2019-09-26, 15:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vad är det som tar sån TIIIIIIIID!?!? Mer tid behövs för teknisk analys samt säkra digitala spår, enligt åklagaren. Men hallååååå, skall det behöva ta 16 månader !?!?

Man kan ju tycka att det borde gå fortare nu men det är ju tydligen mer saker som ska analyseras, fallet är inte glasklart om man säger som så, indiciemål som jag misstänker att det här fallet är blir lätt komplicerade i och med att det inte finns några riktigt glasklara bevis, alltså krävs det tid för att pussla ihop en indiciekedja som håller hela vägen.

Nu kan man ju tycka att mycket borde vara gjort i den vägen i och med att det tog femton månader innan MGM greps på nytt men jag tror som sagt på minst två omhäktningar till, dessutom ska MGK in eller ur fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tråden hinner nog upp till 100000 inlägg innan åtal väcks

Och akta dig för antalet inlägg som kommer att bedöma styrkan och trovärdigheten i FUP, vi får nog räkna med minst det dubbla på den siffra du angav.
Citera
2019-09-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Enligt åklagare Hiding så kvarstår misstanken mot HD för "inblandning" i mordet.

Så från "mord" till "inblandning". Undrar var det landar till slut?
Citera
2019-09-26, 15:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Enligt åklagare Hiding så kvarstår misstanken mot HD för "inblandning" i mordet.

Vad fan har MGK gjort?

Fallet kan ju inte tas till åtal förrän MGK antingen är inne fullt ut eller utfasad helt, jag blir inte klok på hur Hiding tänker där.
Citera
2019-09-26, 15:05
Medlem
Intressant det här med SD och hans dåliga ekonomi pga skilsmässan.

Skulle inte förvåna mig om han uppvakta HD igen som den snabbaste lösningen för att lösa sina ekonomiska problem. Hoppas på att snart dela lån igen, dela utgifter, riva reversen..

Tror inte det handlar om en nytändning från hans sida direkt utan mer en brännande punkt när den fattiga vardagen hann ikapp.

Som någon skrev tidigare i tråden trodde kanske SD att LW var gravid? Sant eller inte kvittar.

Kan då möjligen ett nytt potentiellt hot om ekonomiskt underhåll tillika då sumpade chanser med HD/fixa ekonomin för all framtid vara det som fick bägaren att rinna över?

Kanske inte så säkert att HD är inblandad utan hon är kanske bara ännu ett offer?

Enda säkra är att det är en sjukt galen historia och jäkla tragiskt att LW behövde sätta livet till.
Citera
2019-09-26, 15:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så från "mord" till "inblandning". Undrar var det landar till slut?
Låter i mina öron som skyddande av brottsling.
Citera
2019-09-26, 15:06
Medlem
Honan6s avatar
Sannolikt kommer advokat IB omgående att lämna in en överklagan för att försöka få ut mer detaljer från FU. Med tanke på att TR håller med åklagaren, så är nog innehållet av det som presenterats vid framställan graverande omständigheter för SD.

Det här kommer ta en ordentlig tid och nu är väl det mest intressanta om hur länge HD kommer få röra sig fritt och var håller JG hus? Är han inte anhållen är det bäst att han tittar in på sitt GC-konto som han inte rört sen i tisdag och det är ovanligt - han brukar vara inne dagligen.

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
Citera
2019-09-26, 15:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad fan har MGK gjort?

Fallet kan ju inte tas till åtal förrän MGK antingen är inne fullt ut eller utfasad helt, jag blir inte klok på hur Hiding tänker där.
Kan nog sluta med skyddande av brottsling.
Citera
2019-09-26, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det intressantaste är kanske det som reportern säger: "Åklagaren såg mer lättad och avslappnad ut än tidigare".

Jaja, jag förstår vad du far efter.
Haha, vi tolkar det olika.

Du menar att hon varit orolig?
Och då tänker jag att med tidigare, menades inte idag.

Idag tror jag att hon mycket väl visste vad den bevisning hon la fram till rätten betydde. Att bevisningen har stärkts, den åsikten delades av både åklagaren och TR.
Citera
2019-09-26, 15:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Kan nog sluta med skyddande av brottsling.

Inte helt otroligt, borde inte MGK sitta häktad då?

För det är ju ett hyfsat grovt brott trots allt.
Citera
2019-09-26, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag förstår inte den termen?
Betyder det detsamma som tidigare?
Att HD fortfarande är misstänkt för mord?
Citera
2019-09-26, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men var framkommer det att TR tyckte så?

Lyssna på Tv intervjun som NA:s reporter hade med Åsa Hiding:
https://www.na.se/artikel/just-nu-misstankarna-har-starkts-mot-45-aringen-ny-framgang-for-aklagaren

Skynda innan den låses!
Citera
2019-09-26, 15:11
Medlem
Aftonbaldet: "Triangeldrama tycks ligga bakom":

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in