2019-09-25, 00:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det finns en kortfilm som heter "The FTF Hunter" från 2016 som visar hur en affär kan te sig.

I denna film handlar det om en besatt FTF jägare som hela tiden överger sin hustru för sina jakter. Hustrun tar i sin tur ut sin hämnd genom att skaffa sig en älskare som hjälper henne att arrangera nästa jakt.

https://www.youtube.com/watch?v=CDvB2ymqojI

Haha detta måste vara #teamdavidsson i ett nötskal. Fullständigt absorberade. Barn och jobb och sånt ovidkommande har halkat ner på priolistan.
Helt sjukt ju mer man tänker på det.

Stackars barn, inte nog vana vid självupptagna och frånvarande föräldrar utan nu är pappa häktad för mord på fd älskarinnan och mamma ex-häktad men fortsatt misstänkt. Och ändå ränner mamma fortfarande ute i skog och mark som en galen kanin igen. Lika frenetiskt som innan pappa låstes in. Och nu dessutom håller mamsen på att nästla sig in och överta offrets (som hon är misstänkt för mord på) vänner och plats i geokretsar. Skumt är bara förnamnet.

Skäms inte LWs gamla kompisar coco_c, karjir, mgl? Att umgås med Lenas eventuelle mördare. Som om inget hänt. Gemene man är väl tyvärr alltför konflikträdd. Bättre då att se glad ut och mjäka med. Så att inte stämningen blir förstörd. För det är väl nog det som vore värst: jobbig stämning. Fast lite civilkurage hade ändå varit klädsamt...
Citera
2019-09-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mitt inlägg verkar dels ha passerat någon översättartjänst, (förmodligen ett flertal gånger) för att förändras ordentligt. Delar av ursprunget finns dock kvar och marineras in i den nya varianten så att jag säkert ska begripa att det är min text, vad jag förstår. Dessutom är speciella tillägg/ändringar gjorda, varav särskilt ett är ”osmakligt” (milt sagt). Mot slutet låter avsändaren mig veta att det jag skrivit om kan vara motbjudande att nämna.

Här är mitt originalinlägg som förmodligen inte passade någon i smaken:

Tack. Jag har lite svårt att förstå vad avsändaren egentligen vill uppnå med detta. Bortsett från att skapa direkt obehag för dig och också delvis andra skribenter i tråden (som indirekt kan påverkas).

Det är jättebra att sådant här otyg kommer upp på bordet och blir synligt.
Citera
2019-09-25, 00:46
Medlem
jjagares avatar
Vad pågår i tråden och hur går det med utredningen?

Att jag inte går bakåt i tråden och läser beror på att den är förstörd....

Tacksam för svar
Citera
2019-09-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Vad pågår i tråden och hur går det med utredningen?

Att jag inte går bakåt i tråden och läser beror på att den är förstörd....

Tacksam för svar

Åklagaren kommer den 27/9 att begära förlängd häktningstid för SD. SDs advokat har meddelat att dom avstår från förhandling.

Vad avser HD vill inte Åklagaren uttala sig.

Så vad som är intressant nu är hur lång häktningstiden blir, samt om åklagaren säger något ytterligare om läget den 27:e
Citera
2019-09-25, 02:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag gissar att SD och HD ägde 50 % var av det gemensamma huset då de flyttade in. Nu äger SD enligt mina spekulationer huset själv. För mig är det otänkbart att HD helt altruistiskt gav (det eventuellt samägda) huset till SD och därmed tvingades låna av sina föräldrar (?) för att kunna finansiera sin bostadsrätt. Den broder som HD (enligt tidigare uppgifter i tråden) köpte sin nuvarande bostad av finns inte och har aldrig funnits. Undrar om HD har någon bil? Ratsit säger att hon inte har det. Samäger SD och HD den vita Forden som köptes inom äktenskapet tro? Transportstyrelsen får väl (som jag uppfattat det) endast registrera en ägare på ett fordon. Det hindrar ju inte att Forden (genom t.ex. Bodelningsavtal) är samägd i praktiken, tänker jag. Det kan givetvis vara så att min magkänsla helt fräckt har lurat mig gällande allt ovan, viktigt att nämna. Någon bror har HD iallafall inte, enligt Folkbokföringen.

