2019-09-27, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Det är något som skulle vara väldigt intressant att undersöka. Hur beteer sig trafikeringsoffer i förhållande till dom som inte är det när polisen kommer. Är det verkligen så att polisen får tag på en en hel drös med offer och ingen av dom ger några uppgifter alls osm kan ligga till grund för att en fällande dom? Eller är det så att mängden trafikeringsoffer är relativt liten och det är därför vi har så få dommar?

Apropå hennes siffror så tycker jag att du ska läsa följande:

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/04/24/why-you-should-be-wary-of-statistics-on-modern-slavery-and-trafficking/

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/22/AR2007092201401.html

https://www.theguardian.com/global-development/poverty-matters/2014/nov/28/global-slavery-index-walk-free-human-trafficking-anne-gallagher

När det gäller direkt tvång så ska du läsa dom artiklarna jag redan länkat till. En undersökning i London visade att ca 5 % ansåg sig vara tvingade till det. En person hade utfört 100 djupgående intervjuer med prostituerade i London. I den undersökning som kom från Schweitz var det ca 1,5% som ansåg sig vara tvingade.

Jag läste igenom dina länkar, tre artiklar som handlade om i stort sätt samma sak. "Walk free" en myndighet/organisation nämndes i minst två av artiklarna och de handlade allihop om att vi måste vara källkritiska, hur svårt det är att ta reda på hur många som är utsatta för människohandel i världen och sedan deras egna funderingar kring varför de tror det skulle vara motiverat att manipulera siffrorna. Det hade varit enkelt att bara göra ett kort utdrag om vad de handlade om. Men men ingen fara skedd.

Jag hittade iallafall en intervju med en polischef i Augsburg, från 2014. Jag har google-översatt den från tyska så svenskan är kanske lite konstig, men man förstår ändå.

Citat:
De är bara 18 eller 19 år gamla och säljer redan sina kroppar. Fler och fler unga prostituerade, främst från Rumänien, Ungern och Bulgarien, erbjuder sina tjänster i Tyskland. En trend som också känns av Augsburg- polisen . "Marknaden växer", säger chefen för kommissariatet 1 för kriminalpolisen vid Presidium Schwaben North, Helmut Sporer. "Två till tre gånger i veckan stöter vi på så unga kvinnor."

De dras vanligtvis in i miljön av unga män. Fenomenet är lika gammalt som prostitution, säger Sporer , men har sedan dess fått ett nytt namn: Loverboys. Mänen lovar de unga kvinnorna mycket och får dem att må bra. När 18- eller 19-åringarna har fallit i fällan och blivit känslomässigt fästa eller till och med förälskade, utnyttjar männen dem.

Med en blandning av påstådd kärlek och våld gör hallikarna dem fogliga. Dessutom utsikterna att tjäna mycket pengar, få ett vanligt jobb och hota att berätta allt för föräldrarna. Kvinnorna tas med till tyska bordeller och lägenheter och väntar där på frisörerna.

Men utredarna hör bara mycket sällan. För kvinnorna är hjärntvättade, vet Sporer. "Vid en inspektion spelar de sedan en roll som deras hallik tidigare har repeterat med dem." Avgifter för handel med upp till tio år är därför extremt sällsynta.

Dessutom har kvinnorna i hemlandet vanligtvis haft dåliga erfarenheter med polisen och litar därför inte på de tyska tjänstemännen. Polisen och de prostituerade har bara en chans om något förändras i lagarna, säger Sporer.

Förresten är tyska kvinnor knappast bland dem, eftersom välståndet i Förbundsrepubliken gör prostitutionen för de flesta lokalbefolkningen ointressant.

"Utbudet" av unga kvinnor från öst accelererar mer och mer.

Avhopp kommer dock sällan till Soni Unterreithmeier från rådgivningscentret i Augsburg, och mycket få från eget initiativ. Om något, polisen förmedlar kontakt. För kvinnorna, som vanligtvis inte kan tysk, vet inte ens något om möjligheterna till hjälp. Detta ska förändras när Solwodi får gå direkt till prostituerade, men vägen till utgången är svår.

