Citat:
Ursprungligen postat av
Mehebe
Det er jo noe i det, men samtidig er den Facebook gruppa ikke nødvendigvis et spor, er selv med i flere slike grupper, både her jeg bor og andre steder, av ulike grunner. Men ingen av grunnene innbefatter å gå fra gubben. Så tenker andre også kan ha det sånn.
Og ser heller ikke bort i fra at det du beskriver av TH kan stemme. Mye med bakgrunn i det man leser fra flere her på tråden. Og da siktes det til konkrete ting som de,eller noen de kjenner, har observert/erfart. Mens denne aktuelle skilsmissen er noe jeg føler er bygget opp her og på andre fora, bygget på fornuft og antagelser.
Men mye er jo faktisk foreløpig bare trådsannheter for oss fleste inntil videre. Blir interessant å, forhåpentligvis, få svaret en gang.
Men at saken er merkelig, er det ingen tvil om.
Ja, du har nok rett i det. Hun kan ha blitt meldt inn for at hun skulle se litt hva som rører seg i hjembyen. Ikke nødvendigvis at hun trengte å leie hus der.
Jeg er også med i slike grupper som "kjøp, salg, til leie" osv fra steder som jeg har bodd på for lenge siden, og ikke har noen planer om å flytte tilbake til, bare for å få med meg hva som hender.
Det kan nok være som du sier at dette med antakelse om skilsmisse er bygd opp av fornuft og statistikk.
Veldig mange drap har blitt begått p.ga. skilsmisse. De aller fleste tilfellene av drap av kone, er jo av mannen, og ofte er det er snakk om skilsmisse.
Man vil gjerne at det skal stemme, for man vil jo ha en syndebukk.
Alt blir lettere med en syndebukk, så det kan hende man litt lurer seg selv til å tro at det er slik, selv om man egentlig ikke har noen bevis. Man stenger ørene for ting som taler for alternative hendelsesforløp, og man åpner ørene for ting som taler for skilsmissedrap. Det så jeg i jemtlandsaken også. Man var veldig snar med å legge all skyld på ektemannen i forum, og dette lenge før det var kommet opp om skilsmisse og funn av blod osv.
Han ble stemplet med en gang.
Alt som tenkes kunne bli brukt imot han, ble brukt imot han.
Det at han var soldat i fremmedlegionen ble også brukt imot han. Det ble f.eks. sagt at han var vant til å drepe, og dermed lett kunne drepe kona uten å føle noen ting.