2019-09-27, 20:40
Medlem
Säkerheten ska upprätthållas i Sverige!
Det här kan vara personer som med blod svett och tårar kämpat för Sverige. Byggt upp företag i generationer, levt fattigt tills dess att de lyckats. Varit med i hemvärnet under hela sina vuxna liv. Jag känner flera av dessa.

Det handlar om ryggrad, karaktär, hårt arbete. Ge er inte på de som kämpat, alla som kämpar ska försvaras. Jag kommer försvara de jag känner med livet som insats.
Citera
2019-09-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Fan, halva nöjet med att vara rik är ju att visa upp det! Nu får överklassen problem, keeping up with the Joneses blir inte så lätt. Varför vara rik om inte omvärlden vet om det? Inga mer restylanfyllningar och silikonbomber på Instagram för rikemansfruarna med 40-årskris. Inga dyra klockor för fondförvaltarna som flashas på Facebook-fester.

Nästa spik i kistan är när överklassens barn ska bussas till förortsskolor för "integrationens" skull. Alla ungar ska ha lika utbildning! Lika dålig alltså....

Synd att 7-klöverpolitikerna har livvaktsskydd. Där skulle det behövas lite home invasions och bilbränningar.

Jag förstår att vissa känner skadeglädje men det här är väldigt, väldigt illa. Den här typen av människor kommer inte acceptera skit, de sticker bara från landet om det inte passar. Om finansfolk, entreprenörer och högavlönade/välutbilade personer börjar sticka, då försvinner företagen också rätt snart och inte långt därefter har vi en framtid som liknar Grekland.

När det kommer till att tvinga överklassbarn till förorten o.s.v. det är fantasier och kommer aldrig någonsin hända. Om man gör det så sticker de här personerna eller hotar att sticka och då får politikerna panik. Ni verkar ha väldigt svårt att förstå att vi inte lever "isolerat" i en nation längre där folk får finna sig i vad staten hittar på. Vi är med i EU och därför konkurrerar Sverige med andra länder om humankapital. Förmögna och högkompetenta människor kan dra härifrån imorgon och välkomnas på hela kontinenten med öppna armar. Och när utflödet väl sätter igång och det blir en allmän sanning bland den här typen av människor att Sverige inte är att satsa på så är det enormt svårt att vända. Då får man sänka skatterna för rika enormt, ha gated communitys sponsrade av staten.. massor av fördelar enbart för att försöka behålla de få produktiva grupper som kan tänka sig att stanna.
Citera
2019-09-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
...Säger du i en trådstart som är baserad på en artikel i Dagens Industri...

Nu ja. Bonniers har hindrat denna typ av information i över 20 år.
Citera
2019-09-27, 20:43
Medlem
okok1s avatar
Man får inte beväpna sig och försvara sin egendom i ett land med rånarmördare. Skulle man skaffa sig licens är det olagligt att använda vapnet i självförsvar! Sinnessjukt!

Politikerna har beväpnade säpovakter dygnet runt. Om det är så säkert i Sverige så borde politiker inte ha vakter. Hycklare!
Citera
2019-09-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpo9
Jag förstår att vissa känner skadeglädje men det här är väldigt, väldigt illa. Den här typen av människor kommer inte acceptera skit, de sticker bara från landet om det inte passar. Om finansfolk, entreprenörer och högavlönade/välutbilade personer börjar sticka, då försvinner företagen också rätt snart och inte långt därefter har vi en framtid som liknar Grekland.

När det kommer till att tvinga överklassbarn till förorten o.s.v. det är fantasier och kommer aldrig någonsin hända. Om man gör det så sticker de här personerna eller hotar att sticka och då får politikerna panik. Ni verkar ha väldigt svårt att förstå att vi inte lever "isolerat" i en nation längre där folk får finna sig i vad staten hittar på. Vi är med i EU och därför konkurrerar Sverige med andra länder om humankapital. Förmögna och högkompetenta människor kan dra härifrån imorgon och välkomnas på hela kontinenten med öppna armar. Och när utflödet väl sätter igång och det blir en allmän sanning bland den här typen av människor att Sverige inte är att satsa på så är det enormt svårt att vända. Då får man sänka skatterna för rika enormt, ha gated communitys sponsrade av staten.. massor av fördelar enbart för att försöka behålla de få produktiva grupper som kan tänka sig att stanna.

