• 1
  • 2
2016-02-13, 15:52
Medlem
arbetets avatar
Det här är ju egentligen helt fel uppåt väggarna, men har du inte någon som kan låna ut en 25 st 50 mikrogram Levaxin och låta personen gå en sådan kur och se hur det artar sig. Sedan prata med en förstående doktor om det om det visar ha goda påtagliga effekter.

Ps. PM:a inte mig för av princip delar jag inte ut mediciner tyvärr.
Citera
2016-02-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Tack för ditt svar. har du själv erfarenhet av att ta hem NDT från USA? Tullen borde väl ändå missa en del paket kan man tycka...?

Jag undrar hur ofta man kan förvänta sig att tullen plockar paketen, om man börjar beställa regelbundet.

Rätt hård kontroll på paket från USA men de upptäcker långt ifrån allt. Det är ju inte narkotika så i praktiken riskerar du knappast rättsliga påföljder.
Citera
2016-02-25, 19:13
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookiedoodle
Rätt hård kontroll på paket från USA men de upptäcker långt ifrån allt. Det är ju inte narkotika så i praktiken riskerar du knappast rättsliga påföljder.

Har beställt lite andra grejer därifrån nu som också är receptbelagt i Sverige, vi får se hur duktiga tullen är.

Jag uppskattar alla svar, men ingen har kunnat svara på var man faktiskt kan köpa NDT, utan recept osv? Finns det inte någon här som tar NDT och som kan berätta hur ni får tag på det? Det finns att köpa från butiker i thailand, men dom verkar tyvärr inte skeppa något till Sverige. Pimpomproducts.com är ett exempel.
Citera
2016-02-29, 14:17
Medlem
W.Smiths avatar
Uppdaterar tråden för att informera eventuella läsare om att NDT säljs som kosttillskott i Sverige. Tydligen är NDT receptfritt så länge tillverkaren inte anger hormonmängder på förpackningarna. Holistic Thyro är därmed receptfritt...
Citera
2016-03-08, 13:32
Medlem
De kosttillskott som finns är en svag variant av ndt, krävs höga doser för att få samma resultat som ndt ger.

Finns många som har tex hypo, trots alla blodprov ser bra ut.
Men det fattar inte alla läkare o en del skriver ut antidepressiva istället..

Många får sina liv tillbaks med ndt, många anser även att ndt är mkt bättre än de syntetiska mediciner de får utskrivna pga fel på sköldkörteln. (t3, t4)
Med ndt får man allt som finns i en sköldkörtel. T1 , T2 , T3, T4 osv..

Många köper från http://www.ndthyroid.com
Finns fler säljare i Thailand som har olika märken o priser.
Citera
2018-01-10, 22:44
Medlem
Har du fått något svar på vart man kan beställa Levaxin NDT? Jag har en vän som tror att hon har ME/CFS som tänkte se om det hjälper med NDT.
Citera
2019-09-10, 22:14
Medlem
Hej, någon lösning? Sugen på att testa ndt, kört T4 och T3 (min hypofys har somnat, typ 0,00001% av de med hypofys problem har ingen orsak och den är jag) läkare ordinerat i ca 5 år, men de vill inte skriva ut ndt . Eftersom jag inte blir så mycket bättre (hypofysen styr ju ganska mycket) vill jag prova alla halmstrå jag hittar. Därför undrar jag om någon har tips om försäljare.
Citera
2019-09-11, 14:40
Medlem
gralehs avatar
Tänk även på att för att kunna äta sköldkörtelmediciner måste:
- Binjurarna fungera som de ska (dvs kolla kortisolet, acth etc)
- Levern ska fungera (dvs kolla koppar/zinc-balans, ceruloplasmin, kryptopyrrol)

Jag står och stampar själv. Har lågt T3, resten ok. Lågt kortisol, men i gråzon, så då gör man inget. Lågt koppar, lågt zinc, felaktiga ceruoplasmin och kryptopyrrol. Men där kan läkarna inget så man blir hänvisad till vård man betalar ur egen ficka.
Citera
2019-09-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Par.E
Hej, någon lösning? Sugen på att testa ndt, kört T4 och T3 (min hypofys har somnat, typ 0,00001% av de med hypofys problem har ingen orsak och den är jag) läkare ordinerat i ca 5 år, men de vill inte skriva ut ndt . Eftersom jag inte blir så mycket bättre (hypofysen styr ju ganska mycket) vill jag prova alla halmstrå jag hittar. Därför undrar jag om någon har tips om försäljare.

Metavive är ett ndt preparat ifrån Storbrittanien som du kan köpa om du googlar dig fram.
Citera
2019-09-27, 20:47
Medlem
T3 och t4 är populärt i bodybuildingkretsar så sådana nätshoppar brukar ha det inne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in