Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholm1
Dessa ungar var betydligt yngre än jag trodde innan jag sett videon. Detta är barn som imiterar sina idoler.
Sveriges Radio P3 hyllar och pumpar svensk ghetto-hiphop dygnet runt. Ungarna lär sig att polisen är fienden och att det är tufft att ha vapen, att hota och att gå klädd i reakläder från Adidas. Ghettofieringen och blattefieringen av ungdomen är något som vi betalar för genom skattesedeln.
Förbjud alla rappare vars föräldrar är syskon att spelas på P3. Ejnar, K28, Low Dre och allt vad grottmänniskorna heter. Allt ska förbjudas.
Detta är inget skämt. Kulturen har en gigantisk roll att spela i vad det blir av dessa barn (för en gångs skull så är det faktiskt riktiga barn det rör sig om).
Nu är jag inget fan av P3, även om kanalen kommer på ibland. Lyssnar gärna på P1 eller P4 dock.
Visst spelas det rap på P3, men sjukt mycket annat också, och det är knappast där ”barn” lyssna och hittar sin inspiration.
Tuben, Spotify + andra mindre smickrande onlineforum hittas och lyssnas det däremot på. Något som är omöjligt att stoppa.
Du får nog bli 16-17 innan P3 för mindre bemedlade ens upptäcks. Det är radio för fan.
Dagens ungar vet inte ens vad det är. Tro mig. Jag har barn.