2019-09-24, 04:31
Bannlyst
Det där var inget svar som direkt lugnade ner mig...

Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
ingen fara , hon kollar bara in sin nya granne

kul med lite liv i huset , så behöver du inte känna dej så ensam
Citera
2019-09-24, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Det där var inget svar som direkt lugnade ner mig...

ta det lungt bara

hadde ochså velat fått se nått sådant i mitt hus någon gång , rysning igenom ryggraden och sen hadde jag nog blivit så nyfiken att jag jagat henne i stället
Senast redigerad av carbonlife 2019-09-24 kl. 04:38.
Citera
2019-09-24, 06:51
Medlem
Hur går det, sover du?

Är väldigt nyfiken på hur det artar sig.

Du bor i en villa alltså? Tvåvåningshus som du bor själv i? Var ligger det? Vore jättekul att veta mer detaljer, är detta första natten?

Jag var jättemörkrädd när jag var yngre men jobbade bort det i äldre tonåren. Min syrra bodde själv i ett minde tvåvåningshus en tid en bit utanför Hudiksvall. Va inte ödsligt men husen låg inte en gräsklipparbredd å ett garage ifrån varandra direkt.

Hon hävdade att det spökade jättemycket särskillt på övervåningen dit hon bara gick på dagtid. Jag övernattade där ensam ett par gånger, sov såklart på övervåningen.

Såg ingenting, men huset knakade ju och hade lite råttor.

Kan det vara sånt du hör? Har du erfarenhet av gamla hus? Lite smursgamla tapeter som ljuset inte riktigt når till i mitten av trappen, dammigt.

Säger inte att det garanterat är inbillning, men det va va jag sa till min syster.

Kan du inte snälla berätta lite mer om var/hur du sett henne, hur många gånger och så?
Va det en snabb gång i ögonvrån när du ställde ner en flyttkartong eller mötte du henne i trappen och var tvungen att klämma dig förbi?

Ljus och och att ha radio/TV på låter hursom en bra ide
Senast redigerad av Spakur 2019-09-24 kl. 06:53. Anledning: Stavning
Citera
2019-09-24, 07:07
Bannlyst
Jag kan berätta en sak för dig om mylingar. Det var odöpta spädbarn långt tillbaka i tiden. Det sades att dom grät utomhus. Men jag vet i själva verket att det är katter som jamar i parningstid. Det är dom som låter som spädbarn.

Ock jag vet att man hajjar till. Jag har hört dem några gånger, men dom upphör inte att skrämma mig lite varje jävla gång.

Dom låter nästan exakt som spädbarn som skriker ute i mörkret, så det låter seriöst ganska otäckt!

Citat:
Ursprungligen postat av 0UTL4W
Jag ville bara få bekräftat från dig att man inte kan ta kort på något som inte finns!
Senast redigerad av Varsamt 2019-09-24 kl. 07:18.
Citera
2019-09-24, 07:11
Bannlyst
Va då? Anklagar du mig för nån form av sinnessjukdom? Det är en grov anklagelse, som i sämsta fall för dig kan resultera i fängelse i 2 år om jag skulle dra det så långt.

Det här är ingen bra situation för dig.

Beakta det, innan du börjar käfta med mig i fortsättningen.

Nu kommer jag inte gå vidare, men se det som en varning om du i framtiden kommer käfta emot mig.

Jag skojar inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Personligen skulle jag vara mer rädd för att börja bli knäpp än att se ett spöke.
Senast redigerad av Varsamt 2019-09-24 kl. 07:42.
Citera
2019-09-24, 07:43
Bannlyst
Citat:
Jag kan berätta en sak för dig om mylingar. Det var odöpta spädbarn långt tillbaka i tiden. Det sades att dom grät utomhus. Men jag vet i själva verket att det är katter som jamar i parningstid. Det är dom som låter som spädbarn.

Ock jag vet att man hajjar till. Jag har hört dem några gånger, men dom upphör inte att skrämma mig lite varje jävla gång.

Dom låter nästan exakt som spädbarn som skriker ute i mörkret, så det låter seriöst ganska otäckt!

Mylingar är otäcka det har Krösa-Maja sagt.
Citera
2019-09-24, 07:46
Bannlyst
Jag vet. Mylingar är kanske dom mest otäcka i spökriket! Skrikande spädbarn är nog det jobbigaste att höra, oavsett om man är förälder eller ej.

Mylingar är odöpta/okristna spädbarn som brukar skrika om natten.

Fast det kan också vara katter som jamar likt ett spädbarn. Dom brukar göra det när dom är ute ock parar sig.

Jag vet det eftersom vi haft 4 stycken katter. ... så jag har lite koll. Ja just det, vi hade en räv kring nejderna också, som vi var tvungen att jaga bort i bland!

Har man katter vill man inte ha rävar kring huset.

Citat:
Mylingar är otäcka det har Krösa-Maja sagt.
Senast redigerad av Varsamt 2019-09-24 kl. 08:00.
Citera
2019-09-24, 07:53
Bannlyst
Citat:
Jag vet. Mylingar är kanske dom mest otäcka i spökriket!

Mylingar är odöpta/okristna spädbarn som brukar skrika om natten.

Fast det kan också vara katter som jamar likt ett spädbarn. Dom brukar göra det när dom är ute ock parar sig.

Jag vet det eftersom vi haft 4 stycken katter. ... så jag har lite koll.

Om jag får syn på en Myling så ska jag ta kort på den.
Citera
2019-09-24, 08:02
Bannlyst
Jag inser att du skämtar lite grand, men får du ett kort på en Myling så är jag den första att gratulera!

Citat:
Om jag får syn på en Myling så ska jag ta kort på den.
Citera
2019-09-24, 08:18
Bannlyst
Citat:
Jag inser att du skämtar lite grand, men får du ett kort på en Myling så är jag den första att gratulera!

Dom gör musik iaf: https://www.youtube.com/watch?v=OXQHvgTfT5E
Citera
2019-09-24, 09:01
Medlem
Citat:
Förstå mig rätt, jag bor här ensam, och att ta kontakt med ett spöke som lever i min absoluta närmiljö och står i min egen trapp, känns lite mer än vad jag klarar av.

Jag ska ju sova här dessutom. Ock tanken om den där tjejen stå över mig när jag ligger i sängen gör mig lite illa till mods.

Hon kan ju få får sig att lämna trappan och gå upp dit jag har min säng. Det är inte omöjligt när det gäller spöken.

Det slår dessutom i mina väggar som med mänskliga knogar, från trappen, och nu blev jag faktiskt lite orolig eftersom det låter som riktiga händer.

Vad är du rädd för? Jag har aldrig hört talas om att någon har blivit skadad av ett spöke.
Citera
2019-09-24, 10:59
Medlem
Spöken har fångats på kamera ända sen 1800-talet.
Allt du behöver är en dator, webcam och ett program som spelar in ett videoklipp när rörelse upptäcks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in