2019-09-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nej känner inga. Nej jag pratade inte om KGB, jag syftade på danskarna, har ingen aning om bajen har börjat med samma sak, jag bara hoppas att den skiten inte kommer till sverige. Att andra länders huliganer ska börja blanda sig i här genom inviter. Jag tycker iaf att man borde kunna prata svenska med dom som deltar. Ryssar t.ex kör ju inte med samma regler som oss. Så om man drar hit ett gäng sånna så kommer folk som redan åkt i baken få skallen insparkad. Dom skiter helt i sveriges hederskodex. Åker man i baken så har du fem st som står och hoppar på skallen.

Fast diskussionen handlar väl om att just bajen drygat ut leden med folk från andra länder? Jag har inte hört om någon som hoppat på huvuden så jag hoppas att inbjudna håller sig till dom regler som gäller i just den här fajten? Precis som när gnaget och andra bjudit in firmor från andra länder.
Fattar inte hur någon sitter och spekulerar, eller tror han bjuder på fakta, när han googlat till sig info. Den är givetvis alltid vinklad. Och i den här tråden sitter småskitar och mytar fjärdehandsinfo som dom spär på i hetsen.
Citera
2019-09-24, 22:14
Medlem
efedrinkungens avatar
Nu är det upp till bevis för Bajen vraken, om man kan ta
för sej när storebrorsorna åkt hem.

Misstänker att det kommer bli en intressant höst.

Pudlar skäller, Dobermans biter.... .... .... ...

Citera
2019-09-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Fast diskussionen handlar väl om att just bajen drygat ut leden med folk från andra länder? Jag har inte hört om någon som hoppat på huvuden så jag hoppas att inbjudna håller sig till dom regler som gäller i just den här fajten? Precis som när gnaget och andra bjudit in firmor från andra länder.
Fattar inte hur någon sitter och spekulerar, eller tror han bjuder på fakta, när han googlat till sig info. Den är givetvis alltid vinklad. Och i den här tråden sitter småskitar och mytar fjärdehandsinfo som dom spär på i hetsen.

Jag vet inte vad som är sant eller inte. Hoppas bara inte att det blir som med FCK bara, där hälften inte ens är FCK, det är allt. Annars är det ju imponerande att man lyckas få till det med sånna nummer utan problem med all bevakning från polisen som finns numera.
Citera
2019-09-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Nu är det upp till bevis för Bajen vraken, om man kan ta
för sej när storebrorsorna åkt hem.

Misstänker att det kommer bli en intressant höst.

Pudlar skäller, Dobermans biter.... .... .... ...

Vad svamlar du om?

Bajen har ju levt rövare å hoppat på alla och deras morsa senaste åren. Bajen om några har "tagit för sig" ordentligt. Ingen i stan verkar kunna göra ett skit för att stoppa dom heller.
Citera
2019-09-25, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Chubby är död!
Tråkigt att höra. Vad hände? Vad det hälsan som svek?
Citera
2019-09-25, 11:14
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som är sant eller inte. Hoppas bara inte att det blir som med FCK bara, där hälften inte ens är FCK, det är allt. Annars är det ju imponerande att man lyckas få till det med sånna nummer utan problem med all bevakning från polisen som finns numera.

Om du känner till det efter googlande känner ju aktiva till det ännu mer. Man vet att det blir blandat tyskar och danskar och accepterar det. Frågar fortfarande varför inte? Man vill slåss i grupp. Det är skitsamma mot vilka. Det finns inte tillräckligt med folk att köra större grupper helt enkelt.
Citera
2019-09-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Om du känner till det efter googlande känner ju aktiva till det ännu mer. Man vet att det blir blandat tyskar och danskar och accepterar det. Frågar fortfarande varför inte? Man vill slåss i grupp. Det är skitsamma mot vilka. Det finns inte tillräckligt med folk att köra större grupper helt enkelt.

Ok. Ja säger du det så. Tycker bara att det känns fel, om man kommer överens om ett möte mellan två grupper, att man har med utomstående folk från andra länder i ett lokalt derby. Rivaliteten är ju mellan t.ex Bajen och Gnaget. Andra länders grupper har ju ingen historia knuten till det, så känns bara fel. Varför ska Real madrid hämta in andra länders supportrar i ett möte mot Barca liksom? Det är bara som jag ser på det, tycker det blir fel. Absolut att dom kommer för att bevittna derbyt och besöka dom olika supportrarna, det är bara kul, men att blanda sig i personliga konflikter och uppgörelser? Meh.
Citera
2019-09-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ok. Ja säger du det så. Tycker bara att det känns fel, om man kommer överens om ett möte mellan två grupper, att man har med utomstående folk från andra länder i ett lokalt derby. Rivaliteten är ju mellan t.ex Bajen och Gnaget. Andra länders grupper har ju ingen historia knuten till det, så känns bara fel. Varför ska Real madrid hämta in andra länders supportrar i ett möte mot Barca liksom? Det är bara som jag ser på det, tycker det blir fel. Absolut att dom kommer för att bevittna derbyt och besöka dom olika supportrarna, det är bara kul, men att blanda sig i personliga konflikter och uppgörelser? Meh.

Personliga konflikter? Finns såklart men sällan det avgörs i "grusgrop". Tvärtom kan folk från olika falanger veva sida vid sida ena dagen för ett lag och slå på varandra i andra grupperingar en annan.
Citera
2019-09-25, 14:39
Medlem
Öis och Gais körde igår, kul att det händer grejer utanför Stockholm som får uppmärksamhet också.
Citera
2019-09-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuyFawkes.
Öis och Gais körde igår, kul att det händer grejer utanför Stockholm som får uppmärksamhet också.

Bra att några riktiga grabbar kör👊. Dom höll väl inga idoler från övriga Europa i händerna?
Citera
2019-09-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Bra att några riktiga grabbar kör👊. Dom höll väl inga idoler från övriga Europa i händerna?

Är inte mer informerad är det som finns på instagram, men där står det att de körde 9 mot 9 så man får väl anta att det är äkta supportar och inte inhyrda när det är så låga siffror.
Citera
2019-09-25, 16:55
Medlem
9vs9 med ca 30 GAIS som stod vid sidan om utan att mörda folk som låg ner. Lite lågt nummer men alltid något. Kul derby!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in