Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
De kanske lånar utrustning av varandra för att hålla nere kostnaderna när bidraget från THOS tog slut?
De har kanske inte bidragsfuskat, men med tanke på SD:s förmåga att efterkonstruera historier (loggningar) är det inte svårt att tänka tanken att det kan ha fuskats med den ekonomiska redovisningen till Region Örebro Län (om den ens är inlämnad).
Hur klarade sig SD egentligen ekonomiskt i samband med skilsmässan? GC kan inte vara ett billigt intresse när man ständigt jagar FTF. Undrar hur mycket alla resor, specialkläder och utrustning egentligen kostar.
Har SD haft en rejäl sparkassa, innehav av en osynlig inkomstkälla, vunnit pengar, lånat från kreditinstitut eller "lånat" pengar från bidraget THOS GT och det upptäckte LW?
Om SD är skyldig till mordet, så tror jag att LW utgjorde ett starkt hot för honom i och med att hon antagligen hade samlat på sig en del bevis som hotade hans anseende. Utöver det upplevde han sig kränkt för att hans roll som tidigare läromästare och hemlig älskare var förbi?
--------------------
Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
”Om något skulle hända mig...” tyder väl
på att det fanns ett motiv som LW kände
till och kanske även innebar överlämnande
av bevis till vännen.
Vi får hoppas att den vännen har vågat
berätta för polisen.
SD kan också ha anförtrott LW något från
sitt förflutna under den magiska tiden.
Något som hon tänkte avslöja i maj -18 när magin mellan dem försvunnit.
”Lämna mig ifred annars berättar jag..,”
eller ”Jag vill ha ett seriöst förhållande nu
när du är skild annars berättar jag...”