2019-09-26, 14:00
Medlem
Qusimotos avatar
Det säljs en del droger i centrum/time/pizzerian så skulle intw förvåna mig om det är ett drog relaterat morz
Citera
2019-09-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JVM410H
Gatan som ligger vid Andersbergs C heter Vinddraget. Mycket folk från MENA/Somailen där. Miljonprogram. Det var även där som Hüsnü Öner hade belägrat sig efter att ha skjutit på länsstyrelsen i April 1988.
Vinddraget går i mitten men norrsken och tordön hör till samma ghetto. Sen uppe på solrök m fl gator finns det massor med löst folk.

Husnu hade lägenhet mittemot centrum, bokstavligt talat ett stenkast från centrum.
Citera
2019-09-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Finns nog mycket vittnen och folk i Andersberg som pratar.

Det är klart att det (antagligen) finns vittnen och att folk snackar, men att utifrån det fastslå vem som är gärningsman, det är att gå händelserna i förväg. Men OjsanKantarell får gärna dela med sig av vad hen vet.
Citera
2019-09-26, 14:11
Medlem
Inte för inte det kallas knivdraget
Citera
2019-09-26, 14:14
Medlem
JVM410Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vinddraget går i mitten men norrsken och tordön hör till samma ghetto. Sen uppe på solrök m fl gator finns det massor med löst folk.

Husnu hade lägenhet mittemot centrum, bokstavligt talat ett stenkast från centrum.
Jodå där har du rätt, jag håller mig borta från Vinddraget så därav vet jag inte så mycket om vägarna däromkring. Känner mer till villadelen av Andersberg, Lugna Gatan osv.
Citera
2019-09-26, 14:44
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/artikel/mordade-mannen-var-stamkund-i-butiken-agaren-det-kanns-jattejobbigt
Litet delcitat:
Citat:
Ägaren var själv inte på plats när det misstänkta mordet skedde, men har fått veta vem som ska ha blivit mördad. Det visade sig vara en stamkund.

När tidningen når ägaren på telefon är han allvarlig och låter nedstämd.

– Det känns jättejobbigt. Vi känner den som dog. Han var ofta här med sin flickvän, köpte kaffe och bulle och snackade med oss. Det var en trevlig, snäll kille.

– De väntade barn också.
Citera
2019-09-26, 14:47
Avslutad
"Polisen vill inte uppge hur personen dött.
– Det är för tidigt i utredningen ännu, säger Tobias Ahlén, presstalesperson vid polisen i region Mitt."

Är inte detta väldigt märkligt? Varför undanhålla information från allmänheten?
Hade ju räckt med att berätta om offret har slag, sticksår eller skottskada så får väl folk lägga ihop ett och ett själva.
Citera
2019-09-26, 14:49
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
– Det är för tidigt i utredningen ännu, säger Tobias Ahlén, presstalesperson vid polisen i region Mitt."

Hade ju räckt med att berätta om offret har slag, sticksår eller skottskada så får väl folk lägga ihop ett och ett själva.

Sådär är det ju jämt, ingen nyhet att polisen i början inte säger något.
Citera
2019-09-26, 14:54
Medlem
OjsanKantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det är inte illa att du kan fastslå det, innan polisen ens har hunnit slutföra sitt första förhör.
Vad har du för grund till ditt påstående.

Jag såg honom gripas och känner till honom... Duger det för dig? Om inte får du väl vänta på häktningsframställan.
Citera
Medlem
Löfven ska ta på sig järnhandsken och "knäcka" gängen, vi måste gå emellan när sånt här händer. Alla ska ta sitt ansvar och hjälpa till som Löfven nämnde.

Återigen en till onödig förlust för någons föräldrar/anhöriga.
Citera
Medlem
OjsanKantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega

Knivvåld. Mot halsen om jag uppfattade rätt.
Citera
2019-09-26, 15:01
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OjsanKantarell
Jag såg honom gripas och känner till honom... Duger det för dig? Om inte får du väl vänta på häktningsframställan.

Tack för info. Vad är det för snubbe? Knarkare, langare? Grovt kriminell eller jävla skitunge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in