2019-09-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, känns inte troligt. Jag hade en släkting som krökade dagligen i 30 år, och han hade enbart balansproblem när han var full. När du är tillräckligt gravt alkoholiserad så behöver du dricka en viss mängd för att bli normal. Vi andra blir lätt berusade på den mängden de behöver för att normaliseras. Abstinensproblem kan vara delirium efter 2-3 dagars avhållsamhet - dvs svåra hallucinationer. Men det gäller alltså vid långvarigt dagligt, ganska hårt krökande och därefter slutat dricka. Jag finner det inte för troligt med balansproblem och sludder eller svimningar om man inte är jävligt packad.

För lite mat? Lågt blodtryck. Packar väska, böjer sig ner och reser sig upp och svimmar.
Citera
2019-09-26, 16:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
HOL kan inte ge vårdnaden till Karin för hon får inte ha den, ger HOL upp vårdnaden då blir barnen satta på LVU.
Det med lägenheten är äntligen klart så nu kan HOL sälja och flytta.
Han har ju varit låst av tvisten hela tiden och kunde inget göra med lägenheten... vilket jag antar var meningen med Karins förhalande.
Skulle han nu ge Karin lägenheten nu och vänta sig bli utlöst med x antal miljoner då kan han se sig om i stjärnorna efter dom pengarna.

Karin jävlas för hon är sjuk och super och för att hon kan! Det är garanterat inte slut med detta.
Det finns ett gemensamt ägt fritidshus som Karin kan dra i långbänk.

När jag läser igenom Dagboksbladen så skulle i princip HOL behöva jobba minst halvtid för att bemöta allt som Karin hittar på med förhalningar, inlagor osv.
HOL behöver en lång semester nu.

Vem annars ska ligga bakom än Karin. Varför några dagar efter att vårdnadstvisten var klar i dec 2015?
Varför 3 dagar efter avslut i nästa grej. Lite för tydligt...

Visst är det så. Jag talade utifrån hennes perspektiv. "Gör som jag vill, om du vill leva".
Jag är riktigt orolig för HOL och även för barnen. Det är så typiskt, samhället verkar inte kunna göra något för att förhindra att katastrofer sker, det måste hända något först. Jag är så less på det.
Citera
2019-09-26, 16:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den här biten var "fin".

3 dagar senare kastar dottern in Esters sele och koppel i butiken och sticker.
Jag åker in till stan och hittar dom av en slump. Dom slänger in Ester längst in i bilen och binder fast henne i ratten.
När jag försöker ta henne blir jag knäad, biten och slagen och dom är 3 personer mot mig.

Vad är det för folk som beter sig på det viset??
Karin beter sig precis som vid LOBarna, där hon har försökt bita, slår och sparkar.
Undrar om hon ens var nykter vid det tillfället.

Det är kaos runt allt som har att göra med Karin...
Citera
2019-09-26, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
.

14 nov 2016
Tyvärr inte. Då vi inte står som ägare på pappret har vi inga rättigheter.
För några mån sedan skickade även hon en Person till butiken som mord hotade mig gör att få tillbaka alla papper på Ester.
Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet.

Det finns inte så mycket hjälp att få utan det enda vi kan göra är att vänta på att Länsstyrelsen hör av sig nästa gång hon sjabblar till det.

Hon har borderline och får inte ens träffa sina barn då hon inte kan sköta om dom så hon kommer strula till det med Ester någon gång. Frågan är bara när?
Länsstyrelsen vet om allt och sa att dom ska höra av sig nästa gång dom tar henne.
Hur kan så mycket passera kring en person? Mordhot och nedlagt trots vittnen?
Stackars barn och stackars hund. Man mår fan illa av att läsa allt kaos.
Hon röjer ju och stör vart hon än drar fram. Hur många olika händelser, hur många olika personer ska det till för att inse allvaret och problematiken kring hennes person?
Hon kan knappast ha nån insikt själv såsom hon härjar och krånglar.
Citera
2019-09-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den här biten var "fin".

3 dagar senare kastar dottern in Esters sele och koppel i butiken och sticker.
Jag åker in till stan och hittar dom av en slump. Dom slänger in Ester längst in i bilen och binder fast henne i ratten.
När jag försöker ta henne blir jag knäad, biten och slagen och dom är 3 personer mot mig.

Vad är det för folk som beter sig på det viset??

Ja bara en tiondel av allt KL hittat på skulle ju få en att ifrågasätta om hon är vid sunda vätskor.

Hela det här hundärendet är helt absurt. Dottern har fått en allt för stor ofrivillig roll i det hela också.

Först och främst är kanske inte Facebook sundaste stället att driva hundärendet på men det är ju intressant att polis och Länsstyrelsen blev inkopplade bara för att KL skulle ha hund till sin ”självmordsbenägna” dotter.

