl 😊.

Ja det var det eventet jag menade.

Nej jag sörjde att Lena tagits ifrån oss ,som gillade henne ,så tanken på att åka på event brydde jag mig inte om .

När Lena försvann ur geocachinggänget så blev allt bara svårmodigt och ledsamt .

För mig var hon muntergöken i sällskapet , typ hon som gick med fanan längst fram i ledet såsom flickan som går längst fram i spetsen på en stor orkester spelar vandrandes på gatan fram .

Hon var allas vår egen rara tamburmajor; som det så fint heter; som ledde oss stigen/gatan fram med sin tamburmajor-stav med ett glatt leende på läpparna.

Du saknas utav oss ; Lena ..❤️

Allt blev förvirrat när hon togs ifrån oss,och sorgen vilar tungt över en del utav oss, inom geocachingen .
Glädjen och skratten ute i skogen har fått sig en törn och inget kommer någonsin bli sig likt igen . Tyvärr .💔

Beklagar förlusten av en mycket kär
vän och geocache-kompis som Lena
var för dig och er alla andra, som
sörjer och saknar henne djupt och
innerligt.

Förstår att det blev tomt, tyst och en
tung och sorgesam stämning sedan
hon rycktes ifrån er, på ett så
fruktansvärt brutalt och grymt sätt.

Du har skrivit så fint om hur Lena
var, hur hon spred glädje omkring
sig och hur hon lärde dig mycket
inom geocaching.

Är övertygad om att ni alla som höll
av henne, vårdar hennes minne och
kan, trots sorgen, känna en tacksamhet
över den tid ni fick tillsammans med
Lena. 💔
Citera
2019-09-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Detta inlägg av MoralensVäktsre
är från den 12/8 - 18.

"Man misstänker att det var SD som
stod utanför bostaden. Det finns mer
som talar för att det var han än emot
så långt som utredningen kommit hittills."

Men visst, det har förmodligen hänt
en hel del i utredningen sedan augusti
2018, så att det istället var HD som stod
på framsidan, utanför LW:s bostad är
väl kanske ingen omöjlighet.

Det här blir vad @JokerMannen tills vidare kan framföra inom tråden.

Det som anbelangar HD👤 ... så var vederbörande av polisen misstänkt före SD👤

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 20:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
En sak som jag funderat på ; är hur HD kunnat ( spekulation) tycka att allt är Lenas fel ?

HD borde ju vara mest arg på SD som inte kunnat hålla sig i skinnet tycker åtminstone jag .

Att ha en man som inte kan hålla sig till sin käresta fru är för mig mycket konstigt.

Om det sen är för lite sex i förhållandet enligt skriven information härinne som jag läst , så finns det väl bättre sätt än att be sin fru om att få dra över någon annan ?

Det sämsta som skedde var nog att HD tillät sex utanför äktenskapet -det blir så gränslöst och förstör bara mellan de gifta , så tror jag ....

Men alla är vi olika .

Om min fru skulle begära mer sex i sitt liv skulle jag köpa alla möjliga attrapper stora som små , gnuggandes och allt vad det finns för att få henne kvar .
Men absolut INTE tillåta en älskare -där skulle gränsen gå för då finns ingen kärlek kvar , skulle åtminstone jag känna.

Då skulle jag be min fru lämna mig,så jag slipper att vara med någon som inte älskar mig längre.

Skulle min fru däremot vilja avstå sex i äktenskapet så skulle jag leva som man gjorde som ungkarl = använda fröken höger på WC och sen somna gott bredvid min fru med armen runt hennes midja.
Inte skulle jag ge mig ut till någon annan kvinna .
Det är ju min fru jag tycker om och då vill jag ju ha det sexuella med henne och ingen annan .

Sex är ju inte som en del människor verkar tro ; ett träningspass med vem som helst , utan ett sätt att visa en speciell person att man tycker väldigt mycket om den .

”Ju fler kockar -desto sämre soppa ” är nog något man skall tänka på i dessa lägen , och det brukar ju faktiskt finnas en för alla,så det är ju rätt bra att vara ödmjuk i den saken .

Sin fru älskar man både i nöd och lust och med respekt utifrån situation som uppstår. Så känner jag i vilket fall.

Det är nog inge bra att dela sin älskling sexuellt med någon annan utav samma kön som en själv.

Bara en tanke och spekulation omkring hur man skall slippa att folk mördas bakom bullerväggar.

Många gånger har just otrohet gjort att folk blivit som tokiga , så varför skall vi människor pyssla med sådant ? Det gör ju ingen lycklig .

Ödmjukhet är den bästa huvudkudden sa alltid min morfar och det hade han väldigt rätt i .

Det fetade: Det är väl bara en trådsanning från SDs supportrar
att HD skulle ha tillåtit sex utanför äktenskapet?

När hon fick reda på affären så gav hon SD kontaktförbud med LW.
Senare flyttade hon och begärde skilsmässa eftersom
tilliten till SD blivit förstörd.

Att hon tyckte att allt var LWs fel beror väl på att det
"alltid" skylls på en kvinna när en man är otrogen.
"Min fru förstår mig inte."
"Min fru vill inte ha sex". (Och vad kan det bero på?
Du kanske inte är tillräckligt bra i sängen?)
"Hon förförde mig."

Precis som i den här tråden.
Antingen var det LWs fel eller
så var det HDs fel.
HD ville inte ha sex. HD är kall. HD är inte attraktiv.
HD var sjuk. HD ser ut som en häxa.
Ursäkterna för SDs otrohet tycks aldrig ta slut.

Att kvinnor fortfarande accepterar detta BS är
otroligt.
Citera
2019-09-28, 21:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Men alla är vi olika .

