2019-07-09, 08:35
Medlem
Någon som ätit Mysimba och kan dela med sig av sin erfarenhet.
Köpt via nätet eller fått på recept?
Citera
2019-07-10, 19:35
Medlem
Jag beställde precis på nätet från en engelsk sida där man får svara på olika frågor om sin hälsa, vikt och längd. Därefter granskas ”ansökan” av en läkare. Dock dubbelt så dyrt som apoteket...
Citera
2019-07-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suz999
Jag beställde precis på nätet från en engelsk sida där man får svara på olika frågor om sin hälsa, vikt och längd. Därefter granskas ”ansökan” av en läkare. Dock dubbelt så dyrt som apoteket...

Jag va också inne och svarade men beställde inte måste höra först med någon som testat. Har du frågat någon läkare på vårdcentralen? Hur högt bmi har du?
Har du hört någon som testat?
Citera
2019-07-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suz999

Hur går det? Har du börjat äta Mysimba är?
Citera
2019-08-01, 12:39
Medlem
Japp, inne på min tredje vecka. Totalt tappat sötsuget och ingen vidare aptit, så ja man får nog säga att de funkar. Måste dock vara nära en toalett 30-60 min efter jag tagit tabletterna på morgonen om jag säger så.
Citera
2019-08-01, 12:41
Medlem
Ska också säga att jag beställde via sidan då jag egentligen inte har ngn övervikt att prata om, men vill gå mer 5-8 kg för min egen skull
Citera
2019-08-04, 22:52
Medlem
Tack för att du vill dela med dig 😃
Citera
2019-09-03, 15:57
Medlem
Jag fick utskrivet Mysimba av min husläkare tillsammans med råd om kost&motion, hämtade ut en förpackning med 28 tabletter till kostnad av 1037 kr! Tog första tabletten igår morse i samband med frukost. 1 timme senare drabbades jag av det värsta illamåendet jag någonsin upplevt i hela mitt 55 åriga liv, kaskadkräkningar, yrsel, hemska magsmärtor med diarré, hemsk huvudvärk, kräkningar fortsatte hela natten av så lite som en munfull vatten, och fortfarande är det jättejobbigt, känner mig helt förgiftad av en enda tablett, jag har nu rådgjort med läkaren och vi var överens om att genast avbryta behandlingen, tyvärr bortkastade 1000 kr men ALDRIG mer kommer jag att testa Mysimba igen, jag tålde inte dom helt enkelt inte!
Citera
2019-09-06, 21:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fammox4
Jag fick utskrivet Mysimba av min husläkare tillsammans med råd om kost&motion, hämtade ut en förpackning med 28 tabletter till kostnad av 1037 kr! Tog första tabletten igår morse i samband med frukost. 1 timme senare drabbades jag av det värsta illamåendet jag någonsin upplevt i hela mitt 55 åriga liv, kaskadkräkningar, yrsel, hemska magsmärtor med diarré, hemsk huvudvärk, kräkningar fortsatte hela natten av så lite som en munfull vatten, och fortfarande är det jättejobbigt, känner mig helt förgiftad av en enda tablett, jag har nu rådgjort med läkaren och vi var överens om att genast avbryta behandlingen, tyvärr bortkastade 1000 kr men ALDRIG mer kommer jag att testa Mysimba igen, jag tålde inte dom helt enkelt inte!

Det låter som ett extremfall, men var det verkligen bara 28 tabletter du fick för det priset?
Annars kostar 112 tabletter en dryg tusing, lite olika beroende på den fria prissättningen
på apoteken.
Citera
2019-09-24, 14:24
Medlem
Norrens avatar
Skriver läkare ut Mysimba idag?

Någon som vet vad för kriterier man ska uppfylla för att få det utskrivet i såfall?
Vilket BMI man måste ha och om man kan få det om man har fyllt 65 år?

Någon som fått det utskrivet så jag kan nämna det för en bekant.

För övrigt med tanke på att det innehåller naltrexon och bupropion
borde väl Voxra och naltrexon kunna ge samma resultat om det fungerar.
Citera
2019-09-29, 01:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Skriver läkare ut Mysimba idag?

Någon som vet vad för kriterier man ska uppfylla för att få det utskrivet i såfall?
Vilket BMI man måste ha och om man kan få det om man har fyllt 65 år?

Någon som fått det utskrivet så jag kan nämna det för en bekant.

För övrigt med tanke på att det innehåller naltrexon och bupropion
borde väl Voxra och naltrexon kunna ge samma resultat om det fungerar.

Ja läkare skriver ut det, är personen uppenbart fet är det nog inga problem
att skriva ut tabletterna.
En person på mitt arbete har precis börjat med dem, inget prat om BMI edy hos läkare.
Däremot är det kanske tveksamt att en läkare skriver ut tabletterna om man är
relativt normalviktig.
De ingår inte i högkostnadsskyddet.

Osäker på din sista fundering.
Citera
2019-11-23, 15:51
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja läkare skriver ut det, är personen uppenbart fet är det nog inga problem
att skriva ut tabletterna.
En person på mitt arbete har precis börjat med dem, inget prat om BMI edy hos läkare.
Däremot är det kanske tveksamt att en läkare skriver ut tabletterna om man är
relativt normalviktig.
De ingår inte i högkostnadsskyddet.

Osäker på din sista fundering.

Var inne och gjorde en hälsoundersökning nyss och då frågade jag läkaren om det fanns något nytt men det gjorde det inte sa han...
Har en vän som verkligen skulle behöva få hjälp , men vill ju absolut det ska vara under kontroll så inte hjärta el nått går snett. Kanske får skriva en lapp med namnet så hon kan fråga iaf ändå.

Tack för ditt svar! 👌
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in