2019-09-25, 21:23
Medlem
[quote=exoticspice|68812658]Jamen det är jättebra Greta, bolla över frågan till någon annan när du inte själv kan svara på en enkel fråga från en USA-korrespondent på en presskonferens om vad du anser Trump ska svara på ditt budskap i ditt tal.

Hon visar upp sin låga ålder här ju. Smart är hon nog men hon tar bara upp det hon själv vill höra.

Jävla vänsterpatrask i vanlig ordning.
2019-09-25, 21:26
Avstängd
88g14flashplants avatar
Någon som vet vad hon medicineras med?

Bland de läkemedel som används vid Aspergers finns vad jag förstår SSRI, antipsykotiska och centralstimulerande droger som amfetamin och metylfenidat.

Anledning till varför jag undrar är att hon i intervjuer uppvisat ofrivilliga muskelrörelser i ansiktet.
2019-09-25, 21:37
Moderator
-Info-s avatar
Lite fler glada nyheter om Greta:

Yngst någonsin:

Citat:
Greta Thunberg tilldelas ”det alternativa Nobelpriset” – som yngst någonsin

Klimataktivisten Greta Thunberg, 16, blir den yngsta någonsin som tilldelas Right Livelihood-priset.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-tilldelas-det-alternativa-nobelpriset-som-yngst-nagonsin

Mer omskriven än toppolitiker:

Citat:
Greta Thunberg mer omskriven än toppolitiker

Klimataktivisten Greta Thunberg har fått ett stort genomslag sedan hennes klimatstrejk inleddes i augusti i fjol. När det gäller publicitet slår hon flera tunga politiska profiler på fingrarna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opBrXW/greta-thunberg-mer-omskriven-an-toppolitiker
2019-09-25, 21:43
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Den här är ju en klassiker

https://mobile.twitter.com/Niklas_Nubien/status/1176494825656463360?fbclid=IwAR0reWpkOtEcPNQexePK5 GfPztkHnaXhp1ifbHzENvs050Z1WV8Mm14LR0E

Varför visas detta inte i media? Om hon inte kan svara på enkla frågor hur ska hon då kunna försvara det som hon propagerar för? Detta visar att hon saknar totalt kunskap och kan endast läsa från ett papper som någon annan har skrivit.
2019-09-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varför visas detta inte i media? Om hon inte kan svara på enkla frågor hur ska hon då kunna försvara det som hon propagerar för? Detta visar att hon saknar totalt kunskap och kan endast läsa från ett papper som någon annan har skrivit.

Mycket bra fråga.

Kanske Info kan svara på det som vigt sitt liv genom att enbart försvara den stackars tösen sedan ett halvår.
2019-09-25, 21:51
Medlem
Kulten om tioåringar med aspbergers är väldigt annorlunda än kulten kring rena genier.

För man kan ju undra vad det är som är värt att hyllas. Greta kommer ha en effekt .. som ett exempel på "massornas psykos". Hon är inte ett geni eller ens en tänkare, hon är en tio-åring som agerar ut en okontrollerad inre "persona":

Det finns inget tänkande; bara platityder. Vuxna människor älskar att lyssna på nonsens från barn och här har vi en chans att lyssna på joller från en tioåring.

Om hon ville vara transformativ för sin egen generation hade hon gjort skolan samtidigt med sina protester .. hon hade visat vad som är möjligt genom att excellera med argument och varit ett ideal snarare än att glida ut i skolstrejk arrangerad av mamma och pappa.

Hon är ytlig, oinformerad och direkt kontraproduktiv för sin generation. Men hon verkar ha en fan-club trots det. Kanske många vuxna rent av fortfarande är barn.
2019-09-25, 21:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Varför visas detta inte i media?

Den där videosnutten har visats i media. På Expressens sajt.
2019-09-25, 22:02
Medlem
Lawlines avatar
Har någon ifrågasatt varför hon bara svarade att dom har fått nog? Kunde hon inte komma med ett mer utförligt svar? När hon blir ställd så vill hon att någon annan ska svara eftersom hon har inte en aning om vad det är hon ska försvara. Hon kunde väl dra till med att alla journalister måste lämna rummet som hon tidigare har gjort när det inte gick som hon ville.
2019-09-25, 22:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Här svarar hon på en fråga (helt och hållet) från en reporter från samma pressträff:

https://youtu.be/RGf-SBar_r4?t=1555

Men jag medger att sådana här pressträffar inte riktigt är hennes grej. Hennes asperger och selektiva mutism gör nog att detta är svåra saker för henne. Förmodligen är hon nervös också.
2019-09-25, 22:31
Moderator
-Info-s avatar
Greta har skrivit ett inlägg om dem som hatar och hotar henne igen:

Citat:
Greta:

"Nu börjas det igen... Som ni kanske har märkt så är hatarna mer aktiva än någonsin – de går efter mig, mitt utseende, mina kläder, mitt beteende och mina olikheter".

"De hittar på varje tänkbar lögn och konspirationsteori. Det verkar som att de vill korsa varje möjlig gräns för att rikta bort fokuset, för att de är så desperata efter att inte prata om klimatet och den ekologiska krisen".

"Jag förstår helt ärligt inte varför vuxna väljer att spendera tid på att reta och hota ungdomar och barn för att de främjar forskning, när de kan göra något bra istället. Jag antar att de helt enkelt måste känna sig så pass hotade av oss. Men världen håller på att vakna. Ses på gatorna på fredag!"

https://nyheter24.se/nyheter/933092-greta-thunberg-om-hatet-och-lognerna-varfor-hotar-ni-barn
https://www.instagram.com/p/B22CF52imEw/

Enligt Greta så är de mer aktiva än någonsin nu.
2019-09-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Fasen vad alla ungar blivit politikintresserade, när jag var i Gretas ålder va det inte en jävel som brydde sig om nåt, förutom kanske att röka och supa, är det nåt nytt eller är Greta undantaget? Eller min krets som va lite cp?

Dina rök o sup vänner hade säkert blivit mer politiskt intresserade om det gällde att skolka på fredagar, tror du inte det?
2019-09-25, 22:41
Medlem
CyberIngmars avatar
Kan satsa en hundring på att Greta alarmisten får fredspriset. Kan man ge det till krigshetsare kan man ge det till alarmister. Världen är så pass galen och fredspriset har tappat sin glans sen länge långt innan Obama fick det. Kissinger, Arafat Finns det någon sida där man kan betta på fredspriset och vinna lite enkla pengar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in