2019-09-27, 16:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, ÅH sa just det. Samt datorer.

Det blir nog svårt att kunna koppla SD till platsen just då genom en dator. Den hade han nog inte med sig dit.
Citera
2019-09-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det blir nog svårt att kunna koppla SD till platsen just då genom en dator. Den hade han nog inte med sig dit.

Antagligen chatmeddelanden som ger nåt.
Citera
2019-09-27, 16:43
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kopierad, korrigerad och tillägg till en tidigare text från idag eftersom bildtagg hade tagit bort bilden jag laddade upp. Varför? Det är ju bara två offentliga bilder från Facebook. Någon måste ha anmält bilden, men nu ligger den uppe igen. Dock korrigerad med lite "sudd" på namn.

Jag ska alltså be en vän kontakta LK:s chef Pett*r Arn*back (e) istället och be hen fråga varför de inte kommit ut med någon publik sammanfattning om avslutade projekt för -18 ännu. De har ju tidigare publicerats under det första halvåret. Varför har inte LK fått till en sammanfattning för 2018? Hon har ju lyckats med det tre år tidigare med hjälp av Yv*nne Hanesk*g (o).

Här är de frågor som vännen väldigt motvilligt har mailat till Region Örebro (hen förstår inte alls mitt stora intresse i det här, men det gör knappt någon av mina vänner. De verkar alla ha glömt att det faktiskt har skett ett mord på en 3-barnsmamma i vår stad):

THOS GT pågick under två år. Projektet är avslutat, men inte ett ord nämns i de tre publikationer om avslutade projekt som finns att ladda hem online från Region Örebro. Det är inte märkligt eftersom projektet inte var avslutat när de publikationerna gjordes, det märkliga är att det inte finns någon publikation ute för avslutade projekt 2018. Vad beror det på?

Förvaltningschefen PA:s ord från projektsammanfattning:
Region Örebro län ska följa upp att medel utnyttjas för avsett ändamål och i
överensstämmelse med föreskrivna villkor.
En uppföljning av avslutade projekt genomförs löpande och sammanställs
varje år. Av uppföljningen framgår vilka resultat projekten uppnått när det
avslutas i relation till syftet. Dessutom följs upp vilka aktiviteter som
genomförts avseende de genomsyrande perspektiven.

När jag tittar på historik är det tydligt att SD var Generalen i THOS GT och då gissar jag på att det var han som även stod som mottagare av projektfinansieringen. När SD fått frågor om summor har han på Fb skrivit att han svarar på det i *PM. Varför är han hemlig om summor?
*: www.bildtagg.se/bild/1mycjbs5k97xwwxei06toqoo

LW var med i arrangörsgruppen för THOS GT. Var hon en nagel i ögat för SD, HD och JG som kanske drog egen nytta av projektmedlen? Eller, kan det vara så att SD hade förskingrat en del av projektmedlen för att kunna lösa ut HD från huset när hon ville skiljas? LW förstod detta och hotade med att avslöja honom?

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747

Ibland funderas man på hur mycket det kostar att bygga en swimmingpool ? Någon som vet ?
Hur mycket pengar utav projektmedlen blev de återbetalningsskyldiga till kommun ,när allt inte gick så bra gällande geocachingprojektet ?

Kan det ha varit bråk mellan LW och de andra om rätt och fel omkring pengahanteringen ?
Lena hade ju inte direkt någon gräsmatta att få plats med en likadan swimmingpool på ?

Endast spekulation omkring var ”grollet ”kan ha startat mellan alla dessa individer ?
Senast redigerad av landbandy 2019-09-27 kl. 16:50.
Citera
2019-09-27, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack! - Intressant att advokaten bedömer att "det saknas direkt koppling mellan NN och de omedelbara omständigheterna kring gärningen". Å andra sidan är det hans uppgift att uttrycka sig i de termerna. Det kunde betyda att det saknas vittnen som kan ha sett eller hört SD i närheten av bostaden. - Digitala spår tidigare under kvällen eller i nära anslutning till gärningen som tidigare nämnts, är gissningen. En önskan om att ses låter inte troligt, särskilt om gärningen till viss del antas vara planerad. Men analyssvar från NFC kvarstår och teknisk bevisning väger trots allt tyngst.

Tar också för givet att SD har gjort sitt yttersta för att vilseleda polisen. - Vad var det han själv hade sagt: "mordet kommer aldrig att lösas". - Megalomani? - Skrytsam?

Undrar ifall "medhjälp till mord" ingår i en eventuell inblandning. Han kan ha besökt HD innan och/eller efteråt och de har hjälpts åt att röja undan bevis. Med HDs bostad mitt emellan hans och LWs torde han ha passerat HD.

Jag blir verkligen oroad av det utlåtandet av advokat IB, trots att flera i tråden menar att det är just sådant försvaret kan säga. Det känns inte riktigt som att det är helt taget ur luften?

Jag kan förstå att försvaret inte har alla uppgifter, det då det är förundersökningssekretess. Men de är med på förhör och vid häktningsframställan. Jag vet inte om det är möjligt för SD att få ett svar på en sådan fråga, om det finns något spår direkt på brottsplatsen. Det känns inte troligt.
Men varför skulle advokaten yttra sig på sådant sätt om det är givet att han inte har allt?? Det blir för mig konstigt.

Jag hoppas på att masttömningarna har kunnat ge lite mer svar.