Då skulle jag be min fru lämna mig,så jag slipper att vara med någon som inte älskar mig längre.

Skulle min fru däremot vilja avstå sex i äktenskapet så skulle jag leva som man gjorde som ungkarl = använda fröken höger på WC och sen somna gott bredvid min fru med armen runt hennes midja.
Inte skulle jag ge mig ut till någon annan kvinna .
Det är ju min fru jag tycker om och då vill jag ju ha det sexuella med henne och ingen annan .

Det är nog inge bra att dela sin älskling sexuellt med någon annan utav samma kön som en själv.

Bara en tanke och spekulation omkring hur man skall slippa att folk mördas bakom bullerväggar.

Många gånger har just otrohet gjort att folk blivit som tokiga , så varför skall vi människor pyssla med sådant ? Det gör ju ingen lycklig .

Ödmjukhet är den bästa huvudkudden sa alltid min morfar och det hade han väldigt rätt i .

Det fetade: Så att dela sin älskling sexuellt med någon
utav ett annat kön vore OK?

Så det var HDs fel att LW blev mördad eftersom det
påstås att hon tillät SD att ha sex med andra?
Citera
2019-09-28, 21:06
Medlem
Vad som är högst anmärkningsvärt i detta fallet, blir ifrån mig följande sagt.

Lena Wesström hade inom nu svunnen tid en nära vän som hon i sin tur hade anförtrott sig till på djupet, vilket här efter skall tala sitt fortsatta klarspråk utan tilläggande skrift.

Lena Wesström hade en gång i tiden anförtrott sig till sin nära förtrogna vän, genom att just då vid det aktuella tillfället ha uttryckt följande ord till vännen, citat: / "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och SD👤"

Till observandum, 12 dagar efter detta, blev Lena Wesström bragt om sitt liv.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är skeptisk till att LW inte loggat Nordsjöcacherna varken på pappersloggarna eller digitalt, inte likt henne om hon skulle ha varit med SD och tagit dessa.
Skämdes hon kunde hon ha skrivit en annan dag och en skrivit att hon var själv.

LW hade dessutom sagt till flera i sin närhet att det "Skurit sig rejält med SD". Att hon dessutom umgicks mycket med JH som hon även skulle till Norge med säger också emot.

Jag tror SD ljuger och uppger att de träffades för att förklara ev DNA och fiberspår från honom på LWs kläder.
En idiot som JG skulle köpa det direkt... hans idol och mästares ord och gärning är alltid sanning.

Den 25/10 -18 skrev Sh.Holmes,
Lenas gode vän, bland annat att:

"LW hade sagt till flera i sin närhet
att det skurit sig rejält med SD."

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Lena Wesström hade inom nu svunnen tid en nära vän som hon i sin tur hade anförtrott sig till på djupet, vilket här efter skall tala sitt fortsatta klarspråk utan tilläggande skrift.

Lena Wesström hade en gång i tiden anförtrott sig till sin nära förtrogna vän, genom att just då vid det aktuella tillfället ha uttryckt följande ord till vännen, citat: / "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och SD👤"

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det är väl bara en trådsanning från SDs supportrar
att HD skulle ha tillåtit sex utanför äktenskapet

Att HD gett SD kontaktförbud kommer väl endast från SD?
Citera
2019-09-28, 21:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerⓂannen

Den fetade informationen är ju hur gammal som helst.

Och den kommer inte från dig.

Edit: Som OzzieTheOwl redan visat.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-28 kl. 21:29.
Citera
2019-09-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
det vi behöver är hårdare regler för hur länge folk får vara häktade. det löser allt per automatik.. idag drar dom ut på allt för dom själva tjänar på det. klart att det är bättre med en psykiskt nerbruten människa än en som har bra psykisk hälsa när det bär upp i rätten.

Det normala är ju att ha fasta häktningstider och att man har dessa att förhålla sig vid. utom i sverige.. här finns det ingen tidsgräns. man kan sitta exakt hur länge som helst.
I det här fallet är det nog inte den långa häktningstiden ( ca 1 månad hittills) som är problemet utan att personen var häktad för 1,5 år sedan och då släpptes. Polisen har hela tiden i massmedia sagt att personen varit fortsatt intressant i utredningen. Att vara på fri fot i 1,5 år men ändå veta att man är huvudmisstänkt kan inte vara lätt. Personen måste ha kännt sig pressad hela tiden. Måste nästan vara skönt att bli häktad igen och få till en ny rättegång där man antingen blir friad eller fälld.
Citera
2019-09-28, 21:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka länder inom EU har en fast häktningsgräns på högsta misstankegraden?

Alla utom fyra.
Alla EU-länder utom fyra, däribland Sverige, har en maxgräns för häktningstider med restriktioner. Att Sverige saknar en maxgräns har även kritiserats av Europarådet, Amnesty och Human Rights Watch.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172

Hårda restriktioner och långa icke tidsbestämda häkningstider är en giftig cocktail. Kanske något att tänka på när vi ojar oss om fysisk tortyr i andra länder. I Sverige görs det med finess utan avslöjande sår , ärr och blåmärken
Citera
2019-09-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alla utom fyra.
Alla EU-länder utom fyra, däribland Sverige, har en maxgräns för häktningstider med restriktioner. Att Sverige saknar en maxgräns har även kritiserats av Europarådet, Amnesty och Human Rights Watch.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172

Hårda restriktioner och långa icke tidsbestämda häkningstider är en giftig cocktail. Kanske något att tänka på när vi ojar oss om fysisk tortyr i andra länder. I Sverige görs det med finess utan avslöjande sår , ärr och blåmärken

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in