2019-09-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Har någon ens letat efter någonting om HOL?

Han är bög.
Han är bisexuell.
Han snor pengar från svärföräldrar.
Han är otrogen.
Han blåser exfru på bostad och pengar.
Han är hustrumisshandlare.
Han har snott pengar från sin tidigare arbetsgivare.
Han är alkoholist.
Han kan inte prata engelska med amerikanska rapstjärnor.
Han är inblandad i penningtvätt.
Han är inblandad i organiserad brottslighet.
Han är en dålig pappa.
Många av hans f.d klienter vill döda honom.
Han har iscensatt sin egen skjutning.
Allt är hans fel.

Var det sådana ”fakta” du undrade över?
Senast redigerad av Avel 2019-09-26 kl. 20:49.
Citera
2019-09-26, 20:40
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Jag har bett dig att göra det fyra gånger när det gäller "ungkarlslyan" du fantiserat om i tråden. Ditt huvud verkar lika skilt från kroppen så som ditt nicks.
Citera
2019-09-26, 20:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Letat efter vad? Finns det något du menar som skulle rättfärdiga skotten mot honom? Jag vet inte hur du tänker men uppenbarligen är det ungefär så du menar?
Citera
2019-09-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har bett dig att göra det fyra gånger när det gäller "ungkarlslyan" du fantiserat om i tråden. Ditt huvud verkar lika skilt från kroppen så som ditt nicks.

Vilken lya då? Han hade två adresser i Stockholm då han gick ifrån K och dom hade delad vårdnad.
Så ja ungkarlslya kan man kalla det då barnen inte är där kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Letat efter vad? Finns det något du menar som skulle rättfärdiga skotten mot honom? Jag vet inte hur du tänker men uppenbarligen är det ungefär så du menar?
Det vet man aldrig vad som egentligen har skett. Finns en del fall där mord kan vara berättigat om du nu funderar på vad andra kanske har för åsikter. Tex åratal av misshandel där den misshandlade får nog och tar död på våldsverkaren. När kvinnor dödar finns det inte så mycket att välja på som orsak om det nu inte är något utanför boxen vilket jag betvivlar.
Citera
2019-09-26, 21:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Finns det ingen juridikkunnig i tråden i dag som kan förklara mina frågor nedan?
Hoppas någon reder ut dina frågor för de är intressanta. Vilken soppa om din misstanke kan stämma...

(Det finns ett aktuellt fall där rättegången fick tas om pga misstanke om att domaren var berusad. Men där reagerade flera mot domarens uppträdande förhandlingarna.)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3V3ea/domare-misstanks-berusad--rattegangen-tas-om

Lite fortsättning angående detta fallet: https://www.bohuslaningen.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ser-allvarligt-p%C3%A5-misstankar-om-berusad-domare-1.15673197
"Däremot har verket (=Domstolsverket) under måndagen rapporterat saken till Justitiekanslern (JK) för fortsatt behandling." (Min parantes.)
Citera
2019-09-26, 21:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han är bög.
Han är bisexuell.
Han snor pengar från svärföräldrar.
Han är otrogen.
Han blåser exfru på bostad och pengar.
Han är hustrumisshandlare.
Han har snott pengar från sin tidigare arbetsgivare.
Han är alkoholist.
Han kan inte prata engelska med amerikanska rapstjärnor.
Han är inblandad i penningtvätt.
Han är inblandad i organiserad brottslighet.
Han är en dålig pappa.
Många av hans f.d klienter vill döda honom.
Han har iscensatt sin egen skjutning.
Allt är hans fel.

Var det sådana ”fakta” du undrade över?
Jag är rätt bra på att leta och jag hittar fan ingenting negativt om HOL och jag har verkligen letat.
Allt ovan är påhitt, trådsanningar, lögner och svartmålning från folk med sin egen agenda.
Sanningen ingår inte i den!

Just nu sitter jag på info som jag inte vet hur jag ska lägga ut utan att outa den som har informerat mig per pm... och jag får mycket i pm som jag heller inte lägger ut för då hängs barnen ut för mycket.
Men allting jag har pekar på att Karin är mycket värre än vad vi hitintills vet.
Fortfarande inte ett ont ord om HOL i det heller.
Citera
2019-09-26, 21:18
Medlem
Citat:

Han förekommer inte i några brottsmål,och i de många utredningar som soc. gjort angående barnen,så finns det inget klandervärt mot HOL.Du har väl läst alla länkar Timeout lagt ut i tråden?

