2019-09-23, 21:56
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Hade jag inte varit själv kanske jag skulle ha gjort det, men du vet.. är man ensam så är det inte så lätt i ett spökhus. Jag tror ni förstår det!
Jag förstår att du inte vågar...det hade inte jag heller vågat

Vad tänker du göra då? allmänt åt saken alltså?
Citera
2019-09-23, 21:57
Medlem
Lowlyfes avatar
Kalla in ett medium, rapportera eventuell aktivitet. Forska litegrann om huset.

Citera
2019-09-23, 22:02
Bannlyst
Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Om jag ens vågar gå och lägga mig. Det är lite osäkert.

Men tack för att du finns och skrev till mig. Jag uppskattade det!

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag förstår att du inte vågar...det hade inte jag heller vågat

Vad tänker du göra då? allmänt åt saken alltså?

Till och börja ska jag väl tända alla lampor!
Citera
2019-09-23, 22:09
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Om jag ens vågar gå och lägga mig. Det är lite osäkert.

Men tack för att du finns och skrev till mig. Jag uppskattade det!

Till och börja ska jag väl tända alla lampor!
Det låter som en bra idé, sov med dom tända sen! Sätt på lite glad musik, och tv:n så blir det mindre obehagligt...

Har för mig att om man sätter upp någon spegel så går dom ej dit där det finns speglar...
Citera
2019-09-23, 22:15
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag vet inte om du är tjej eller kille, men du verkar vara en bra person.

Det ska du ha cred för! Utan tvekan! (och oss emellan, så visst är jag lite spökrädd, tro inte annat
Jag är en tjej..tack! Jo men alla är vi rädda för spöken, det är ju läskigt för att man inte vet något om dom... men ingenting kommer hända, hon har säkert försvunnit och är inte där längre.

Imorgon när det är dag så ser du till att öppna upp och vädra och låta ljus och frisk luft komma in i lägenheten/huset och så får du spela hög glad musik och sprida glad energi, bjud över ett par vänner och hitta på något kul!
Citera
2019-09-23, 22:25
Medlem
Gud-Runars avatar
Jag har aldrig sett spöken bara sett ljussken och hört dem i rummet där jag skulle sova.
Jag brydde mig inte och det upphörde efter några nätter.

De som flyttade in efter mig har berättat att det spökade för dem men de gjorde någon ritual och då försvann de.

Det finns alltså fler sätt men varför ska man börja försöka kommunicera då man helt enkelt kan nonchalera dem?
Citera
2019-09-23, 22:34
Bannlyst
Citat:
Man kan inte ta kort på spöken, det måste du veta?

Jag ville bara få bekräftat från dig att man inte kan ta kort på något som inte finns!
Citera
2019-09-23, 22:39
Medlem
Ruskigbusss avatar
Religion --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera
2019-09-23, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Och det låter som du är infantil.
Vad du tycker att jag låter som, baserat på några få inlägg, är totalt oviktigt. Endast vad Jesus Kristus tycker är relevant!
Citera
2019-09-24, 01:08
Medlem
Citat:
Hade jag inte varit själv kanske jag skulle ha gjort det, men du vet.. är man ensam så är det inte så lätt i ett spökhus. Jag tror ni förstår min position och ensamhet.

Personligen skulle jag vara mer rädd för att börja bli knäpp än att se ett spöke.
Citera
2019-09-24, 04:23
Bannlyst
Förstå mig rätt, jag bor här ensam, och att ta kontakt med ett spöke som lever i min absoluta närmiljö och står i min egen trapp, känns lite mer än vad jag klarar av.

Jag ska ju sova här dessutom. Ock tanken om den där tjejen stå över mig när jag ligger i sängen gör mig lite illa till mods.

Hon kan ju få får sig att lämna trappan och gå upp dit jag har min säng. Det är inte omöjligt när det gäller spöken.

Det slår dessutom i mina väggar som med mänskliga knogar, från trappen, och nu blev jag faktiskt lite orolig eftersom det låter som riktiga händer.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kan du inte försöka kommunicera med henne och fråga henne varför hon är här?

Hade varit jävligt intressant...alltså om du vågar?
Senast redigerad av Varsamt 2019-09-24 kl. 04:54.
Citera
2019-09-24, 04:29
Bannlyst
ingen fara , hon kollar bara in sin nya granne

kul med lite liv i huset , så behöver du inte känna dej så ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in