2019-09-25, 20:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Efternamn08: Intresserad av hur du ställer dig till de tidsmässiga sambanden mellan två stycken anstiftan samt ett ev anstiftansförsök, å ena sidan, och datumen för dom resp beslut å andra sidan.

Hur ser du på sannolikheten att JL - givet dessa "nya" uppgifter - skulle ligga bakom det senaste mordförsöket?

(Nu drar jag in dig, Timeout, i den här diskussionen med Efternamn då ditt inlägg passade så bra att citera. Om jag känner dig rätt från den här tråden så har du väl knappast emot det )
Ingen fara... jag tål det

Jag la in ett inlägg i går som drunknade i immaner, Västeråsare från 20+ år sedan och bla bla.
I inlägget har jag plockat ut delar som är av intresse för tråden, men ska titta på det närmare, men kolla 2015... två jävsanmälningar från Karin plus advokat avträder.
Hon märkte kanske vart det barkade hän och anmälde jäv utan resultat och när advokaten kanske inte ställde upp på hennes finter så var han tvungen att avträda.
Har mer från 2015, ska gå igenom det bara och ska kolla detta också om jag missade nåt från 2015.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Sitter just nu och läser igenom dagboksblad från vårdnadstvisten och där lyckas Karin komma in med sina yttranden, men hon avverkar advokater och anmäler jäv flera gånger.

Det är banne mig synd om dom på Tingsrätten och alla advokater inblandade i detta
Det dagboksbladet har "bara" 273 händelser.
Det pågår mellan händelsenummer 1. 2013-10-23 till händelsenummer 273. 2016-06-29

2014-01-28 19 Fullmakt för advokaten KW
2014-02-04 Karins advokat KW vet inte om hon företräder henne längre.
2014-06-27 Karin har ny advokat GH
2014-08-08 Karins advokat får inte tag på sin klient och kan därför inte inge något yttrande.
2015-04-28 Meddelande från advokaten GH angående att han avträtt som ombud.
2015-07-06 Prövning av jävsfrågan.
2015-07-06 Tel med Karin Lilja som uppger att hon ska fundera på om huruvida hon ska återkalla sin jävsinvändning eller inte. Hon är rädd för att det kommer att dra ut på tiden.
2015-11-10 Anmälan igen om jäv från Karin Lilja.
2015-12-07 Karin har ny advokat ME.
2015-12-28 ÖVERKLAGANDE från Karin Lilja av DOM 2015-12- 07.
2016-02-25 Beslut från Svea hovrätt - EJ prövningstillstånd.

I bodelningen avskedar Karin den senaste advokaten ME i maj 2016.

Sitter med dagboksblad nr 2 och där har hitintills två advokater begärt sitt entledigande och är bara halvvägs i det.
Citera
2019-09-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ja herre gud som denna HOL orkar vara nitiskt besatt av KL, är det inte kontaktförbud han upprepade gånger försöker få till så är det anstiftningar. HOL verkar bottenlös.

Den senaste anstiftan ska alltså röra sig om en misshandel. Två oidentiferbara män står i trapphuset och räcker fram en mobil mot HOL som anar oråd och knuffar till männen och springer iväg varpå en av männen ger HOL en smäll och en spark och säger något hotfullt.

Verkligen en speciell man denna HOL, helt otroligt att han kedjar sig fast i detta farliga trapphus likt en dåre och ser KL i varje knut men så gör inte rättsväsendet som lägger ner anstiftan på anstiftan. Och här ska barnen vara trygga.

KL sägs dricka för mycket och därför ska hon inte ha barnen säger tråden. Men i ärlighetens namn, att ta ett glas för mycket är fan lindrigt mot att bli skjuten, slagen och mordhotad var och varannan dag som denna pappa säger sig bli.... ja herre gud vilka idioter.

Ett LVU hade varit det enda rimliga.

LVU (lag med särskilda bestämmelser om vård av unga) det enda rimliga menar du?

Ja antingen det eller att någon slutar spöa/hota/skjuta honom och någon slutar härja/supa. Också ett alternativ menar jag.
Senast redigerad av Avel 2019-09-25 kl. 20:12.
Citera
2019-09-25, 20:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han tackade nej och sen så skedde misshandel via två andra i dec?