Kanske dags att lämna detta och koncentrera oss på själva brottet,att HOL blivit utsatt för ett mordförsök?
Citera
2019-09-26, 21:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hoppas någon reder ut dina frågor för de är intressanta. Vilken soppa om din misstanke kan stämma...

(Det finns ett aktuellt fall där rättegången fick tas om pga misstanke om att domaren var berusad. Men där reagerade flera mot domarens uppträdande förhandlingarna.)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3V3ea/domare-misstanks-berusad--rattegangen-tas-om

Lite fortsättning angående detta fallet: https://www.bohuslaningen.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ser-allvarligt-p%C3%A5-misstankar-om-berusad-domare-1.15673197
"Däremot har verket (=Domstolsverket) under måndagen rapporterat saken till Justitiekanslern (JK) för fortsatt behandling." (Min parantes.)
Tack då får man hoppas på samma sak här. Utredas ska det men när Karin är vän med en polis som numera jobbar på SU så lär nog locket åka på misstänker jag.

Men tyvärr kan Karin ha varit berusad utan att hennes kollegor har märkt det.
Känner en alkis som jag själv tvingade att blåsa i alkomätare många gånger för han skulle köra bil och jag misstänkte att han hade druckit, men han nekade som vanligt.
Han hade 1,5 promille och ingen kunde ens ana att han hade druckit. En alkis kan ha väldigt hög promille utan att det märks tyvärr.

Vid 1,5 promille för vanliga människor som bara dricker vid speciella tillfällen så är det ungefär så här... jag hade troligen spytt och slocknat
1,5 promille
Balans och koordination starkt påverkade. Raglande gång. Utslagen reflektion och självkritik. Känsloutbrott med aggressivitet eller plötsliga gråtattacker. Risk för kräkning.
Citera
2019-09-26, 21:33
Medlem
Combivals avatar
Ta bort
Senast redigerad av Combival 2019-09-26 kl. 21:35.
Citera
2019-09-26, 21:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Vilken lya då? Han hade två adresser i Stockholm då han gick ifrån K och dom hade delad vårdnad.
Så ja ungkarlslya kan man kalla det då barnen inte är där kanske?

Det vet man aldrig vad som egentligen har skett. Finns en del fall där mord kan vara berättigat om du nu funderar på vad andra kanske har för åsikter. Tex åratal av misshandel där den misshandlade får nog och tar död på våldsverkaren. När kvinnor dödar finns det inte så mycket att välja på som orsak om det nu inte är något utanför boxen vilket jag betvivlar.

Marie-Antoinette har påstått att lyan har funnits med sedan tiden före äktenskapet:

"Lgh på Karlsviksgatan var HOLs ungkarlslya som han hade innan han flyttade ihop med K.L., han behöll den för att ha någonstans att "chilla" när familjelivet blev för "jobbigt". Skrikande, hoppande småungar, blöjbyten, spyor, syskonbråk etc, sånt som en stackars karl behöver vila ifrån. Helst på kvällen och efter en nice middag med vin, konjak och manligt sällskap (som efterrätt ?) på något närliggande böghak."

20/9 inlägg 7812

Fem gånger har jag bett om källa på detta, men Marie-Antoinette duckar. Någonstans går en gräns för vad skit man kan skriva utan minsta belägg.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-09-26 kl. 21:37.
Citera
2019-09-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

OT,men det där läste jag om,och jag tror han blev förflyttad från en annan tingsrätt till Uddevalla.Han klarade inte nykterheten där heller,men vet tyvärr inte hur det gått för honom.
Det är väl inte orimligt att tro att även KL varit berusad under sitt ämbete,hennes problematik kommer knappast från ena till andra dagen.
Citera
2019-09-26, 21:41
Avslutad
Någon här som vet hur,om,när? KL slutade sin juridiska karriär. Alltså vilken dag/år var det finito med allt vad juridik heter för KL. Hennes inkomster har ju fallit drastiskt vilket kan tyda på att hon fasats ut från domstolsverket och övergått i Försäkringskassan.

Vad man förstått genom media så var hon väl ansedd av sina medarbetare fram till (sista kända Dom/Mål (Dec 2013).

Efter detta kom det stora raset. Om hon hade härjat som hon har gjort efter 2013 när hon fortfarande var aktiv i domstolarna då skulle hon absolut ha hamnat hos statens ansvarsnämnd:
http://statensansvarsnamnd.se

Nu föll det sig inte så, hon var skötsam när hon var aktiv i yrket i alla fall vad jag förstår.

Edit: Eller kan statens anvarsnämnd haft synpunkter även efter 2013 under sjukskrivningsperioden/härjningarna? men där ryckte ju SU ut som den stora "räddaren".
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-26 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in