Citat:
Det har precis skett en splittring, så under de kommande månaderna, så får vi nog räkna med en del skitsnack. NS kommer antyda att flygblad är meningslös, kamprapporter är slöseri med tid och att demonstrationer ser ut som skit. NMR kommer babbla om förräderi, edsbrott, långsiktighet framför kortsiktighet osv osv.Hörde hela första avsnittet och tyckte det var tråkigt fast Emil Hagberg och Niklas Yngwe var med. Men jag ville ändå lyssna igenom det för det känns som en viktig händelse i det politiska sverige att NS bildats.
Tydligen har dom fått mycket kritik för programmet för Emil sa i program 2 på ett ursäktande sätt att han tyckte första programmet fick godkänt. Men jag orkade faktiskt inte höra hela nya programmet för det var alldeles för tråkigt. Ännu sämre än det första och bara mer av samma saker.
Mer än att handla om vad dom är för några handlade det om att dom minsann inte är som NMR. Men att beskriva sig som negationer av någon annan är sämsta formen av propaganda. Det gör hela riksdagen där politikerna bara klagar på dom andra partierna utan att säga vad dom vill göra själva eller erkänna att dom har order utifrån att förstöra sverige. Kanske om dom gör det där programmet med Klas Lund kan det bli intressantare?
det kanske handlar om förväntingar. Expo och media fick iallafall mig att tro att det skulle handla om en mer radikal verksamhet men det har dom förnekat och det är bra att ha fått veta. Men det var nog det jag förvätade mig. faktiskt tycker jag dom verkar vara MINDRE radikala hittills iallafall.
Sen tycker jag en så pass rutinerad elit inte borde låta så förvirrade som dom gör i sin podd. Dom låter som dom inte har någon riktning alls. Jag har nästan redan tröttnat på dom. Men det kanske bara betyder att jag är fel målgrupp för dom. Någon anställningsintervju tänker jag inte gå hos dom. För det var så dom pratade om sina rekryteringar. Och dom måste i så fall bli tydligare med vad dom har för företag och vad dom producerar. Är det ens varor eller är det symbolproduktion dom sysslar med?
Men jag hoppas det går bra för dom. Och går bra för alla. Ju fler som hittar till politisk opposition desto bättre. KP lär också växa lite. Det är nog också bra. Dom är iallafall i opposition till sossarna. Men jag har skruvat ner förväntingarna och intresset för NS. Man får nog bara simma lugnt och se tiden an tror jag.
Tydligen har dom fått mycket kritik för programmet för Emil sa i program 2 på ett ursäktande sätt att han tyckte första programmet fick godkänt. Men jag orkade faktiskt inte höra hela nya programmet för det var alldeles för tråkigt. Ännu sämre än det första och bara mer av samma saker.
Mer än att handla om vad dom är för några handlade det om att dom minsann inte är som NMR. Men att beskriva sig som negationer av någon annan är sämsta formen av propaganda. Det gör hela riksdagen där politikerna bara klagar på dom andra partierna utan att säga vad dom vill göra själva eller erkänna att dom har order utifrån att förstöra sverige. Kanske om dom gör det där programmet med Klas Lund kan det bli intressantare?
det kanske handlar om förväntingar. Expo och media fick iallafall mig att tro att det skulle handla om en mer radikal verksamhet men det har dom förnekat och det är bra att ha fått veta. Men det var nog det jag förvätade mig. faktiskt tycker jag dom verkar vara MINDRE radikala hittills iallafall.
Sen tycker jag en så pass rutinerad elit inte borde låta så förvirrade som dom gör i sin podd. Dom låter som dom inte har någon riktning alls. Jag har nästan redan tröttnat på dom. Men det kanske bara betyder att jag är fel målgrupp för dom. Någon anställningsintervju tänker jag inte gå hos dom. För det var så dom pratade om sina rekryteringar. Och dom måste i så fall bli tydligare med vad dom har för företag och vad dom producerar. Är det ens varor eller är det symbolproduktion dom sysslar med?
Men jag hoppas det går bra för dom. Och går bra för alla. Ju fler som hittar till politisk opposition desto bättre. KP lär också växa lite. Det är nog också bra. Dom är iallafall i opposition till sossarna. Men jag har skruvat ner förväntingarna och intresset för NS. Man får nog bara simma lugnt och se tiden an tror jag.
Självklart kommer NS säga att det är precis enligt plan att de dumma fb-trollen ska tro att det inte kommer hända något, för det kommer verkligen hända något. För att använda deras nya företags-lingo, så kommer en nystartad butik att blåsa upp sig själva så mycket som möjligt. Allt annat vore korkat.
Vad gäller att sälja kvalitetsgrejor, så kan de aldrig konkurrera ut etablerade märken som inte kommer låta dem sälja vad som helst och jag tror inte att de har så många finsnickare, smeder, urmakare, eller vad det är de ska sälja för att hålla en kontinuerlig verksamhet. De aspirerar iaf och förhoppningsvis blir det inte lika mycket turk-kiosk som NMR:s butiker med IKEA-ljus med tyrrunor på eller, importerade kinesiska polyesterflaggor och kampkåsor från något konkurslager.
Tvivlar på att vi kommer få något mer radikalt i Sverige än det vi har. Det här är inte ett gäng krigsskadade legosoldater som kommit hem från Bosnien med PTSD, utan ett gäng finniga tonåringar som vuxit till sig i en svensk förort. De kommer brottas i någon skogsdunge, de kommer sätta upp lite klistermärken, de kommer göra upp eld i skogen och de kommer bada i isvak. Ingen av dem kommer sätta sig på kåken i flera år för någon radikal verksamhet. De kommer bli lite mer som gamla SMR, fast med lite färre våldsverkare.