Eftersom trycket som hallikarna utövar är de flesta ingen matchning. Eftersom prostitution är förbjuden och rynkad på i de flesta östeuropeiska länder vill kvinnor verkligen inte bli erkända hemma. Men ofta fotograferar hallikarna dem i tydliga poser och använder bilden som ett pressmedel. Dessutom hotar hallikarna ofta unga kvinnors familjer.

I helhet: https://www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Immer-mehr-Prostituierte-aus-Osteuropa-kommen-nach-Augsburg-id30512282.html

2017 kom en lag som gjorde det obligatoriskt att registrera sig för sexarbetare i Tyskland, men väldigt få har gjort det hittills. Lagen innefattar också regelbundna hälsoundersökningar.
Citera
2019-09-27, 08:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De är bara 18 eller 19 år gamla och säljer redan sina kroppar.

1) För att civila 18 och 19 åriga kvinnor säljer inte sina kroppar för drinkar på krogen? Eller för uppmärksamhet från pojkar?

2) Vad som egentligen menas är "omg män kan köpa sex av 18 och 19 åriga tjejer! Om våra män får reda på det här är det över för oss!"

Citat:
För kvinnorna är hjärntvättade, vet Sporer. "Vid en inspektion spelar de sedan en roll som deras hallik tidigare har repeterat med dem."

1) De vill inte hora fast de säger det. De är "hjärntvättade av en hallick".

2) Det här känner jag igen från när jag var ung. Så fort jag inte höll med en medelålders feminist var jag "hjärntvättad av män".

3) Så här är det: kvinnor som inte vill hora har antingen trasiga fittor eller är hjärntvättade av feminister.

Citat:
Eftersom trycket som hallikarna utövar är de flesta ingen matchning. Eftersom prostitution är förbjuden och rynkad på i de flesta östeuropeiska länder vill kvinnor verkligen inte bli erkända hemma. Men ofta fotograferar hallikarna dem i tydliga poser och använder bilden som ett pressmedel. Dessutom hotar hallikarna ofta unga kvinnors familjer.

1) Sluta nu. Det här är nåt som de har fått från en sexnovell.

a) "Jag vill inte knulla för pengar egentligen. Men... um... min pojkvän tog en bild på mig så nu har inget annat val än att hora på heltid... yeah...."

b) Hur ser det ut om vi vänder på könen:

"Ofta fotograferar kvinnorna dem i tydliga poser och använder bilden som ett pressmedel. Dessutom hotar ofta kvinnorna unga mäns familjer" Really now?

2) Jag kan översätta hela artikeln till "woman speak" senare om jag känner för det.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-27 kl. 08:18.
Citera
2019-09-27, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag läste igenom dina länkar, tre artiklar som handlade om i stort sätt samma sak. "Walk free" en myndighet/organisation nämndes i minst två av artiklarna och de handlade allihop om att vi måste vara källkritiska, hur svårt det är att ta reda på hur många som är utsatta för människohandel i världen och sedan deras egna funderingar kring varför de tror det skulle vara motiverat att manipulera siffrorna. Det hade varit enkelt att bara göra ett kort utdrag om vad de handlade om. Men men ingen fara skedd.

Jag hittade iallafall en intervju med en polischef i Augsburg, från 2014. Jag har google-översatt den från tyska så svenskan är kanske lite konstig, men man förstår ändå.

I helhet: https://www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Immer-mehr-Prostituierte-aus-Osteuropa-kommen-nach-Augsburg-id30512282.html

2017 kom en lag som gjorde det obligatoriskt att registrera sig för sexarbetare i Tyskland, men väldigt få har gjort det hittills. Lagen innefattar också regelbundna hälsoundersökningar.

En annan artikel från Spiegel International från 2013:

Citat:
In addition to so-called nudist or sauna clubs, where the male customers wear a towel while the women are naked, large brothels have also become established. They advertise their services at all-inclusive rates. When the Pussy Club opened near Stuttgart in 2009, the management advertised the club as follows: "Sex with all women as long as you want, as often as you want and the way you want. Sex. Anal sex. Oral sex without a condom. Three-ways. Group sex. Gang bangs." The price: €70 during the day and €100 in the evening.