Du tror det finns någonstans att hitta säkerhet när hela Västeuropa är fyllt med menaiter? London plågas av en knivvåldsepidemi, Paris är fyllt med bajsande afrikaner som sover på gatorna, Berlin har hela stadsdelar som kontrolleras klanerna. De öppna gränsernas politik har skapat ett mångkulturellt helvete.

Säkerheten finns i Östeuropa i länder som Polen och Ungern.
Citera
2019-09-27, 20:46
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Om man ska se det från den ljusa sidan så öppnar utvecklingen för en massa nya affärskoncept. Investera i säkerhetsbranschen bör helt klart bli lönsamt. Hur många privata livvaktsfirmorvfinns det i landet nu? Bör ju vara en mätare på utvecklingen.
Som detta företag.
https://srsgroup.se/tjanster/personsakerhet/
Senast redigerad av Mindbusiness 2019-09-27 kl. 20:49.
Citera
2019-09-27, 20:52
Medlem
S.Kandals avatar
Fyfan vilket gräsligt tillstånd våra politiker, media och väljarna skapat. Det är inget annat än ren tragedi.
Tro fan finanseliten vill flytta, allt annat vore anmärkningsvärt. New York exempelvis är rena himmelriket, senast jag var där gick jag ensam hem mitt i natten utan tillstymmelse till oro. Lägg till detta att jag under en hel vecka inte såg en endaste kvinna med slöja. Ett rent himmelrike jämförelse med alla större städer i detta land.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Framgår det någonstans till vilket land de tänker flytta?
Citera
Medlem
Jamtlandssangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Grattis Sverige! Nu ger kapitalet upp och flyr:

Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
Hur skyddar jag mig och min familj? I Stockholms finanskretsar är inte längre börsen eller minusräntan det hetaste samtalsämnet. En våg av brutala rån har skakat om de välbeställda kvarteren.
”Jag funderar mycket på om jag kan bo kvar i Sverige”, säger en finansman som rånats under pistolhot, till Di.
”De tvingar ner mig på golvet och jag får krypa fram. Jag handlar i chock och försöker bara göra som de vill”, berättar en annan utsatt finansman i Di:s reportage.
https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/?fbclid=IwAR1dPqbF47MUnW6qObAov9bYjqwlx6vuAjf86SZE FxG3s0FJJDiZsD_ge_g

Är det verkligen så illa? Kan detta förklara SD:s uppgång i Storstockholm?

Hursomhelst, siste man släcker lyset!

Är det judarna man ger sig på eller svenska finansmän?
Senast redigerad av Jamtlandssangen 2019-09-27 kl. 20:56.
Citera
Medlem
pinger99s avatar
Naturligtvis tråkigt för individerna att råka ut för det här mitt i högborgen för den humanitära stormakten.

Frågan är bara om inte DI gör sig skyldiga till HMF med en sådan här artikel.
Kanske en åklagare borde titta närmare på det.
Citera
2019-09-27, 20:57
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Tacka fan för att det är illa!! Hur många gånger genom åren har jag inte skrivit inlägg på Flashback som varnat för det här? Hundratals! Och jag har röstat på ett parti som varnat för importen av klankulturer utan fotfäste i landet och med avsaknad av försörjningsmöjligheter.

Då har överklassen spottat på folk som hissat varningsflagg, fortsatt stödja 7-klövern, och sedan åkt hem och gömt sig i sina skyddade enklaver. Nu kommer verkligheten hem till idyllen och knackar på, nej, forcerar dörren med våld, stjäl allting och våldtar kärringen.

Vad fan ska man skriva då på Flashback. "Det här är inte OK, vi måste höja polislönerna och stödja sociala kontakter i civilsamhället, bla, bla, bla..." Nej du, jag njuter när de hycklande finanslejonen får smaka på den medicin som dom förskrev till landet, hoppet om en somalisk trädgårdsmästare eller att få en irakier att jobba svart med att lägga sten på garageuppfarten. Well, I got news for you - dom vill inte jobba! Och kompetensen saknas.

Nu börjar de försörja sig genom att plocka den låghängande frukten - home invasions. De fredsskadade sillmjölkarna till finanshajar har inget att sätta emot när det kriminella slöddret hoppar över det halvmeterhöga smidesjärnstaketet formgett av känd designer. När larmet väl har gått och vakterna ryckt ut så har dom redan länsat villan!

Och jag njuter oerhört.
Citera
2019-09-27, 20:57
Medlem
Jamtlandssangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nu ja. Bonniers har hindrat denna typ av information i över 20 år.

Varför har judarna hindrat denna typ av information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in