2019-09-27, 17:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo, det går att se vilken digital enhet som använts. Dessutom så registreras mobilanvändandet när den kopplar upp sig mot nätet.

Okej , tack , då e jag med ..
Citera
2019-09-27, 17:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ibland funderas man på hur mycket det kostar att bygga en swimmingpool ? Någon som vet ?
Hur mycket pengar utav projektmedlen blev de återbetalningsskyldiga till kommun ,när allt inte gick så bra gällande geocachingprojektet ?

Kan det ha varit bråk mellan LW och de andra om rätt och fel omkring pengahanteringen ?
Lena hade ju inte direkt någon gräsmatta att få plats med en likadan swimmingpool på ?

Endast spekulation omkring var ”grollet ”kan ha startat mellan alla dessa individer ?

Har SD byggt swimmingpool?
När, i så fall?
Citera
2019-09-27, 18:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har SD byggt swimmingpool?
När, i så fall?

Har läst det i tråden .
Nyligen , i somras, antar jag , innan han häktades andra gången.

Någon får rätta mig om jag läst fel härinne angående poolen ?
Citera
2019-09-27, 18:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har läst det i tråden .

Hade han redan betalat reversen till HD då?
Vem bygger annars en swimmingpool innan man betalat klart en sådan viktig skuld?

Hur hade han i så fall råd med det?
Citera
2019-09-27, 18:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har läst det i tråden .

Jag har läst något liknande men fattade det som att det
var en bubbelpool.

Jag undrar om han betalat skulden till HD först?

Edit: Precis Rosamund!
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-27 kl. 18:14.
Citera
2019-09-27, 18:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ibland funderas man på hur mycket det kostar att bygga en swimmingpool ? Någon som vet ?
Hur mycket pengar utav projektmedlen blev de återbetalningsskyldiga till kommun ,när allt inte gick så bra gällande geocachingprojektet ?

Kan det ha varit bråk mellan LW och de andra om rätt och fel omkring pengahanteringen ?
Lena hade ju inte direkt någon gräsmatta att få plats med en likadan swimmingpool på ?

Endast spekulation omkring var ”grollet ”kan ha startat mellan alla dessa individer ?

LW var säkert van sedan frikyrkan att pengar ska användas
på rätt sätt och redovisas öppet.

Det kanske t.o.m. var hon som skaffat pengarna till projektet?
Citera
2019-09-27, 18:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl ganska avslöjande att SD och
järngänget tycks lägga all sin energi på
försvarsstrategier istället för att hitta LWs
mördare? Och så har det varit från första
början.

Citat:
Spekulation

Ja LW:s mördare behövde ju aldrig ”hittas”, för den verkar ju ha befunnit sig mitt bland ”vännerna” hela tiden
Och vännerna verkar ju inte bry sig , som om det vore helt okej ??

Endast en person som blev riktigt arg på det där eventet , som reagerade på att en människa dödats och att den som dödat LW skall stå till svars för vad den gjort .

Mycket märkligt att alla andra inte reagerade på vad som hänt och la locket på ,istället för att samla alla grannar och dra ut på sök illa kvickt .
Tala om att bli handlingsförlamade !?!?

Ju mer som kommer fram i tråden om Järngängets (samt tyvärr även andra GC:ares) besatthet i GC och nonchalans kring LWs död... desto mer så börjar man ju fundera över om mordet var både motiverat av det antagna triangeldramat och sjuklig gränslöshet kring geocaching. Detta ifall en rakryggad LW hotade att avslöja en del som både fuskare och förskingrare. Intressant det Honan gräver fram nu och hoppas att den breda utredningen även lägger nätet nog stort för att fånga in fula GC-fiskar i vad som verkar vara grumligt vatten.
Citera
2019-09-27, 18:32
Medlem
Citat:
Spekulation

Ja LW:s mördare behövde ju aldrig ”hittas”, för den verkar ju ha befunnit sig mitt bland ”vännerna” hela tiden
Och vännerna verkar ju inte bry sig , som om det vore helt okej ??

Endast en person som blev riktigt arg på det där eventet , som reagerade på att en människa dödats och att den som dödat LW skall stå till svars för vad den gjort .

Mycket märkligt att alla andra inte reagerade på vad som hänt och la locket på ,istället för att samla alla grannar och dra ut på sök illa kvickt .
Tala om att bli handlingsförlamade !?!?

Det kan ju vara SDs omedelbara kontakt med vissa inom den närmaste kretsen som lade på locket. Ingen här vet väl vad han sa då.
Normalt vill väl polisen ta första kontakten

Vi vet väl inte säkert hur detta de facto gått till?
Citera
2019-09-27, 18:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror hen gav exempel på scenarion som kan ha lett till att Lenas blod hamnat i hans bostad. Inget har sagts om vad SD verkligen har gett som förklaring.

Utan att veta, så tror jag som du.

Tycker när jag börjar leta i mitt minne att jag tänkte (skrev?) att om det var en sådan incident, då borde det ha varit en större skada? Något som skulle kunna lämna blod i SDs hem.

Och att en sådan skada, det borde någon annan också minnas? Barnen? Någon annan bekant? Bilder?

Säg att skadan var på benet (enligt SD). Så mycket bilder det finns å LW. Kanske man borde ha sett något plåster, något ärr?

Men kanske vi kan hoppas på Ozzie, när h*n har tid.
Citera
2019-09-27, 18:36
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Vem bygger annars en swimmingpool innan man betalat klart en sådan viktig skuld?

Jag har även reflekterat över de i mina ögon sett, ofta förekommande resorna som SD företagit sig ihop med HD. Inte helt billigt att resa utomlands ofta om man är skuldsatt upp över öronen för hus och hem.

Kan arrangörspengar gått till privata GC-resor? Kan SD, HD och LW bråkat om detta i relation till stundande GC-resor till USA och Norge? Addera sedan gammalt groll kring misshandel, misshandelsanmälan och otrohet så kan situationen hos folk med resfeber blivit laddad.

Arrangemanget SD och HD är motsägelsefullt. På vissa sätt, t ex enligt bodelning tyder det på en skilsmässa där det görs upp rätt hårt. På andra sätt verkar SD fortfarande som en kär make och svärson i HDs familj. Får inte ihop bilderna kring Ds.
Citera
2019-09-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det blir nog svårt att kunna koppla SD till platsen just då genom en dator. Den hade han nog inte med sig dit.

Äh? Tömningar av datorer behöver givetvis inte betyda att MGM hade med sig datorn bakom planket!!! Vet inte om du försöker skämta eller vad det är.
Citera
2019-09-27, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, det har du rätt i.
Hur var det med alla lånen som vi såg? Kunde man se när de var tagna?
Reversen kan ha skrivits som en avbetalningsplan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in