Då är det alltså det här inlägget vi
ska fokusera på!

Jag har läst i tråden att SD vägrade att
sälja huset och vägrade att flytta så HDs
föräldrar köpte bostadsrätten till henne.

Jag är inte säker på att någon bodelning
är gjord. Jag tänker att HD kanske njuter
av att bli uppvaktad av SD och drömmer
om en återförening. I så fall så kanske
hon inte kräver att få ut sin del av huset
eftersom hon räknar med att flytta
tillbaka så småningom.
SD kan se till att den drömmen hålls vid
liv så att han kan bo kvar i sitt älskade
hus och så att HD tiger med vad hon ev
vet om mordet på LW.
Bara uppmärksamheten lägger sig så kan
hon flytta tillbaka och allt kan bli som
innan LW.
Frågan är då om han menar det eller om
det bara är ett sätt att manipulera HD att
göra som han vill.

OBS! Alla eventuella hot i PM kommer att delas i tråden och lämnas till polisen
för kännedom.
Citera
2019-09-25, 02:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Om vi kikar in lite grann bakom verkligheten som sådan är vad anbelangar SD👤

SD👤 var ifrån början, och därefter följt av en längre tidsperiod endast skäligen misstänkt till att ha bragt livet om Lena Wesström.

Till observandum, att vara skäligen misstänkt är ett betydande högre beviskrav än: kan misstänkas.

Till nytt observandum, gällande om ! en person skall kunna vara skäligen misstänkt, så måste sannolikheten för personen's skuld vara större än själva sannolikheten för att någon annan person har begått gärningen [mordet] ... det vill säga, alltså: att själva beviskravet endast kan uppnås när sannolikheten för att den misstänkte har begått gärningen [mordet] är större än den så kallade kvarstående osäkerheten.

När själva beviskravet, det vill säga, skäligen misstänkt har uppnåtts, det är just då som inriktningen på förundersökningen förändras, det vill säga, från att en gång ha varit en spanings-verksamhet övergår den sedan till ett så kallat utrednings-stadium och är då inriktade på en viss person, i det här fallet nu anbelangar K*rl Stef*n Davidss*n👤

Personen måste underrättas om själva misstanken och får i och med detta ett antal rättigheter. Komplettering: När en person då blir underrättad om att vederbörande är skäligen misstänkt, bör vederbörande be om en så kallad offentlig försvarare, i detta fallet, försvars-advokaten vid namn: Ingvar Backman.

Vad som är mycket viktigt att förstå till det ovan deklarerade, är följande sagt, det är viktigt att känna till, att skälig misstanke är just det beviskrav som ger poliserna deras rätt till att bruka olika så kallade tvångsmedel, som några exempel: kropps-besiktning, gripandet av en person, kropps-visitering, så som husrannsakan. Det blir, och är just vid denna tidpunkten som själva polis-utredningen övergår till att bli ledd av en Åklagare, i detta fallet, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding.

Det är faktiskt lite knepigt och svårt att berätta exakt vad just detta innebär med att vara skäligen misstänkt och vad det egentligen är, och på vilket sätt som den tillämpas av poliserna och olika Åklagare, vad som däremot kan sägas i detta fallet av mig, är att det måste existera en så kallad bevis-övervikt på minst 50%-s sannolikhet för att en viss person har begått brottet [mordet]

Slutligen sagt är, att det finns en så kallad bevis-stege som har 6 pinnar att klättra upp på, vilka sex stycken benämnas följande.

1: ) Det finns anledning att ANTA att SD👤 kan ha begått brottet.

2: ) SD👤 kan misstänkas för att ha begått brottet.

3: ) SD👤 är skäligen misstänkt för att ha begått brottet.

4: ) SD👤 är misstänkt på sannolika skäl för att ha begått brottet.

