2019-09-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det fetade: Mitt inlägg var av PM-sändaren inte lite lätt ordbehandlat för att av hjälpsamhet bistå mig med rättelse av eventuella stavfel t.ex. Det var helt annorlunda än så.
Klippt och klistrat?omvartannat?
Citera
2019-09-24, 21:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är flera tusen personer per år som anmäls försvunna och den övervägande majoriteten har försvunnit frivilligt och återkommer. Normalt gör polisen ingenting. Absolut inte första veckan.

Remark...hon hade ett minderårigt barn hemma. Dörren stod på glänt alt var olåst. Det var ett kalas som stundade. Bara det var väl tillräckligt för att oroa många. Inga dokumenterade alkohol- eller drogproblem eller psykisk ohälsa. Speciellt som Lena inte heller haft benägen att försvinna.
Citera
2019-09-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Detta är nog inte bara återvinning...utan revansch. Upprättelse. Ta tillbaka, ta över. Vill ha allt som LW haft. Hennes bitterhet och kränkthet är nog inte på långa vägar mildrad..

Tror du är något viktigt på spåret här!
Men HD vill bara alla väl, hon gör inget fel, det är bara alla andras fel!

Citat " Det är en fruktansvärd situation jag och min familj befinner sig i, pga någon annan så hamnar vi oförskyllandes i en mardröm"
Citera
2019-09-24, 21:19
Medlem
[quote=notknapparen|68802481]Tack, utan backup, är det lika med noll.
Då funderar jag om även detta inlägg nedan gäller samme JS?

Ja, @GilGrissoms inlägg bör gälla samme JS.

"Den JS-ägda numera arkiverade cachen i LW:s område"

I spoiler nr 2:

coco_c skriver: "Blir bara till att arkivera denna.
En granne som inte uppskattar att det smyger en massa folk här.
Bara att acceptera och stänga ner.
Tack för de loggar som hann komma!"

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-24, 21:25
Medlem
👤 Nu trollar jag in en fråga här inom tråden.

Vad anbelangar de två personers röster, som av någon👤 kunde uppfattas [höras] under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 strax utanför Lenna Wesström's bostadsrätt, vilken, någon, inte kunde känna igen SD's👤 röst tillika ej heller HD's

Kan det då finnas en möjlighet att det faktiskt var ett av paren boende på RV 11 eller 13 ... som var ute på en enkel kvällspromenad, just under den då aktuella måndags-kvällen.

En vanlig och enkel kvällspromenad av ett par som promenerade [pratandes] på trottoáren intill Byalagsgatan och i riktning mot bullerplanket för att sedan slutligen vika av i kröken's vänster-riktning mot hemmet?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-09-24, 21:36
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Nu trollar jag in en fråga här inom tråden.

Vad anbelangar de två personers röster, som av någon👤 kunde uppfattas [höras] under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 strax utanför Lenna Wesström's bostadsrätt, vilken, någon, inte kunde känna igen SD's👤 röst tillika ej heller HD's

Kan det då finnas en möjlighet att det faktiskt var ett av paren boende på RV 11 eller 13 ... som var ute på en enkel kvällspromenad, just under den då aktuella måndags-kvällen.

En vanlig och enkel kvällspromenad av ett par som promenerade [pratandes] på trottoáren intill Byalagsgatan och i riktning mot bullerplanket för att sedan slutligen vika av i kröken's vänster-riktning mot hemmet?

Mvh/ @JokerⓂannen

Det faller väl på sin egen orimlighet, då utredarna hade haft denna information...
Övrig förklaring känns överflödig.
Citera
2019-09-24, 21:36
Medlem
Citat:
Remark...hon hade ett minderårigt barn hemma. Dörren stod på glänt alt var olåst. Det var ett kalas som stundade. Bara det var väl tillräckligt för att oroa många. Inga dokumenterade alkohol- eller drogproblem eller psykisk ohälsa. Speciellt som Lena inte heller haft benägen att försvinna.

