Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleon1
Hej!
Jag har haft en hosta nu i fyra månader som vägrar ge med sig. Det startade efter förlossningen, och då hade jag trångt över halsen som strypgrepp, det har försvunnit nu, men hostan är kvar, som att det retas i bröstet. ibland är det värre, och ibland lite bättre. när det varit bättre har det oftast varit så att jag ätit lite. men nu tex. så spelar det ingen roll om jag äter eller inte. Vet inte vad jag ska göra.
Man har misstänkt bråck i magmunnen, väntar på utredning. jätterädd att det ska vara lungcancer eller nåt. Har lidit av slem i halsen i fem år, och har då harklat mig mycket, minns inte om det även var hosta lite ibland, men slemmet är mindre nu pga. kör med en grej som heter iqoro. Är det någon annan med ihållande hosta? Vet ni vad det beror på?
Jag arbetar i sjukvården. Jag vågar säga såhär, du har inte lungcancer. Den risken är extremt liten. Du är i en ålder där lungcancer är extremt ovanligt. Lungcancer yttrar sig oftast inte enbart med hosta. Risken att du har det är på promillenivå. Jag har själv haft hosta i 8 månader, man hittade aldrig orsak.