5: ) SD👤 blir misstänkt på tillräckliga skäl för att ha begått brottet.

6: ) Personen har begått brottet utom all rimlig tvivel.

Mvh/ @JokerMannen

Så ditt trams om smitningsolycka, grannar
som varit på kvällspromenad, pundare, cykeltjuvar, älgar m.m m.m
är bara försök att hjälpa SD?
Citera
2019-09-25, 03:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Mitt inlägg verkar dels ha passerat genom någon översättartjänst, (förmodligen ett flertal gånger) för att förändras ordentligt. Delar av ursprunget finns dock kvar och marineras in i den nya varianten så att jag säkert ska begripa att det är min text, vad jag förstår. Dessutom är speciella tillägg/ändringar gjorda, varav särskilt ett är ”osmakligt” (milt sagt). Mot slutet låter avsändaren mig veta att det jag skrivit om kan vara motbjudande att nämna.

Här är mitt originalinlägg som förmodligen inte passade någon i smaken:

Kan någon vara rädd att vi ska upptäcka
att SD och HD fortfarande äger villan
50/50 och att hennes föräldrar äger
bostadsrätten?
Citera
2019-09-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då är det alltså det här inlägget vi
ska fokusera på!

Jag har läst i tråden att SD vägrade att
sälja huset och vägrade att flytta så HDs
föräldrar köpte bostadsrätten till henne.

Jag är inte säker på att någon bodelning
är gjord. Jag tänker att HD kanske njuter
av att bli uppvaktad av SD och drömmer
om en återförening. I så fall så kanske
hon inte kräver att få ut sin del av huset
eftersom hon räknar med att flytta
tillbaka så småningom.
SD kan se till att den drömmen hålls vid
liv så att han kan bo kvar i sitt älskade
hus och så att HD tiger med vad hon ev
vet om mordet på LW.
Bara uppmärksamheten lägger sig så kan
hon flytta tillbaka och allt kan bli som
innan LW.
Frågan är då om han menar det eller om
det bara är ett sätt att manipulera HD att
göra som han vill.

OBS! Alla eventuella hot i PM kommer att delas i tråden och lämnas till polisen
för kännedom.

Det är rätt, visa upp skiten å även användarnamnet.

Det som har triggat hotare ser ut å vara uppgifter om HD, inlägg om basebollträt,
samt frågor om låsbyte i LWs ytterdörr.
EGT säger sig också ha blivit hotad, då hotas det tydligen från alla håll.

Något mer ämne som har triggat hot?
Citera
2019-09-25, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så ditt trams om smitningsolycka, grannar
som varit på kvällspromenad, pundare, cykeltjuvar, älgar m.m m.m
är bara försök att hjälpa SD?

Om det nu visar sig att det var SD👤 som bringade livet om Lena Wesström, så skall vederbörande också inom en domstol dömas för den gärning han tidigare begått, och detta sagt, med mycket kännbara påföljder.

Vad jag själv tror? ... jag tror väldigt mycket på att man just i detta fallet har rätt Gärningsperson, beträffande HD👤 så är jag näst intill övertygad om att hon hade delaktighet i mordet på Lena Wesström.

Vad anbelangar JG👤 så vet du vad jag tidigare deklarerat inom denna tråden.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-25, 06:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu har ju SD's advokat (tror jag det var) och även en intrevjuad polis sagt att dom haft ett förhålland av och till.
Så det får vi nog se som en sanning.

SD's advokat kunde inte gå in närmare på det då åklagaren har det som en del i sin motivbild.

Ja SD bedrog sin fru med LW. Om man sedan kan kalla det förhållande får någon annan bedöma men de träffades av och till under en lång period.
Citera
2019-09-25, 06:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker att det nog kan vara upp till Ulla Gustavsson att avgöra. UG har ju inkorrekt i tråden angivits som rådman men hon är lagman, dvs tingsrättens chef.
Vad man kanske kan fundera över är ju då varför hon valde att personligen bänka sig i rättssalen då det vankades häktning av SD: borde hon inte ha kunnat delegera det till någon undersåte?
I Förordning -96:381/ instr avs TR:s org kan man tex läsa:

" I varje tingsrätt finns en lagman som är administrativ chef för tingsrätten. Lagmannen ansvarar för verksamheten och ska se till att den bedrivs effektivt och enligt gällande rätt och de förpliktelser som följer av Sveriges medlemskap i Europeiska unionen samt att tingsrätten hushållar väl med statens medel.

