2019-09-26, 19:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja men han har ju inte fått tillgång till bevisen, så han vet ju inget, det är ju det han gnällt över - vid båda omhäktniningarna!
Vilket Åk ju även förklarar anledningen till i intervjun i Aftonbladet. Så det är enligt mig bara vanligt mediegnäll.

Ja, jag hoppas att du har rätt.

Låter lite lätt oroväckande ändå.
Samtidigt har jag sett gedigna förundersökningar med robust indiciekedja.

Det är säkert inte lätt med en "sudda", "sudda" person som har försökt att ändra verkligheten i 1,5 års tid. Till sin hjälp har han sina marionettdockor som han regisserar. (Spekulation)
Citera
2019-09-26, 19:48
Medlem
Hoppas att SD har hela tiden bevakning, att ta bort risken för självmord.
Citera
2019-09-26, 19:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du anteciperar i detta fallet, du styrs av en immanent personlig uppfattning som inte stödjer verkligheten, du har ingen kännedom om vad SD's försvarsadvokat vid namn: Ingvar Backman i slutänden kommer att kunna göra för sin klient.

Enligt försvarsadvokaten Ingvar Backman så har det talats om ett triangeldrama som motiv, vilket Ingvar Backman i sin tur ansåg vara ett omänskligt resonemang, inte ens du @T34Panzer vet om vederbörande har rätt eller fel i detta fallet, men fortsätt du med att antecipera, du kommer endast att få uppleva en besvikelse om det i slutänden skulle visa sig att du har fel.

Mvh/ @JokerⓂannen

Ps: @Ville47 avstängd 1 månad

Jag har funderat på vad Backman menar med "omänskligt resonemang".
Det känns som vi saknar några pusselbitar för att förstå vad han menar:

AB idag:
"Han menar att åklagarens argumentation bygger på ett “omänskligt resonemang”."
Citera
2019-09-26, 19:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Advokaten vet bara det som har presenterats vid häktningsförhandlingar.

Ja, jag hoppas att han inte vet något som betyder att det inte finns något bindande bevis till plats och dåd.

Det är väl så att vi inte vet vad som har tagits upp i häktningsförhandlingen heller.

Jag hade hoppats på att det var både vittnesuppgifter och NFC som var det som stärkte bevisen.
Citera
2019-09-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

AB idag:

Geocaching kanske
Citera
2019-09-26, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Geocaching kanske

Haha, ja exakt.

Undrar om "det omänskliga resonemanget" inkluderar HD i någon scen liknade JM:s?
Eller grov manipulation av vänner och HD?

För jag har svårt att tro att om åklagaren menade att HD skyddade SD för att han bett/tvingat/lurat henne, att advokaten då skulle anse detta vara omänskligt sätt att resonera?
Citera
2019-09-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När man tittar på projektsammanfattningarna kan ses att det utgår allt från runt 100 tusen till 6.5 miljoner till olika projekt. En del projekt kan, i mitt tycke, diskuteras om de varit meningsfulla när man läser om resultaten (jag blir sugen på att ansöka om projektmedel).

Föregående års projektredovisningar har publicerats i maj -16, februari -17 och april -18, men senaste redovisningen har alltså LK inte fått ut till allmän beskådan ännu. Varför?

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
"The Heart of Sweden GeoTour" sjösattes den andra juli 2016 under Region Örebro's vingar. Året därpå utökades touren med fler besöksmål och uppdrag. När det 2018 var dags att förnya touren och pytsa in mer cash till Groundspeak (geocaching HQ) uppgav arrangörerna att man fick kalla handen av Region Örebro. Medlen skulle in från respektive kommun i stället. Det blev för mycket administration och man valde att lägga ner touren.

Det jag funderar på är om inte geotouren trots allt finns med i den redovisning du har tillgång till Honan. Om inte för andra året så i alla fall för 2016 års tour.

Någon i tråden hasplade ur sig summan 50kkr för en geotour. På det hade man release party med uppträdande av något slag. Dessutom bör arrangörerna tagit traktamenten mm så summan bör varit en bra bit högre?

Relaterade länkar
https://www.geocaching.com/geocache/GC6JYH5_the-heart-of-sweden-geotour-release-party
https://www.geocaching.com/geocache/GC6X3CE_the-heart-of-sweden-geotour2-release-party
http://theheartofsweden.com/media/1067/passport-geotourswe.pdf
https://geotourswe.weebly.com/uploads/1/2/3/7/123792210/passport_2017.pdf

OT: Jag kan inte låta bli att fundera på vad herr Davidsson tänker på i sin cell. Ska han komma loss till FAD som anordnas i Lidköping i november. Har han fortfarande chans att delta på 20-årsfesten i Seattle nästa sommar?
Kanske tänker exfru Davidsson i samma banor, frihet eller bur?
https://www.geocaching.com/geocache/GC84XTT_mega-sweden-fad-2019
https://www.geocaching.com/geocache/GC896PK_geocaching-20th-anniversary-celebration
Citera
2019-09-26, 20:08
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
AB:
"– Misstankarna kvarstår – hon är delgiven misstankar om mord alternativt skyddande av brottsling".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Då stämmer det som jag tror och som jag skrivit. Skyddande av brottsling, där kommer det landa
Citera
2019-09-26, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Advokaten vet bara det som har presenterats vid häktningsförhandlingar.

Kom att tänka på förresten, han sitter väl också med vid förhören?
Citera
2019-09-26, 20:09
Medlem
Citat:

AB idag:

Uppenbarligen anser han inte SD förmögen att både bedra sin fru och mörda älskarinnan. Av någon märklig anledning?
Annars är det närmast klassiskt.

Konstigt att alla vill framställa SD som ett viljelöst och känsligt barn.
Citera
2019-09-26, 20:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du som har juridisk koll

Vad händer vid rättegång om en person ska vittna och är både anhörig och medåtalad?
Vittnar hon alls? Vittnar hon under ed eller ej?
Som tex HD i detta fall.
En medåtalad kan inte vittna. Hon är åtalad.
Citera
2019-09-26, 20:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Då stämmer det som jag tror och som jag skrivit. Skyddande av brottsling, där kommer det landa

Ja, varför skulle ÅH nu plötsligt gå ut med det annars?

Det känns orimligt att hon skulle säga något sådant om det inte låg mycket sanning bakom det.

Ganska stor skillnad på att misstänka någon för själva mordet och att misstänka att någon skyddat mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in