Vilka var det som misshandlade då förutom KL? Ser situationen framför mig när ett gäng tjejer slåss om den hunden.
KL slåss med hundmänniska, poliser i omgångar, fysisk mot barnen enl nån uppgift, misstänkt ha bitit manlig bekant, misstänkt misshandlat vittne vid incident där hon barrikaderat sig i väninnas lgh.
Själv hävdar hon att hon blivit misshandlad av man som förföljer henne och även blivit svårt knivskuren vid nåt annat tillfälle.
Ramlar och slår sig och opererar armen sex gånger och gipsar fyra ggr. Lobad fem ggr.

Hon verkar inte kapabel att ta hand om sig själv.

Oavsett vem som gjorde rätt eller fel i hundärendet så är det lite för många situationer hon varit våldsam i här nu om allt stämmer tycker jag.
Citera
2019-09-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
För lite mat? Lågt blodtryck. Packar väska, böjer sig ner och reser sig upp och svimmar.
Man sluddrar inte av blodtrycksfall. Nä, det är något riktigt fel här på denna kvinna.
Citera
2019-09-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ja, det är mycket märkligt alltihop. Men hon låg väl inne närmare en vecka om jag minns rätt från dagboksbladet. Har det inte tillgängligt på den här datorn jag är vid för tillfället. Med det menar jag att det är nog ganska svårt att fejka en sådan sjukdom och sådana symptom så pass länge. Men man svimmar inte och slår i huvudet så hårt att man får sådana symptom. Väldigt konstigt.

Så hon åker ambulans och bara det innebär att ambulanssköterskan har bedömt att K är i behov av att åka till sjukhus. I dag får människor knappt en ambulans om det inte gäller liv och död.
K kan inte simulera en hel vecka det går inte och sjukhusplatserna måste tömmas fort eftersom det är brister sedan flera år tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon röjer ju och stör vart hon än drar fram. Hur många olika händelser, hur många olika personer ska det till för att inse allvaret och problematiken kring hennes person?

Vi har ju inte hela bilden men jag fattar heller inte varför ett ärende kan bli nedlagt med tanke på omständigheterna.

Råder alla som kommer i närheten av denna kvinna att bära kroppskamera. Många nedlagda utredningar i spåren av denna KLs framfart.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har till och med döpt om Karin Lilja till Karin Nedlagt för hon lyckas få allt nedlagt.
Hoppas på en ordentlig utredning nu och dom som skyddar henne öppnar ögonen och även öppnar gamla nedlagda fall som inte är preskriberade och äntligen låter Karin få smaka på samma rättvisa som alla andra som agerar som hon gör.

En vanlig medborgare hade aldrig kommit undan med allt detta men hon är ju "toppjuristen"
Inget annat än en ren skandal att hon inte får några straff eller ens utreds för vissa saker.
Citera
2019-09-26, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är mycket märkligt alltihop. Men hon låg väl inne närmare en vecka om jag minns rätt från dagboksbladet. Har det inte tillgängligt på den här datorn jag är vid för tillfället. Med det menar jag att det är nog ganska svårt att fejka en sådan sjukdom och sådana symptom så pass länge. Men man svimmar inte och slår i huvudet så hårt att man får sådana symptom. Väldigt konstigt.
Att hon låg inne en vecka är inte värst konstigt, hon lyckas pricka rätt heltäckande symtom som kan dra ut på tiden, med start vitalparametrar och akut CT (utesluta blödning).
Det vore nog inte värst svårt att fejka. Det beör inte en enda sjukdom det som skrivs som symtom om utredningen (kvarvarande symtom) måste fortsätta relaterat till synkope. Det kan bli allt mellan olika konsulter till telemetri (några dygn i sig för att utesluta kardiologisk orsak) Jag skulle kunna fylla inlägget med förslag men avstår.
Vad blev resultatet? En tummetott?
Senast redigerad av develi 2019-09-26 kl. 16:24.
Citera
2019-09-26, 16:27
Medlem
Citat:
Att hon låg inne en vecka är inte värst konstigt, hon lyckas pricka rätt heltäckande symtom som kan dra ut på tiden, med start vitalparametrar och akut CT (utesluta blödning).
Det vore nog inte värst svårt att fejka. Det beör inte en enda sjukdom det som skrivs som symtom om utredningen (kvarvarande symtom) måste fortsätta relaterat till synkope. Det kan bli allt mellan olika konsulter till telemetri (några dygn i sig för att utesluta kardiologisk orsak) Jag skulle kunna fylla inlägget med förslag men avstår.
Man kan sluddra pga neurologiska skador. Men antar att de inte hittade något sånt heller. Det hade man ju skrivit i intyget. Blodprover sades det inget om. Promillehalt?
Citera
2019-09-26, 16:27
Medlem
Citat:

Resultatet blev det hon hoppats på. Ett intyg för att slippa inställa sig i rätten dagen efter.

Diagnosen: solklart fall av avancerat strutsande.
Senast redigerad av Avel 2019-09-26 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in