Det verkar vara precis så.
Citera
2019-09-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nu är jag mer benägen att tro att HOL bar skottsäker väst när han blev skjuten. Det borde vara rutin för honom vid det här laget när han "vunnit" i rätten.

Det tror jag också. Dessutom har han säkert skaffat sig kunskap om självförsvar och hur han ska agera vid överfall. Jag börjar fundera på om han förutom inkopplat larm till våningen ändå inte skaffat sig någon kameraövervakning vid sin entredörr. Det kan förklara varför han uppgav att han känt sig förföljd dagar innan. Istället för pepparsprej som är olagligt finns det ju andra produkter som är lagliga och effektiva. Man måste nästan utgå från att han säkrat upp efter vad som nu framkommit.
Citera
2019-09-25, 20:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eller en narcissists logiska agerande. För en sådan handlar det om kontroll- smart eller inte spelar ingen roll. Att tro sig styra skeendet- är A och O. Det kan handla om att inte samarbeta, inte svara på brev, inte dyka upp som planerat, att dra ut på det hela. Då tycker narcissisten att hen styr och har kontroll över situationen. För hen finns inga gråzoner eller kompromissmöjligheter. Allt är svart eller vitt. Kommunikationen är aggressiv.

Kanske onödigt att säga att hen anser sig vara perfekt och stå över alla när det gäller intelligens. Det blir med tiden ett allt mer ensamt liv efter som kontakter med dessa "idioter" ständigt måste brytas.

Avsaknad av empati är också ett signum, vilket kan förklara att t.ex. barn kan fara riktigt illa. Allt- precis allt- handlar om narcissistens skadade självkänsla och den kan ingen rå bot på. Att klippa band är den enda lösningen. Det kan vi göra med vänner och kollegor som visar sig ha denna personlighet, och med familjemedlemmar när vi är vuxna, men inom familjer med minderåriga barn är detta svårt.
Hajade till för det du skrev för det stämmer så bra med dagboksbladen jag håller på att gå igenom.
Karin vill inte samarbeta, inte svara på brev, inte dyka upp som planerat, att dra ut på det hela i det oändliga tills det inte fungerar längre i rätten.
Då håller hon sig undan och skyller på sjukdom och rätten får döma utan hennes medverkan så hon kan ta på sig offerkoftan.
Eller ta på sig... Den har ju växt fast på henne, storlek militärtält vid det här laget...
Citera
2019-09-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FT0N73f5en5% 2FDagboksblad_Karin_LIlja_pdf

Tack, det var den jag tänkte på.
Jag blev tyvärr inte klokare, datumen i dagboksbladet stämmer ej med datumet jag sökte.

Jag har, precis som de flesta andra här inne, mina spekulationer. Ni får ursäkta att jag inte har full koll på allt ni plockat fram, när i tid saker och ting hände. Jag försöker få ihop vad hon då sa och bad om med datumen för tvisterna och beslut om vårdnad.

Funderar också på vad som kan vara intressant i utredningen för HOL’s advokat, alltså info om kontakten trots flera år bakåt i tid?
Citera
2019-09-25, 20:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag förstår vad du menar, men jag anser att hennes agerande är för förvirrat och ostrukturerat för att enbart bero på narcissism eller närbesläktade drag. Det kan mycket väl vara en bidragande orsak, men jag tror att även missbruket är en stor del av förklaringen.
Jag tror faktiskt att du ändrar mening när jag lägger in det från dagboksbladet från rättegången när hon bet AL och blev fälld för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Det dagboksbladet går parallellt med det från vårdnadstvisten och där är hon inte sjuk men i misshandel mm skjuts allt upp gång på gång för hon är så sjuk samtidigt...
Kommer snart ett inlägg om det.
Citera
2019-09-25, 20:24
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Tack, det var den jag tänkte på.
Jag blev tyvärr inte klokare, datumen i dagboksbladet stämmer ej med datumet jag sökte.

Jag har, precis som de flesta andra här inne, mina spekulationer. Ni får ursäkta att jag inte har full koll på allt ni plockat fram, när i tid saker och ting hände. Jag försöker få ihop vad hon då sa och bad om med datumen för tvisterna och beslut om vårdnad.