According to the police, about 1,700 customers took advantage of the offer on the opening weekend. Buses arrived from far away and local newspapers reported that up to 700 men stood in line outside the brothel. Afterwards, customers wrote in Internet chat rooms about the supposedly unsatisfactory service, complaining that the women were no longer as fit for use after a few hours.

The business has become tougher, says Nuremberg social worker Andrea Weppert, who has worked with prostitutes for more than 20 years, during which the total number of prostitutes has tripled. According to Weppert, more than half of the women have no permanent residence, but instead travel from place to place, so that they can earn more money by being new to a particular city.

Today "a high percentage of prostitutes don't go home after work, but rather remain at their place of work around the clock," a former prostitute using the pseudonym Doris Winter wrote in a contribution to the academic series "The Prostitution Law." "The women usually live in the rooms where they work," she added.

In Nuremberg, such rooms cost between €50 and €80 a day, says social worker Weppert, and the price can go up to €160 in brothels with a lot of customers. Working conditions for prostitutes have "worsened in recent years," says Weppert. In Germany on the whole, she adds, "significantly more services are provided under riskier conditions and for less money than 10 years ago."

Despite the worsening conditions, women are flocking to Germany, the largest prostitution market in the European Union

"This has led to a drop in prices," says Rettig, who notes that the prostitution business is characterized by "a radical market economy rather than a social market economy."

Munich Police Chief Wilhelm Schmidbauer deplores the "explosive increase in human trafficking from Romania and Bulgaria," but adds that he lacks access to the necessary tools to investigate. He is often prohibited from using telephone surveillance. The result, says Schmidbauer, "is that we have practically no cases involving human trafficking. We can't prove anything."

Marian delivered her to the "No Limit," a flat-rate brothel. Sina was only 16, and she allegedly served up to 30 customers a day. She was occasionally paid a few hundred euros. Marian, worried about police raids, eventually sent her back to Romania. But she returned and continued to work as a prostitute. She hoped that a customer would fall in love with her and rescue her.

Neither working conditions nor the ability to exit the profession had improved. Finally, there was "no solid proof to date" that the law had reduced crime.

Hardly a single court had heard a case involving a prostitute suing for her wages. Only 1 percent of the women surveyed said that they had signed an employment contract as a prostitute. The fact that the Ver.di union had developed a "sample employment contract in the field of sexual services" didn't change matters. In a poll conducted by Ver.di, a brothel operator said that she valued the prostitution law because it reduced the likelihood of raids. In fact, she said, the law was more advantageous for brothel operators than prostitutes.

"There is no prostitution without coercion and distress," she says. She has been walking the streets for three years. "A woman who is doing well doesn't work like this," she says.

The going rate for oral sex and intercourse used to be €40 on Geestemünder Strasse. But when the nearby city of Dortmund closed its streetwalking area, more women came to Cologne, says Alia. "There are more and more women now, and they drop their prices so that they'll make something at all," she complains. Bulgarian and Romanian women sometimes charge less than €10, she says. "One woman here will even do it for a Big Mac."

I sin helhet: https://www.spiegel.de/international/germany/human-trafficking-persists-despite-legality-of-prostitution-in-germany-a-902533-2.html
Citera
2019-09-27, 08:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En annan artikel från Spiegel International från 2013:

I sin helhet: https://www.spiegel.de/international/germany/human-trafficking-persists-despite-legality-of-prostitution-in-germany-a-902533-2.html

1) Sluta posta porr! Alla har vi velat vara tonårshoror i våra dagar. Det är okay, det är en fullt normal fantasi. Men det hör hemma i sexnovellernas fantasivärld. Det är extremt pinsamt att publicera sånt här i en dagstidning.

Citat:
Marian delivered her to the "No Limit," a flat-rate brothel. Sina was only 16, and she allegedly served up to 30 customers a day. She was occasionally paid a few hundred euros. Marian, worried about police raids, eventually sent her back to Romania. But she returned and continued to work as a prostitute. She hoped that a customer would fall in love with her and rescue her.

2) Ja en del kvinnor jobbar på flat rates, och reklamen låter awesome,

Citat:
When the Pussy Club opened near Stuttgart in 2009, the management advertised the club as follows: "Sex with all women as long as you want, as often as you want and the way you want. Sex. Anal sex. Oral sex without a condom. Three-ways. Group sex. Gang bangs." The price: €70 during the day and €100 in the evening.