I tingsrätterna finns också chefsrådmän, rådmän, patentråd, tekniska råd, tingsfiskaler, tingsnotarier, beredningsjurister och andra anställda."

Örebro TR har två dömande avdelningar som då borde (ev) ha var sin avd-chef. Varför väljer då högsta hönset att sätta sig i domarstolen?

Som tidigare påtalats i tråden utsågs UG till chef 17/5-18. UG har alltså varit med från start avs fallet LW.
Tänker att hon nog även fortsättningsvis lär delta aktivt i fallet. Det är ju ett 'bra' ärende att profilera sig i.
Jag tror som du Rubar att det här är/blir Ulla Gustavssons stora grej, helt klart. Men stämmer det där verkligen att hon skulle vara högsta hönset på tingsrätten? Enligt den här artikeln från 14 feb i år verkar det ju inte vara så:
Ulla Gustavsson är även rådman i Örebro tingsrätt. Hennes uttalanden och skriverier kommer inte att påverka hennes position där.

– Det som har hänt föranleder inga ytterligare åtgärder från vår sida. Vi har fullt förtroende för Ulla, säger Marinette Gustafsson, chefsrådman på Örebro tingsrätt till P4 Örebro.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7155568
Citera
2019-09-25, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha detta måste vara #teamdavidsson i ett nötskal. Fullständigt absorberade. Barn och jobb och sånt ovidkommande har halkat ner på priolistan.
Helt sjukt ju mer man tänker på det.

Stackars barn, inte nog vana vid självupptagna och frånvarande föräldrar utan nu är pappa häktad för mord på fd älskarinnan och mamma ex-häktad men fortsatt misstänkt. Och ändå ränner mamma fortfarande ute i skog och mark som en galen kanin igen. Lika frenetiskt som innan pappa låstes in. Och nu dessutom håller mamsen på att nästla sig in och överta offrets (som hon är misstänkt för mord på) vänner och plats i geokretsar. Skumt är bara förnamnet.

Skäms inte LWs gamla kompisar coco_c, karjir, mgl? Att umgås med Lenas eventuelle mördare. Som om inget hänt. Gemene man är väl tyvärr alltför konflikträdd. Bättre då att se glad ut och mjäka med. Så att inte stämningen blir förstörd. För det är väl nog det som vore värst: jobbig stämning. Fast lite civilkurage hade ändå varit klädsamt...

Haha ja filmen får ses som en dokumentär över ett bortkastat liv.
Att LW s kompisar är mjäkiga och konflikträdda är sant. Men det är likadant åt andra hållet, alla Geocachare verkar vara ryggradslösa besatta människor.
Järngänget som vägrar fördöma SD, Pete* N*ren och hans kompisar som bevittnar ett överfall av SD och inte ingriper.

JG som lyder minsta vink hans ledare gör. Swegrim, stmellosa, karmansbo, Joikarainen som smilar upp sig brevid mördaren och vägrar ta avstånd.
DE tycker tydligen alla att det är OK att bedra sin fru, misshandla LW och mörda henne... någon annan slutsats kan inte jag dra.

Nej JG är så trofast att man beundrar honom, jag menar det är ju oerhört det JG gör.
Han måste ha lämnat hjärnan hemma i staterna.
Att han är utskämd och att det hatas bakom hans rygg vet han, men låtsats inte om det!
Nu gör det ju ingenting för alla andra låtsats också!

HD gör helt rätt i att försaka barnen och jaga burkar som en dåre, hon kommer snart få ägna sig åt fängelse caching på hinsan.

Jag kommer iaf att besöka denne underbara kvinna och ta med en burk eller två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in