Funderar också på vad som kan vara intressant i utredningen för HOL’s advokat, alltså info om kontakten trots flera år bakåt i tid?

Har du möjlighet att delge vad KL har sagt och bett om, och när i tiden detta skedde, så kanske övriga i tråden kan hjälpa till att nysta upp eventuella oklarheter eller motsägelser.
Citera
2019-09-25, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det verkar vara precis så.
Lägger in citat, AB låser ofta artiklar sen.

Citat:
Toppjuristen utreddes för tredje anstiftan – i samma trapphus

"Enligt utredningshandlingar attackerades Henrik Olsson Lilja i december 2015 av två män – i samma port som han skulle komma att skjutas i den 6 september i år.

Av polisanmälan från 2015 framgår att två okända män stod och väntade på advokaten när han kom hem på eftermiddagen.

En av männen räckte fram en mobiltelefon mot advokaten som då anade oråd – och knuffade till mannen för att sedan försöka springa därifrån.
Då misshandlade en av männen honom med slag och en spark mot huvudet, enligt utredningshandlingar.
Efter attacken ska gärningsmannen dessutom ha yttrat ett hotfullt uttalande.
I polisförhör berättade Henrik Olsson Lilja om sina misstankar om att en kvinna i hans närhet – den så kallade toppjuristen – kan ha anstiftat misshandeln."

"I utredningen stöds Henrik Olsson Liljas uppgifter av ett utomstående vittne som noterat de två männen. Vittnet frågade männen som stod i trapphuset om de sökte någon och fick svaret:
– Ja, det gör vi.
Både vittnet och Henrik Olsson Lilja överlämnade överensstämmande signalement till polisen rörande de två männen."

"Den tidigare chefsåklagaren säger att han reagerade direkt när han fick höra talas om mordförsöket i Henrik Olsson Liljas trappuppgång den 6 september.
– Naturligtvis gick tankarna till henne mot bakgrund av att vi tidigare haft ett anstiftansärende i samma port, säger Jan Pernvi.

Toppjuristens offentliga försvarare Ola Salomonsson säger att han inte har några uppgifter om de tidigare anstiftansutredningarna.
– Det enda jag kan säga är att hon förnekar brott, säger han till Aftonbladet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus
Citera
2019-09-25, 20:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Tack, det var inte det jag tänkte på. Jag har för mig ha sett en fil från domstolen där man antecknat
- försökt nå KL utan framgång.
-KL lämnat svar på telefonsvararen
-På nyo försökt att nå KL
Ungefär så. Tror att det i samma protokoll står något om att man ber maila till en adress som inte får synas i något med TOR(?)
Problemet är att det finns massor med sånt.
Ge mig ett ungefärligt datum så ska jag rota fram det.
Citera
2019-09-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Problemet är att det finns massor med sånt.
Ge mig ett ungefärligt datum så ska jag rota fram det.

Detta skedde årsskiftet 2014/2015.
Citera
2019-09-25, 20:38
Medlem
Vi har diskuterat om KL blivit hörd angående anstiftan tidigare. Hittade detta angående anstiftan till misshandeln:

https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Han beskriver situationen mellan Henrik Olsson Lilja och den tidigare domaren som mycket infekterad.
– De hade många olika ärenden mot varandra.
Hörde ni den utpekade, tidigare domaren under utredningen av misshandeln?
– Nej, det tror jag inte det gjordes. Det fanns ju ingen konklusion annat än advokatens aningar om att det möjligen skulle vara hon som låg bakom. Jag kan inte minnas att hon hördes i den saken, säger Jan Pernvi.

Ehm, HOL är i konflikt modell större med sin exhustru. Hon är lobad och våld mot tjänsteman 2015. Ja och en rad andra saker som händer 2015 dem emellan och för KL enskilt.

HOL blir misshandlad av två män utanför sitt hem december 2015, nämner att KL kan ligga bakom och polisen lyfter inte ett finger för att kolla om hon ligger bakom? Inte ens hörd?
Senast redigerad av Avel 2019-09-25 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in