According to the police, about 1,700 customers took advantage of the offer on the opening weekend. Buses arrived from far away and local newspapers reported that up to 700 men stood in line outside the brothel.

men det är inte Rocco och Nacho som kommer på besök. De flesta män är two minute men så tjejerna blir inte direkt knullade som trasdockor och utslitna. Och jag kan garantera dig att det inte är några 3kanter, gruppsex och gangbangs där.

Citat:
The going rate for oral sex and intercourse used to be €40 on Geestemünder Strasse. But when the nearby city of Dortmund closed its streetwalking area, more women came to Cologne, says Alia. "There are more and more women now, and they drop their prices so that they'll make something at all," she complains. Bulgarian and Romanian women sometimes charge less than €10, she says. "One woman here will even do it for a Big Mac."

3) Civila kvinnor knullar också för en Big Mac. Civila kvinnor har knullat för mindre än vad de här tjejerna tjänar.

4) Till exempel har jag sett kvinnor på Internet som pratar om att knulla för ett Netflix abonnemang. "Men jag är en flickvän och inte en hora så det är okay"
Senast redigerad av Babianen 2019-09-27 kl. 08:34.
Citera
2019-09-27, 09:24
Medlem
WordWarriors avatar
Återigen visar det sig att mainstream media är en stor del av problemet med sin frenetiska moralpanik och sina lögner. De ger inte en nyanserad bild, utan lyfter bara fram prostitutionsmotståndare. MSM är dagens prästerskap, och propagandan drivs av kvinnor med diagnoser och sexuella hang-ups. MSM obstruerar en öppen debatt om sexhandeln. I svallvågorna efter massinvandringen, så börjar folk lyckligtvis genomskåda lögnmedia. Ljuger man om en sak kan man ljuga om en annan...

Även så kallad feministisk forskning är samma sak. Man måste titta på riktig forskning, och lyssna på den breda massan sexarbetare. 95 % vill inte ha sexköpslagen.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-09-27 kl. 09:32.
Citera
2019-09-27, 09:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Återigen visar det sig att mainstream media är en stor del av problemet med sin frenetiska moralpanik och sina lögner. De ger inte en nyanserad bild, utan lyfter bara fram prostitutionsmotståndare. MSM är dagens prästerskap, och propagandan drivs av kvinnor med diagnoser och sexuella hang-ups. MSM obstruerar en öppen debatt om sexhandeln. I svallvågorna efter massinvandringen, så börjar folk genomskåda lögnmedia.

Även så kallad feministisk forskning är samma sak. Man måste titta på riktig forskning, och att lyssna på den breda massan sexarbetare. 95 % vill inte ha sexköpslagen.

1) De artiklarna är inget inlägg i debatten. Det är porr för kvinnor.

2) Alltid när det finns beskrivningar att nåt som totally happened med en kvinna typ "hon var 16 år och tvingades sälja sex till 30 män om dagen" är det meningen att man ska identifiera sig med kvinnan.

3) "Om jag var tvungen att sälja sex till 30 män om dagen medans jag var inlåst på en bordell. Oj oj oj!" Egentligen är det Agneta 68 år som gnuggar bävern till den här artikeln.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-27 kl. 09:36.
Citera
2019-09-27, 09:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) De artiklarna är inget inlägg i debatten. Det är porr för kvinnor.

2) Alltid när det finns beskrivningar att nåt som totally happened med en kvinna typ "hon var 16 år och tvingades sälja sex till 30 män om dagen" är det meningen att man ska identifiera sig med kvinnan.

Porr för kvinnor är alltså att vilja inskränka den sexuella friheten? Varför är jag inte förvånad?
Citera
2019-09-27, 09:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Porr för kvinnor är alltså att vilja inskränka den sexuella friheten? Varför är jag inte förvånad?

1) Kvinnor vill inte att prostitution ska existera för att det får dem att framstå som dåliga.

2) Men när det finns beskrivningar om nåt som hände en kvinna typ "hon blev kidnappad och tvingad att gå på gatan" då är det bara tant-porr.

3) Det är skrivet av kvinnor för kvinnor. De räknar med att män ska läsa det därför är det:

- "Titta det här är jättedåligt! Kvinnor mår dåligt av det här."

