2019-09-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Sådär är det ju jämt, ingen nyhet att polisen i början inte säger något.

Japp, har märkt det. Har även märkt att de inte säger något senare heller.
Citera
2019-09-26, 15:14
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OjsanKantarell
En blåman som är gärningshen: Ibrahi* *ervelle

*=M

Han som har Facebook profilen Ibbe med samma efternamn?
Citera
2019-09-26, 15:17
Avstängd
Enligt en bekant som bor i staden, så är 90% av innevånarna i nämnda förort afrikaner och annat dysfunktionellt löst folk från MENA.
Citera
2019-09-26, 15:17
Medlem
Wayaheads avatar
Med språkakrobatik döljer polisen mycket. Polisen gömmer sig ofta bakom uttrycket ”isolerad händelse”!
Citera
2019-09-26, 15:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
"Polisen vill inte uppge hur personen dött.
– Det är för tidigt i utredningen ännu, säger Tobias Ahlén, presstalesperson vid polisen i region Mitt."

Är inte detta väldigt märkligt? Varför undanhålla information från allmänheten?
Hade ju räckt med att berätta om offret har slag, sticksår eller skottskada så får väl folk lägga ihop ett och ett själva.

Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Sådär är det ju jämt, ingen nyhet att polisen i början inte säger något.

Det är en relativ nyhet att polisen genom ohederliga desinformatörer som Tobias Ahlén ljuger allmänheten rakt upp i ansiktet och desinformerar om vad som hänt genom falska påståenden om att det inte går att säga något alls om vad dom hänt. Man skall inte längre ha någon respekt för polisen eller tro något av vad de säger öht. De arbetar inte för allmänheten utan har andra lojaliteter.

Så vi får spekulera på egen hand och hitta andra källor än ljugande myndighetspersoner och det har ju ändå framkommit att det troligen rör sig om knivvåld mot halsen och vi har fått namn på en förmodad gärningsman.
Citera
2019-09-26, 15:25
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
"Polisen vill inte uppge hur personen dött.
– Det är för tidigt i utredningen ännu, säger Tobias Ahlén, presstalesperson vid polisen i region Mitt."

Är inte detta väldigt märkligt? Varför undanhålla information från allmänheten?
Hade ju räckt med att berätta om offret har slag, sticksår eller skottskada så får väl folk lägga ihop ett och ett själva.

Enligt lokalradion, knivhuggen i magen. Både offer och gärningsman 25 år.
Senast redigerad av Scire 2019-09-26 kl. 15:27.
Citera
2019-09-26, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det säljs en del droger i centrum/time/pizzerian så skulle intw förvåna mig om det är ett drog relaterat morz

Säljs det droger inne i den (enligt fotot) närliggande Time-butiken, eller menar du runtomkring? Är det MENA-folk som har butiken?
Citera
2019-09-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
https://www.arbetarbladet.se/artikel/mordade-mannen-var-stamkund-i-butiken-agaren-det-kanns-jattejobbigt
Litet delcitat:

Lokala knarklangaren som bedriver tiden på Time?
Citera
2019-09-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OjsanKantarell
Jag såg honom gripas och känner till honom... Duger det för dig? Om inte får du väl vänta på häktningsframställan.

Jag betvivlar inte dina uppgifter. Jag reagerade på att du skriver att den gripne är gärningsman. Det är något som annars fastslås av rätten, i samband med dom. Fram tills dess anses den gripne vara MGM.
Citera
2019-09-26, 15:36
Avslutad
https://ask.fm/Ibrahimmervell

Är det han?
Citera
2019-09-26, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en relativ nyhet att polisen genom ohederliga desinformatörer som Tobias Ahlén ljuger allmänheten rakt upp i ansiktet och desinformerar om vad som hänt genom falska påståenden om att det inte går att säga något alls om vad dom hänt. Man skall inte längre ha någon respekt för polisen eller tro något av vad de säger öht. De arbetar inte för allmänheten utan har andra lojaliteter.

Så vi får spekulera på egen hand och hitta andra källor än ljugande myndighetspersoner och det har ju ändå framkommit att det troligen rör sig om knivvåld mot halsen och vi har fått namn på en förmodad gärningsman.

(den påstådda) Anledningen till att polisen/myndigheter inte går ut med uppgifter så tidigt har jag läst ska bero på att man inte vill påverka eventuella vittnen/gärningsmän/inblandade. Att det man vet eller tror vet vid ett eventuellt förhör, vittnesmål eller annat kan få en form av "konfirmationsbias" eller vad det ska kallas och kanske låter sig medvetet eller undermedvetet bli påverkad av vad polisen gått ut med och exempelvis uppge sig tro sett något som man faktist inte sett.

Huruvida det finns något belägg för att det faktiskt fungerar så eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2019-09-26, 16:12
Medlem
Koyaks avatar
GM och BO ska båda vara i 25 årsåldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in