Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 19:53
  #17341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Hon har skolkat från skolan (dålig karaktär) och fått mamma, pappa och andra att betala för en turist resa runt världen (parasit) samt agerar inte enligt sina egna principer (hycklare).

Nåja. Hon behöver nog inte tigga om reskassa från sina föräldrar nu. Som en liten bonus till priset fick hon nämligen 1 miljon svenska kronor. Så ja, nu är hon miljonär också.

Dessutom är det bara en tidsfråga innan hon (eller snarare dom som kontrollerar henne bakom kulisserna) kommer på något fyndigt sätt att dra in pengar från hennes nu enorma följe på sociala medier. Snart kommer "donera"-knappar och webshoppar för att köpa aktivist-kepsar och Greta T-shirts - vänta och se bara.
2019-09-26, 19:59
  #17342
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nåja. Hon behöver nog inte tigga om reskassa från sina föräldrar nu. Som en liten bonus till priset fick hon nämligen 1 miljon svenska kronor. Så ja, nu är hon miljonär också.

Och vinner hon nobelpriset så får hon 10 miljoner kronor...


(nu har hon dock sagt att hon skänker bort alla pengar hon får in från priser mm, men nog måste hon börja fundera lite när pengarna börjar bli så här stora)
2019-09-26, 20:04
  #17343
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Tidigare idag gissade jag på en solcellsbil. Nu blir det Arnes elbil. Inte fy skam det heller. I USA får väl 16-åriga barn köra bil, vilket väl han tänkte.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nde-till-greta

"Vi kändisar tar hand om varandra"
2019-09-26, 20:07
  #17344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Nåja. Hon behöver nog inte tigga om reskassa från sina föräldrar nu. Som en liten bonus till priset fick hon nämligen 1 miljon svenska kronor. Så ja, nu är hon miljonär också.

Dessutom är det bara en tidsfråga innan hon (eller snarare dom som kontrollerar henne bakom kulisserna) kommer på något fyndigt sätt att dra in pengar från hennes nu enorma följe på sociala medier. Snart kommer "donera"-knappar och webshoppar för att köpa aktivist-kepsar och Greta T-shirts - vänta och se bara.

Vet du vad .. jag gick faktiskt ut och googlade efter jämförelser mellan Einstein och Greta .. fann inga. Förr eller senare dyker det upp memes med Gretas pippiflätor på Einstein gissar jag, men inte ännu. Det fanns heller inga "baseball-caps" med henne .. men däremot en uppsjö av olika t-shirts, många av vilka hade varianter av att välja bli en idiot för att rädda planeten:

"Skolstrejk för Klimatet"

Man undrar om hennes föräldrar har registrerat ungen som ett trademark. Skulle inte förvåna mig ett dugg. Det framstår som en dysfunktionell familj och sådana övervägande verkar helt möjliga för mig.
__________________
Senast redigerad av Proprioception 2019-09-26 kl. 20:13. Anledning: Tja .. en observation som borde adderas tyckte jag.
2019-09-26, 20:08
  #17345
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Tidigare idag gissade jag på en solcellsbil. Nu blir det Arnes elbil. Inte fy skam det heller. I USA får väl 16-åriga barn köra bil, vilket väl han tänkte.

Bra att Arnold Schwarzenegger och Greta håller kontakten. De blir kanske nära vänner en dag?

Citat:
Greta Thunberg: Arnold Schwarzenegger vill låna ut sin elbil till mig

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/g...-mig-sin-elbil
2019-09-26, 20:10
  #17346
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Det var väl intd så farligt? Hon är inget proffs utan bara en ung tjej som har mycket att göra, som dagarna i ända blir mobbad och som inte alltid kan vara på topp.

Hon har personer bakom sig som säger åt henne vad hon ska säga. Det är inte hennes egna ord du hör när hon talar.
2019-09-26, 20:13
  #17347
Avstängd
Greta är en människa med åsikter och enda anledningen att högermänniskorna attacekrar henne med massa trams är att de precis som vänstermänniskorna är får. Bara för att man kollar på färdiga program och läser tillrättalagda tidningar som råkar vara höger så betyder det inte att man är en "tänkare". Det är bäää där också.
2019-09-26, 20:13
  #17348
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bra att Arnold Schwarzenegger och Greta håller kontakten. De blir kanske nära vänner en dag?


Jag har hört att hon ska få låna Isabella Lövins lådcykel. Bono kommer säkert låna ut sin skottkärra också.
2019-09-26, 20:13
  #17349
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Hon har personer bakom sig som säger åt henne vad hon ska säga. Det är inte hennes egna ord du hör när hon talar.

Du har insiderkontakter?
2019-09-26, 20:16
  #17350
Medlem
Soterns avatar
En sak är i alla fall säker. Hon har inte ärvt sin farfars skådespelartalang.
2019-09-26, 20:17
  #17351
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har hört att hon ska få låna Isabella Lövins lådcykel. Bono kommer säkert låna ut sin skottkärra också.

Dyra segelbåtar och elbilar är Gretas minimikrav. Ska man förflytta sig klimatvänligt så ska det vara med lite klass.
2019-09-26, 20:24
  #17352
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Det skulle vara intressant att se hur Greta reser värden runt utan Svt som klipper hej villt som dom alltid gör för det är ju ett svt team som följer efter henne.. tänk på klimatet hur många personer som följer med henne hur mycket det kostar det för miljön ?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback