Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det längre.
Jag tror att hon lurats att gå ut för en pratstund, ❌promenerandes ner till ❌Rättarevägen och att meningsutbyte övergått till gräl som urartat. Sen har det varit försent. Han har redan flera anmälningar på sig, och hon kan ha hotat med ännu en. Han har tappat besinningen. ❌?HD har varit behjälplig i undanröjande av bevis.
Men- jag tror på MVs ord om ”viss planering”. Och försöker få in det i min ekvation:
” Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”
Och även advokatens ord i överklagandet (från dagens Aftonbladet) tolkar jag som att ÅK menar på att det finns ett motiv, som kan indikera nån form av plan/planering:
”På vilket sätt det skulle gynna NN att ta livet av målsäganden”
Apropå ”vanliga” människor och vad de är kapabla till. Det är du inte ensam om att förvånas över. Vem skulle tro att lilla ridtjejen Jonna Henningson eller universitetsadjunkten Stefan Börjesson skulle stycka nån? Eller yrkesofficeren Jonas Runnemark skulle kasta ner sin fru och 9 mån gamla dotter från ett stup.
Inget förvånar mig längre

Kan du deklarera för mig, varför du påstår att du tror, att Lena Wesström skulle ha promenerat från bostadsrätten och fram till Rättarevägen, när du tidigare påpekat att jag är totalt osannfärdig gällande LW's promenad till Rättarevägen?
Fråga: Vad är det egentligen som får dig att tro att HD👤 skulle ha hjälpt Gärningspersonen att undanröja bevis?
Jag har ju långt till baka inom tråden, och långt före det att polisen grep HD👤den 28/8 2019, skrivit om att HD👤 hade hjälpt Gärningspersonen, och trotts att du vid flera tillfällen påpekat detta som osannfärdigt framförande tar du ändå upp detta om HD, jag undrar varför du gör detta?
Mvh/ @JokerMannen