Citat:
Ursprungligen postat av
Freescreech
Jag tror att vi får se fler politiker som är som Trump. Ingen har nog förstått att man kan få sådana framgångar trots att man har sådana egenskaper. Frågan är varför han är så framgångsrik. Jag tror att svaret är mångfacetterat.
Jag tror svaret är ganska enkelt egentligen, amerikaner är i många fall inte det smartaste folket, seriöst det finns en problematik med deras utbildningssystem där man aktivt har försökt med historieförfalskning vi flera tillfällen (det finns en separat tråd om det) ovanpå att skolorna har en ganska dålig budget rent generellt i USA.
Så folket vill ha underhållning, de tar sig inte längre tiden till att faktiskt förstå hur landet fungera, så länge som den som talar till dem säger saker som de tycker om och låssas kämpa för dem samt är karismatisk så funkar det för en ganska stor klick människor samtidigt som folket även har tappat förtroendet till att de demokratiska principerna ska fungera.
Så det enda du behöver för att vinna val i USA är karisma, avsaknad av samvete, möjligheten att kunna ljuga så fort du rör tungan även om munnen är stängd samt att du kör med saker som folket vill höra.