Citat:
Ursprungligen postat av
pimpo9
Jag förstår att vissa känner skadeglädje men det här är väldigt, väldigt illa. Den här typen av människor kommer inte acceptera skit, de sticker bara från landet om det inte passar. Om finansfolk, entreprenörer och högavlönade/välutbilade personer börjar sticka, då försvinner företagen också rätt snart och inte långt därefter har vi en framtid som liknar Grekland.
Tacka fan för att det är illa!! Hur många gånger genom åren har jag inte skrivit inlägg på Flashback som varnat för det här? Hundratals! Och jag har röstat på ett parti som varnat för importen av klankulturer utan fotfäste i landet och med avsaknad av försörjningsmöjligheter.
Då har överklassen spottat på folk som hissat varningsflagg, fortsatt stödja 7-klövern, och sedan åkt hem och gömt sig i sina skyddade enklaver. Nu kommer verkligheten hem till idyllen och knackar på, nej, forcerar dörren med våld, stjäl allting och våldtar kärringen.
Vad fan ska man skriva då på Flashback. "Det här är inte OK, vi måste höja polislönerna och stödja sociala kontakter i civilsamhället, bla, bla, bla..." Nej du, jag njuter när de hycklande finanslejonen får smaka på den medicin som dom förskrev till landet, hoppet om en somalisk trädgårdsmästare eller att få en irakier att jobba svart med att lägga sten på garageuppfarten. Well, I got news for you - dom vill inte jobba! Och kompetensen saknas.
Nu börjar de försörja sig genom att plocka den låghängande frukten - home invasions. De fredsskadade sillmjölkarna till finanshajar har inget att sätta emot när det kriminella slöddret hoppar över det halvmeterhöga smidesjärnstaketet formgett av känd designer. När larmet väl har gått och vakterna ryckt ut så har dom redan länsat villan!
Och jag njuter oerhört.