2019-09-24, 12:56
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, för på S:t Görans Psyk lär ju K.L. ha vänner enligt vissa i tråden. Den eventuelle torpeden F.O. och hans flickvän JN, flickvännen som tydligen jobbar/jobbat där som sjuksköterska.

Samt att inte ens polisen eller någon advokat kommer åt det journalförda besöket.
Hm, JL menar du väl? F d flickvän om de inte har blivit ihop igen.

Du hinner fortfarande ändra initialerna om du vill vara korrekt.
Citera
2019-09-24, 13:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den bild du försöker få fram kring KL via hjärnblödningar - är dömd att misslyckas. Det som skett kring henne är kopplat till fylla och sammantaget beter sig inte folk med liten hjärnblödning utan op, med god prognos och endast 2 ,v. rehab så här.

Varför i hela friden förmildra den totala bild som finns? Barnen vittnar om alkoholproblematik bland många andra. Däremot är det tragiskt att en person förfaller på detta sätt. Det är fortsatt tragiskt med förnekelse.

Jag försöker inte alls få fram någon bild av KL, jag är endast intresserad av systemet, av rättssystemet och hur det fungerar eller inte fungerar, om det kan missbrukas och i så fall av vem eller vilka.

KL och HOL, deras yrken, samhällspositioner och deras mycket infekterade strid, passar utmärkt för detta.
Är det några som kan känna till alla fultrick inom detta område, så är det väl dem.
Citera
2019-09-24, 13:05
Medlem
Citat:
Jag försöker inte alls få fram någon bild av KL, jag är endast intresserad av systemet, av rättssystemet och hur det fungerar eller inte fungerar, om det kan missbrukas och i så fall av vem eller vilka.

KL och HOL, deras yrken, samhällspositioner och deras mycket infekterade strid, passar utmärkt för detta.
Är det några som kan känna till alla fultrick inom detta område, så är det väl dem.
"Fultrick"? Allt går genom lagen. Vad menar du? Det är inte dom själva som dömer eller tar ställning. Så det där får du utveckla.
Citera
2019-09-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den största anledningen vi har att inte tro på Karins urlöjliga förklaringar till hennes fyllebeteende är att hon då glömt berätta för sina tonåringar om att hon har detta problem. De skämdes när morsan dök upp berusad i skola och på träningar. De vill inte umgås med Karin för att hon har alkoholproblem. Hon förlorar helt vårdnaden delvis på grund av detta. Självklart hade de fortsatt umgåtts med henne om hennes problem varit av en helt annan orsak.

Detta argument borde vara tillräckligt för att få tyst på er som ständigt tar KL i försvar och ältar hennes "hjärnskada".
Citera
2019-09-24, 13:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
När hon blir tagen för LOB i samband med den misstänkta misshandeln mot AL påstår hon sig ha begärt det. Från domen i Sthlm TR B 633-14:

Då kom polisen och bestämde sig för att ta med henne från lägenheten och hon blev omhändertagen. De förde henne till stationen. Hon ville gå därifrån. Hon var inte onykter. Därifrån fick hon skjuts till Sankt Görans sjukhus. Hon ville få möjlighet att bevisa att hon inte var onykter. När hon lämnade sjukhuset åkte hon direkt hem till sin bostad.

Som synes framgår det inte om det blev nåt alkotest och vad det i så fall visade. Kan tycka att det är lite slarvigt av tingsrätten att inte redovisa det. För egen delror jag dock inte ett smack på att hon skulle ha varit nykter vid det tillfället.

Kanske inte, men tydligen inte tillräckligt för att spendera natten i fyllcell eftersom hon fick åka hem.

Kan det ens räknas som en "riktig" LOB? Hon har ju inte blivit inlåst i fyllecell. Om man ska vara petig.
Citera
2019-09-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Någon som känner till hennes arbetsstatus? Är hon sjukskriven? Och i så fall för vad? Eller arbetslös? Förtidspensionerad? Går på nån arbetsträning?

Tänker också på hennes boendesituation. Nu lite knepigt med hennes skuld hos Kronofogden men hon verkar ha sökt tryggheten i boenden hos poliser. Finns visst tecken på att hon sökt vård anonymt (rött armband intervjun). Har hon gjort en stor grej av det här med HOL och organiserad brottslighet och därför valt anonymitet och ’säkra boenden’?
Kan inte berätta ens för polisen var hon bor efter gripandet.

Hon berättar för polisen vid omhändertagande vid restaurang om att hon sett man utanför som tidigare misshandlat henne.
Finns också uppgifter om att hon knivskurits svårt och annan misshandel.
Att folk som mår dåligt känner sig paranoida och förföljda är inte ovanligt. En arbetsplats kan man också då se som osäker.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 13:15.
Citera
2019-09-24, 13:14
Medlem
Citat:
Kanske inte, men tydligen inte tillräckligt för att spendera natten i fyllcell eftersom hon fick åka hem.

