2019-09-06, 22:44
Medlem
Jag söker en TV-serie från tidigt 2000-tal. (Kan vara 1999-2006 eventuellt)
Hans Villius + en annan gubbe var programvärdar.
Introt var Joculatores Upsalienses med låten Falalalan och gubbarna stod bara och stirrade tills signaturmelodin var över.
Någon som har koll?
Citera
2019-09-07, 07:30
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Det finns en brittisk serie som heter Wings och som utspelas under första världskriget.
Den gjordes 1977-78 men jag är osäker på om den sändes i svensk TV.
Kan det vara den som du söker?

Här finns serien på Youtube:
www.youtube.com/playlist?list=PLZVMGCh7sZUiAm6ObNNd23YE2TdIvgmCd
Tack för förslag, men nej. Har för mig att antagonisterna var vanliga skurkar, inget krig i serien. "Min" serie är definitivt äldre, såg den när jag inte kunde engelska, vilket jag kunde 1977.
Citera
2019-09-07, 18:47
Medlem
Jag söker en serie som liknar Mad Men, alltså med en riktigt manlig alfa-karaktär i huvudrollen som Don Draper. En gud bland män.
Senast redigerad av roosh 2019-09-07 kl. 18:49.
Citera
2019-09-08, 02:01
Medlem
Söker namnet på en kort tv serier lr samling sketcher kanske det var. Minns den gick nån gång mitten/slutet på 90-talet och utspelade sig på ett kallbadhus har jag för mig. har bara vaga minnen men den var svensk och sorteras nog under humor.
Citera
2019-09-08, 03:47
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Söker namnet på en kort tv serier lr samling sketcher kanske det var. Minns den gick nån gång mitten/slutet på 90-talet och utspelade sig på ett kallbadhus har jag för mig. har bara vaga minnen men den var svensk och sorteras nog under humor.

stefan sauk och kjell bergqvist hade nått återkommande inslag i ett humorprogram där de satt i en bastu o snackade. Kan det vara det?
Citera
2019-09-08, 19:37
Medlem
knokkelmanns avatar
Hej på er! Söker en serie jag såg typ ett halvt avsnitt av, troligen på SVT för några år sedan. Jag har för mig att det var brittiskt, kanske skotsk miljö. Serien var mycket komisk och jävligt rolig på ett liksom stolligt sätt. Har för mig att det i avsnittet anordnades någon marknad eller karnival på något fält. Kan även ha varit med någon spågumma och någon präst. Riktigt feel-good med knasiga karaktärer. Minns tyvärr inte så mycket mer. Har för mig att det va rätt kasst väder.....
Citera
2019-09-09, 06:20
Medlem
fearreapers avatar
Karl för sin kilt ?,
Father Brown ?

Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Hej på er! Söker en serie jag såg typ ett halvt avsnitt av, troligen på SVT för några år sedan. Jag har för mig att det var brittiskt, kanske skotsk miljö. Serien var mycket komisk och jävligt rolig på ett liksom stolligt sätt. Har för mig att det i avsnittet anordnades någon marknad eller karnival på något fält. Kan även ha varit med någon spågumma och någon präst. Riktigt feel-good med knasiga karaktärer. Minns tyvärr inte så mycket mer. Har för mig att det va rätt kasst väder.....
Citera
2019-09-09, 23:44
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann

Kanske Ett herrans liv (The Vicar of Dibley) med Dawn French i huvudrollen som präst?
Citera
2019-09-15, 17:08
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper77
Jag söker en TV-serie från tidigt 2000-tal. (Kan vara 1999-2006 eventuellt)
Hans Villius + en annan gubbe var programvärdar.
Introt var Joculatores Upsalienses med låten Falalalan och gubbarna stod bara och stirrade tills signaturmelodin var över.
Någon som har koll?
Jag minns inte signaturmelodin men det kan vara "Häger & Villius" från 2001 du menar.
Citera
2019-09-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
stefan sauk och kjell bergqvist hade nått återkommande inslag i ett humorprogram där de satt i en bastu o snackade. Kan det vara det?
tack men nope är rädd det intevar det.
Citera
2019-09-25, 00:06
Moderator
NewDeers avatar
Det fanns ett program på fyran (tror jag) där barn fick svara på deras favoritämnen. Typ "Kvitt eller dubbelt" fast med fler moment. Barnen satt i en "trekantspanel" och om man svarade rätt på tillräckligt många frågor så gick man till final. Barnen kunde också skicka vidare frågor till någon annan i panelen. Är det någon som minns detta program?
Citera
2019-09-25, 01:14
Medlem
fearreapers avatar
Amigo ?,

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det fanns ett program på fyran (tror jag) där barn fick svara på deras favoritämnen. Typ "Kvitt eller dubbelt" fast med fler moment. Barnen satt i en "trekantspanel" och om man svarade rätt på tillräckligt många frågor så gick man till final. Barnen kunde också skicka vidare frågor till någon annan i panelen. Är det någon som minns detta program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in