2019-09-28, 18:14
Medlem
lighten-ups avatar
Tur i oturen är att ungarna är så små så de kan få lära sig en läxa och hinna ändra sig.
Citera
2019-09-28, 18:20
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
folk som kommer från stenåldersnivå samhällen använder stenar även i sverige

folk som kommer från jägar- samlar samhällen jagar i grupp och grupprånar enskilda och samlar på mobiler-klockor-guldkedjor

folk som kommer från medeltids samhällen använder svärd och knivar för att använda våldkapital.

När alla dessa får tag i vapen och sprängämnen så blir det kaos i sverige.

Vi har alla sett någon tidsresor film och man ska aldrig ge någon från en annan tidsålder tekniker de inte ät redo för och INGEN i tidsresor filmer tar ,ed sig en från stenåldern och lämnar den vind för våg i ett modernt demokratiskt samhälle.

Rätt tänkt.
Citera
2019-09-28, 18:24
Medlem
quts avatar
Undrar när medborgargardet fått nog, vi vanligt får nog ge oss ut på gatorna snart.
Citera
2019-09-28, 18:34
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Undrar när medborgargardet fått nog, vi vanligt får nog ge oss ut på gatorna snart.

Tror vi är för mycket knyta näven i fickan och klaga vid kaffebordet. Blir inga omfattande protester. Vet inte vad det är med oss. Antagligen för konflikträdda. Vi har ju klarat oss. Tills nu.
Citera
2019-09-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Vad hade dom äldre gjort? hade det hänt nått innan nån började spela in? eller hade dom bara tråkigt och ville jävlas med några gubbar/tanter?

De otrogna hade varit inne och ägnat sig åt Djävulens skamliga påfund: spel.

Soldiers of Allah tyckte inte om detta.
Citera
2019-09-28, 18:38
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molboj
Aftonbladet: ”En film på ungdomarna har spridits på sociala medier och upprört många. Videon har nu plockats bort och händelsen har polisanmälts.” Jag utgår från att det är utlägget av filmen som har polisanmälts.

Ja, brottet är väl att sprida filmen.
Citera
2019-09-28, 18:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja, brottet är väl att sprida filmen.

I fallet med EPA-grabben som fick stryk av afghanhundar var det spridningen av filmen som polisen var mest intresserad av, så förmodligen gäller samma i det aktuella fallet. Man får inte kränka GM, speciellt inte om det handlar om babbeluringar.
Citera
2019-09-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Dessa ungar var betydligt yngre än jag trodde innan jag sett videon. Detta är barn som imiterar sina idoler.

Sveriges Radio P3 hyllar och pumpar svensk ghetto-hiphop dygnet runt. Ungarna lär sig att polisen är fienden och att det är tufft att ha vapen, att hota och att gå klädd i reakläder från Adidas. Ghettofieringen och blattefieringen av ungdomen är något som vi betalar för genom skattesedeln.

Förbjud alla rappare vars föräldrar är syskon att spelas på P3. Ejnar, K28, Low Dre och allt vad grottmänniskorna heter. Allt ska förbjudas.

Detta är inget skämt. Kulturen har en gigantisk roll att spela i vad det blir av dessa barn (för en gångs skull så är det faktiskt riktiga barn det rör sig om).

Nu är jag inget fan av P3, även om kanalen kommer på ibland. Lyssnar gärna på P1 eller P4 dock.
Visst spelas det rap på P3, men sjukt mycket annat också, och det är knappast där ”barn” lyssna och hittar sin inspiration.
Tuben, Spotify + andra mindre smickrande onlineforum hittas och lyssnas det däremot på. Något som är omöjligt att stoppa.
Du får nog bli 16-17 innan P3 för mindre bemedlade ens upptäcks. Det är radio för fan.
Dagens ungar vet inte ens vad det är. Tro mig. Jag har barn.
Citera
2019-09-28, 18:56
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Om dessa s.k. patriarkala normer är orsaken till kriminalitet bland män, varför är det då bara en bråkdel av alla män som begår brott? Eller för att vända på frågan: hur klarar 95+ % av alla män att inte begå brott trots samhällets patriarkala doktriner?

Majoriteten av alla individer som lever under förd politik, fördomar och exkludering begår inte brott (eller kastar sten på pensionärer). Varför skulle då dessa faktorer vara avgörande om 4 av 5 utsatta inte påverkas?

Givetvis är varken män eller människor i gemen robotar. Vad osmart och lite gulligt du resonerar när du tror att 100 % av alla män påverkas på samma sätt av normer.

Det finns givetvis gott om förklaringsmodeller på individ-, -grupp, och samhällsnivå som förklarar skillnaderna i utfall. Skyddsfaktorer och riskfaktorer om en så vill.
Citera
2019-09-28, 19:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vet inte. Det där såg ut att vara vanliga snorungar. Gör man inte en höna av en fjäder här?
Citera
2019-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Tur i oturen är att ungarna är så små så de kan få lära sig en läxa och hinna ändra sig.

Precis. Jag förväntade mig inte att de skulle vara så unga. Det finns en chans fortfarande.
Citera
2019-09-28, 19:07
Medlem
Hur tänker man när man väljer att bo i Trollhättan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in