Kan det ens räknas som en "riktig" LOB? Hon har ju inte blivit inlåst i fyllecell. Om man ska vara petig.

Som jag skrev tidigare:

Fyllecell i 90 % av fallen av ”riktig” LOB.
Citera
2019-09-24, 13:14
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Jag håller helt med dig i det mesta du skriver. Även att akutpsyk helst inte tar in berusade personer, men ibland tar de in dem för att någon timme senare flytta över dem till beroendeakuten. Även den vanliga/allmänna akuten på S:t Görans tar inte in berusade personer, eller möjligen en kortare stund (precis som psykakuten på samma sjukhus) för att sedan flytta dem till beroendeakuten. Just S:t Görans Sjukhus känner jag rätt väl till.

Ja, lite märkligt är det att ingen anhörig eller socialtjänsten har ansökt/orosanmält om LVM för K.L., speciellt efter alla LOB.

Är vi säkra på att dom inte gjort det? Vi ville ju ha LVM på vår anhörig, men eftersom dom i första hand kontaktar personen det gäller och frågar om personen anser sig behöva hjälp så är det inte så lätt som man tror. vår anhörig har jobbat inom socialtjänsten och är en gud på att prata och vet vad man ska och inte ska säga. Tänker att KL nog kan framstå som slipad iaf för många år sen när det här säkerligen va aktuellt i samband med vårdnad och liknande. Har svårt att tro att man inte försökt erbjuda vård.
Citera
2019-09-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tänker också på hennes boendesituation. Nu lite knepigt med hennes skuld hos Kronofogden men hon verkar ha sökt tryggheten i boenden hos poliser. Finns visst tecken på att hon sökt vård anonymt (rött armband intervjun). Har hon gjort en stor grej av det här med HOL och organiserad brottslighet och därför valt anonymitet och ’säkra boenden’?
Kan inte berätta ens för polisen var hon bor efter gripandet.

Hon berättar för polisen vid omhändertagande vid restaurang om att hon sett man utanför som tidigare misshandlat henne.
Finns också uppgifter om att hon knivskurits svårt och annan misshandel.
Att folk som mår dåligt känner sig paranoida och förföljda är inte ovanligt.
Den där "knivskärningen" har jag enbart sett på mail av hundvakten. Troligen ramlade hon över glasbordet i hemmet på fyllan.
Hon kan köpa en bostad. En KF-skuld behöver inte ligga henne till last om det är det enda som finns i skuldväg.
Hon uppträder väldigt skumt för att vara en f d jurist och domare som borde ha en klanderfri vandel. Märkligt.
Citera
2019-09-24, 13:22
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där "knivskärningen" har jag enbart sett på mail av hundvakten. Troligen ramlade hon över glasbordet i hemmet på fyllan.
Hon kan köpa en bostad. En KF-skuld behöver inte ligga henne till last om det är det enda som finns i skuldväg.
Hon uppträder väldigt skumt för att vara en f d jurist och domare som borde ha en klanderfri vandel. Märkligt.

Finns det ens dokumenterat att hon varit så svårt skadad? Eller är det bara hundvaktens uppgifter?
Citera
2019-09-24, 13:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Är vi säkra på att dom inte gjort det? Vi ville ju ha LVM på vår anhörig, men eftersom dom i första hand kontaktar personen det gäller och frågar om personen anser sig behöva hjälp så är det inte så lätt som man tror. vår anhörig har jobbat inom socialtjänsten och är en gud på att prata och vet vad man ska och inte ska säga. Tänker att KL nog kan framstå som slipad iaf för många år sen när det här säkerligen va aktuellt i samband med vårdnad och liknande. Har svårt att tro att man inte försökt erbjuda vård.

Jag förstår problemet fullt. För min del var detta år 2010, jag var hemma i Sverige ett helt år för att få in 2 anhöriga på LVM och/eller LPT. Det gick i det ena, men halvbra i det andra.

Som sagt, K.L. kan ha alkoholproblem, det är inte det som intresserar mig här, men jag blir lite i försvarstagen när man kallar en då (eventuellt) beroendesjuk person alla skälsord man kan hitta. Det tävlas ju om vem som kommer med värsta skälsordet om K.L.

Och det är respektlöst mot barnen.
Citera
2019-09-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Finns det ens dokumenterat att hon varit så svårt skadad? Eller är det bara hundvaktens uppgifter?
Ingenstans så vitt jag vet. Men det kan finnas bland de aktbilagor jag inte bett om att få ut. Det finns något läkarintyg dessutom som är sekretessbelagt. Så man vet ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in