2019-09-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Nu pratar vi inte om alkoholism i detta fora, det finns andra platser för det.

Fler än jag som tycker om att knäcka en kall jävel direkt på morgonen? Tycker själv det är jättegott, sen är man igång direkt. Tankar om detta fenomen?

Öl är alltid gott. Eller som Perikles sa, hvergang.
Personligen brukar jag ta en virrepinne på förmiddagen. Bara en dock.
Citera
2019-09-26, 20:17
Medlem
slaskarns avatar
Jag tycker man blir lite för avslappnad av en öl på morgonen, slö nästan. Men det kan ju å andra sidan vara för att jag inte tål alkohol så bra.
Här blir det starkt kaffe och snus fram till lunch!
Mvh
Citera
2019-09-26, 20:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Testa en kall 2.8 Bayersk och lite Marabou mjölkchoklad. Finfin frukost alla dagar i veckan.
Citera
2019-09-26, 20:23
Medlem
Citat:

Fler än jag som tycker om att knäcka en kall jävel direkt på morgonen? Tycker själv det är jättegott, sen är man igång direkt. Tankar om detta fenomen?

Ja det är gött. Problemet är att man måste gå o lägga sig innan lunch och resten av dagen är förstörd.
Men nån gång om året eller vartannat kan man nog unna sig en sådan alkisdag.
För du menar väl inte att du slutar efter EN öl?
Citera
2019-09-26, 20:35
Medlem
SalParadises avatar
Citat:

Det är fruktansvärt gott. Har haft en rutin sedan ett tag att så fort jag vaknar på lördagar gå upp, fixa till köket, lyssna på någon podcast - och samtidigt dra en starköl. Allt medan min flickvän fortfarande sover.

Det är något särskilt med att dricka tidigt på morgonen; det känns som att man har en hemlighet (utan att hymla med det), och både smaken och upplevelsen är något särskilt.

Tyvärr har jag svårt att begränsa det till endast en, och i ärlighetens namn - när frukosten väl är serverad - kan det ha blivit ett par till. Häromdagen fick jag höra att hon (flickvännen) tyckte att det var ”obehagligt”, så nu verkar tyvärr denna livsomvälvande insikt och härliga rutin redan vara ett minne blott.
Citera
2019-09-26, 20:39
Medlem
Nej inte direkt men däremot ett glas kall mjölk.
Citera
2019-09-26, 20:55
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:

Det finns bättre tillfällen, men varför inte!
Citera
2019-09-26, 20:56
Medlem
langaocbs avatar
Jag föredrar en ljus lager som morgonöl. En irish coffe på det så är man igång och så ytterligare en burk lager i bilen påväg till jobbet.
Citera
2019-09-26, 20:58
Medlem
Lowlyfes avatar
En ledig dag är det görgött att knäcka en kall direkt på morgonen!
Annars föredrar jag nog kaffe och snus innan bärsen, ren rutin.
Citera
2019-09-26, 21:31
Medlem
Reggaemans avatar
Hatar att dricka öl/alkohol på morgonen oavsett om jag är full, nykter eller bakis.
Smakar bara skit när man vaknar och har den där morgonsmaken i munnen.
Citera
2019-09-26, 21:45
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ja det är gött. Problemet är att man måste gå o lägga sig innan lunch och resten av dagen är förstörd.
Men nån gång om året eller vartannat kan man nog unna sig en sådan alkisdag.
För du menar väl inte att du slutar efter EN öl?

Vi snackar väl en vanlig arbetsdag? Morgoncigg och en kall öl är en perfekt start på dagen. Det är lagom med en 33 cl flaska. Sedan blir det inget av den varan förrän lunch, då kan man ta en stor öl men sedan får det vara bra tills man stannar till på farvorithaket på hemvägen. De dagar man måste ta bilen av nån anledning blir det dock kaffe istället, nån ordning får det väl ändå lov att vara.
Citera
2019-09-26, 21:51
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Nej inte direkt men däremot ett glas kall mjölk.

Nej, är du inte klok? Antigen är du 9 år eller så är du Fantomen, finns ingen annan förklaring. Testa en flasköl med perfekt svalka direkt från jordkällaren istället. Mjölk är ju bara slembildande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in