Jodå, här fanns starka indikationer på att något troligen hade hänt, men att polisen direkt vid ankomst tisdag morgon stod på tå tror jag inte. Det tog väl ett par dagar innan Grova Brott inkallades, vill jag minnas.
Citera
2019-09-24, 21:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47

Tror du är något viktigt på spåret här!
Men HD vill bara alla väl, hon gör inget fel, det är bara alla andras fel!

Citat " Det är en fruktansvärd situation jag och min familj befinner sig i, pga någon annan så hamnar vi oförskyllandes i en mardröm"

”HannaFantastico”...the best nurse...

Ja det är kanske, enligt henne själv, egentligen inte den otrogne äkta mannens fel, han var bara svag och behövde mänsklig närhet. Den stora boven i dramat är den slampiga grannen som inte bara förstörde hennes geostatistik utan dessutom förstörde den äktenskapliga falska fasaden. Notera prioriteringen.

Tror äktenskapet varit vitt i många år. Stefan åt ju dessutom ofta borta under många år. Inte förrän rivalen var borta triggade segerskänslan igång lusten igen. Lust triggad av spänning, fara, död och segerrus...en inte helt okänd reaktion.
Min spekulation ..
Citera
2019-09-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Namnet finns i tråden men jag kommer inte ihåg och är dålig på att leta.
Jag tror att du kanske kan hitta det i Draifos inlägg.

Citat:
Enligt Draifos
”Rådman Lars-Erik Hulth som två gånger gick emot Åsa Hiding”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ok. Sökte lite på Rådman Hulth: han verkar inte vara avpolleterad, har enl nån svt-artikel uttalat sig om ett annat fall för nån månad sen.
Citera
2019-09-24, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hm. Fast det där är ju saker som man förstår direkt; konsekvenserna av ett mord (om man är vuxen).

Nu tror jag inte att JG är delaktig i mordet på något sätt, men om han skulle ha mördat någon så tror jag att han varit medveten om konsekvenserna av det. Han är ju inte ett funktionsnedsatt litet barn.

Jag tror inte heller att han är mördaren...
(bäst att förtydliga känner jag)
Tror däremot att han är inblandad på annat sätt.
Citera
2019-09-24, 21:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker att det nog kan vara upp till Ulla Gustavsson att avgöra. UG har ju inkorrekt i tråden angivits som rådman men hon är lagman, dvs tingsrättens chef.
Vad man kanske kan fundera över är ju då varför hon valde att personligen bänka sig i rättssalen då det vankades häktning av SD: borde hon inte ha kunnat delegera det till någon undersåte?/.../
Ja, att högsta hönset på tingsrätten (Ulla Gustavsson) tar det här själv är nog inte så konstigt. Enligt lokaltidningen NA är det här "det mest omskrivna kriminalfallet i Örebro någonsin", och domaren måste väl nu kanske matcha företrädarna för andra inblandade myndigheter och institutioner.

Såväl kyrkan, polisen som media m.m. verkar ju i just det här fallet gärna vilja låta sig företrädas av relativt högt uppsatta befattningshavare, som t.ex. George Olvik (kommunikationschef vid Equmenias ledningsgrupp i Göteborg). Sven-Erik Alhem (tidigare överåklagare, och nu förbundsordförande i Brottsofferjouren Sverige). Lars Bergman (högste polischef i Örebro), och Anders Nilsson (chefredaktör och ansvarig utgivare för lokaltidningen Nerikes Allehanda).

Ett undantag här verkar åklagarmyndigheten vara, som hela tiden har låtit sig företrädas av lägre tjänstemän.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-24 kl. 22:20.
Citera
2019-09-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det faller väl på sin egen orimlighet, då utredarna hade haft denna information...
Övrig förklaring känns överflödig.

Men, om nu denna någon, som hörde två personer tala med varandra och inte kunde känna igen varken SD's👤 röst eller HD's

Då följer frågan: om det inte var SD👤 och eller HD👤 ... vilka två personer kan det då ha varit?

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in