Citat:
Ursprungligen postat av
Mayahem
Från ALLA hörn. Mina vänner är intellektuella.
De skäms av samma anledning som att de trivs i svenskt gemenskap.
- Det kan bero på att de är uppväxta i ett ociviliserat samhälle.
- Kulturer som stannade till i kurvan pga genetiska skäl. (Ju längre norr, desto hårdare krav på anpassning. The survivors) Hjärnan söker ständigt utmaning och de som har förstått den biten är 90plussaren Stan Lee som även medverkade i filmer. Avengers måste ha tagit knäcken på honom.
-De behövde inte anstränga sig.
Genetiska anlag, låga krav. Vem vet.
Jag följer boxning och inte fan har det gått bra nånstans för Alladins när de dyker upp var femte år. Inte ens när aggressiviteten är maxad (för att de inte hittar öppningar) som mest gör nån form av skada. Möjligen när de låser fast motståndaren.
Min MENA-vän fick jobb på Google men jag skulle ljuga om jag påstod att det är en stereotyp.
Folkgrupper överlappar varandra. Det finns tex många smarta svarta, även om genomsnittet skiljer ganska markant mot vita. Ska du hitta folk med IQ över 140 på jorden kommer det finnas mycket större andel vita och asiater än svarta och bruna.
Vilka du väljer att umgås med säger ingenting om genomsnittlig IQ bland folkgrupper. Det går självklart inte heller att på förhand döma en persons IQ på förhand baserat på hudfärg eftersom det är individuellt.
När det kommer till boxning och kampsport i allmänhet fö är det ytterst märkligt att just araber är så lite framgångsrika, med tanke på att de nästan fyller kampsportsgym i hela Europa och består av 500+ miljoner totalt i världen. Det finns ytterst få framgångsrika araber och nig veterligen inga Champions i någon kampsport.
Kom att tänka på Badr Hari, som var jävligt bra kickboxare, även om han aldrig blev champ, men han har ju å andra sidan varit tokdopad och hade dessutom glaskäke. Men han är med största sannolikhet inte arab heller, utan berber, eftersom han kommer från Marocko.
Fighting och styrkesport är väl helt enkelt inte deras grej.