- "Sen blev hon tvungen att ha sex med 30 män... *dregel, dregel*"

- "Men det är fortfarande jättedåligt..."

- "Hennes hallick tog sedan bilder på henne..."

- "Men hon mådde dååååligt av det. Alla mår så himla dåååååligt av det här"
Citera
2019-09-27, 09:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
1) Kvinnor vill inte att prostitution ska existera för att det får dem att framstå som dåliga.

2) Men när det finns beskrivningar om nåt som hände en kvinna typ "hon blev kidnappad och tvingad att gå på gatan" då är det bara tant-porr.

3) Det är skrivet av kvinnor för kvinnor. De räknar med att män ska läsa det därför är det:

- "Titta det här är jättedåligt! Kvinnor mår dåligt av det här."

- "Sen blev hon tvungen att ha sex med 30 män... *dregel, dregel*"

- "Men det är fortfarande jättedåligt..."

- "Hennes hallick tog sedan bilder på henne..."

- "Men hon mådde dååååligt av det. Alla mår så himla dåååååligt av det här"

Jag har som du vet studerat den här frågan under många år, och har kommit fram till ungefär samma slutsatser som du:

1) Det handlar om att begränsa sexuell konkurrens.
2) Det handlar om att skydda kvinnors heder, och att dölja att alla kvinnor handlar med sex.
3) Det handlar om undertryckta sexfantasier om dominans och underkastelse.

Den västerländska kvinnan mår allt sämre, eftersom hon förnekar sin sanna natur. Den kognitiva dissonansen är enorm

Dina inlägg är fantastiska förresten! Kudos!
Citera
2019-09-27, 10:13
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Och kvinnor skulle kunna skänka män gratis sex. Det kostar inget. Jag försöker göra min del. När kommer du att göra din del?

Jo, det kostar en hel del när det kommer till kvinnors rykte som relationspartners.

Först den dag då män ändrar sin kvinnosyn, ditchar sitt svartvita madonna/hora-komplex och kan tänka sig att ingå seriösa förhållanden med kvinnor som ger sex till välgörenhet så kan jag kanske tänka mig att bjussa lite till någon som ser okej ut.

Hur många män tror du är villiga att göra sin del i detta och sluta dela upp kvinnor i antingen liggfacket eller som förhållandematerial?
Tror knappast själv att detta kommer ske under vår livstid. Krävs nog många många år och generationer innan män överlag lyckats avprogrammera den instinkten.
Citera
2019-09-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
"Så många män" vet jag inte... Jag har då aldrig mött någon som tyckt det är ok...

Varför ska det forskas mer? Vi vet att det är vår egocentrism, aggression och förmåga att ignorera känslor.
Precis samma egenskaper som genererar allt välstånd.
Läs rätt! "rätt många män" skrev jag.

Varför ska det inte forskas på detta?
Det 'är uppenbart ett extremt skadligt beteende. Självklart ska vi då forska på varifrån detta beteende kommer och om det går göra något åt saken.
Citera
2019-09-27, 11:54
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Män kunde ju hjälpa hororna genom att skänka dem pengar istället för att passa på att använda dem för egen njutning samtidigt. Men män är ju inte kända för att vara så godhjärtade eller omtänksamma...

Det är oftast gifta män som går till horor och då har de inte så mycket pengar eftersom fru och barn kostar så mycket pengar.

Om en hora tar 4000 kr i timmen kunde hon dela med sig till en hora som bara drar in 1000 kr i timmen. Så får de 2000 kr i timmen vardera. Den starke hjälper den svage.

Då kunde även nergångna horor tjäna lika mycket som lyxhororna.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs rätt! "rätt många män" skrev jag.

Varför ska det inte forskas på detta?
Det 'är uppenbart ett extremt skadligt beteende. Självklart ska vi då forska på varifrån detta beteende kommer och om det går göra något åt saken.

Det är för stora krav på män för att få ligga. Då är det enklare att bara köpa sig en hora på gatan, köra med ut i skogen och roa sig en stund med. Krävs ingen forskning på det.

Mannen får ligga och kvinnan får sina pengar. Alla nöjda och glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in