Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Dette kan han ikke ha hatt tid til. Men hun kan ha vært i bagasjerommet hans, evnt et midlertidig gjemmested i nærheten. Hvor mye holdt politet MGM under oppsikt første dagene?
Nei, hvis man tenker at Anne ble borte mellom kl.9.14 og 14.00, så er det ikke mye tid til at den teorien skal kunne være riktig. Dessuten er det jo dagslys. Hvis TH står å baler med en svær tønne, eller annet, så kanskje folk ville sett han og husket dette. Man husker jo gjerne spesielle ting i lang tid, og plutselig legger dem sammen 2 og 2.
Hvis dette skjedde etter kl. 8 kvelden før, (at 9.14 samtalen var iscenesatt) så hadde han adskillig lengre tid på seg. Og hvis verisure-selgeren ikke snakket med Anne, men derimot med TH, så kan man snakke dager.
Jeg har tenkt mye på den verisure-selgeren. Om han løy under avhør. Det må jo være en sammenheng med at Verisure-selgeren har kontor ved samme adresse som THs selskaper, og atpåtil var den siste foruten TH som så Anne i live. Jeg tenker sånn at tilfeldighetene har faktisk sine begrensninger.
Kanskje har TH noe på denne selgeren.
Hvis man skal jobbe som vekter, så kreves det plettfri vandel vil jeg tro, og da er det ikke mye som skal til for at vedkommende ikke kan jobbe med dette lengre. Kanskje hadde vedkommende vekter planer om å bli politi i framtiden, og skjønte at hvis TH sa i fra, så ble drømmene knust.
Hvor mye politiet holdt TH under oppsikt: Jeg frykter at de første to dagene, så trodde dem faktisk på TH, men så begynte det gradvis å demre for dem.
Mye kan ha skjedd på disse to dagene. Han kan som du sier hatt et mellomlager/depo, og så hentet henne siden.