En önskan om att ses ska enligt @MV finnas. Även om mordet kan ha delar av planering i sig, kanske han kan ha haft i planeringen att han skulle radera detta från bägges mobiler, eller så skulle han helt fräckt tänkt ut att de kommer aldrig att kunna bevisa att vi har setts.

SDs eget uttryck "mordet kommer aldrig att lösas, kan ju visa att han tänkt ut något som gör att hans gärning inte kan vara lätt att upptäcka.

En spekulation:

Det som sticker i ögonen är väl det föremål som hittades i skogen nära hans eget hem. Det kan inte ha funnits fingeravtryck eller hans DNA på det? Då är det sannolikt placerat där och inte tappat? Varför lägga det så nära sig själv?

Även mordplatsen, förutom det ev sms som han har skickat, skriken. Allt detta skulle göra mig otroligt rädd att "de skulle ha allt på mig". Inte tvärtom.
Citera
2019-09-27, 16:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Så här säger EnGodTanke i nedanstående inlägg från
den 30/8- 18, att SD pekat ut en plats i hans hus där det kunde
finnas bloddroppar från LW.

Samt förklarat hur bloddropparna kommit dit.

(Känner också igen att det skrivits något om att SD plåstrat om
LW vid något tillfälle, hinner dock inte leta det inlägget nu.)

Ja tack!
Det inlägget minns jag.

Och här säger ju EGT att h*n vet SDs förklaring.

Och det är den jag inte minns.

Du är en klippa!
----------------

Undrar var Vigosros tog vägen?
Citera
2019-09-27, 17:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
JM får svara dig förstås, men kan hen mena att vittnen hört och sett något som inte finns? Det kan vara en variant på försvarsstrategi som SD kan fundera på.

Det är väl ganska avslöjande att SD och
järngänget tycks lägga all sin energi på
försvarsstrategier istället för att hitta LWs
mördare? Och så har det varit från första
början.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-27 kl. 17:51.
Citera
2019-09-27, 17:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl ganska avslöjande att SD och
järngänget tyckas lägga all sin energi på
försvarsstrategier istället för att hitta LWs
mördare? Och så har det varit från första
början.

Spekulation

Ja LW:s mördare behövde ju aldrig ”hittas”, för den verkar ju ha befunnit sig mitt bland ”vännerna” hela tiden
Och vännerna verkar ju inte bry sig , som om det vore helt okej ??

Endast en person som blev riktigt arg på det där eventet , som reagerade på att en människa dödats och att den som dödat LW skall stå till svars för vad den gjort .

Mycket märkligt att alla andra inte reagerade på vad som hänt och la locket på ,istället för att samla alla grannar och dra ut på sök illa kvickt .
Tala om att bli handlingsförlamade !?!?
Senast redigerad av landbandy 2019-09-27 kl. 17:19.
Citera
2019-09-27, 17:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja tack!
Det inlägget minns jag.

Och här säger ju EGT att h*n vet SDs förklaring.

Och det är den jag inte minns.

Du är en klippa!
----------------

Undrar var Vigosros tog vägen?

Omplåstring efter geocaching har nämnts tycker jag mig minnas. Minns dock inte av vem.

Hen har väl sommarledigt. Vissa av oss har ju FB bara som arbete.
Citera
2019-09-27, 17:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Omplåstring efter geocaching har nämnts tycker jag mig minnas. Minns dock inte av vem.

Hen har väl sommarledigt. Vissa av oss har ju FB bara som arbete.

Om det inte var EGT måste det ha varit en spekulation?
Det känns lite som EGT ändå.

Ja, att hitta bland EGTs inlägg, det är inte lätt.
Citera
2019-09-27, 17:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Men att gå in på Facebook för att typ skriva något glatt för att få till alibi att man satt hemma vid datorn en viss tid på kvällen funkar ju , eftersom en iPhone är ju en liten dator , så en mördare kan ju stå bredvid den mördade och beskriva hur hen sitter hemma på rumpan och väntar på att rotmoset skall bli färdigt på spisen osv.
Så Facebook kan man ju sköta mitt ute i snåriga buskage precis lika bra som på en stationär dator.
Det lär väl inte synas vilket man använt , eller ??
Stationär dator hemma eller sin mobil ute i naturen -Facebook everywhere , så länge som mobilen innehar fb-appen .....
Senast redigerad av landbandy 2019-09-27 kl. 17:53.
Citera
2019-09-27, 17:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det inte var EGT måste det ha varit en spekulation?
Det känns lite som EGT ändå.

Ja, att hitta bland EGTs inlägg, det är inte lätt.

Jag tror hen gav exempel på scenarion som kan ha lett till att Lenas blod hamnat i hans bostad. Inget har sagts om vad SD verkligen har gett som förklaring.
Citera
2019-09-27, 17:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men att gå in på Facebook för att typ skriva något glatt för att få till alibi att man satt hemma vid datorn en viss tid på kvällen kan ju inte räknas , eftersom en iPhone funkar ju som en dator ,så en mördare kan ju stå bredvid den mördade och skriva att den sitter hemma på rumpan och väntar på att rotmoset skall bli färdigt på spisen osv.
Så Facebook kan man ju sköta mitt ute i snåriga buskage precis lika bra som på en stationär dator .
Det lär väl inte synas vilket man använt , eller ??

Jo, det går att se vilken digital enhet som använts. Dessutom så registreras mobilanvändandet när den kopplar upp sig mot nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in