2019-09-23, 18:53
Medlem
Napoleon1s avatar
Hej!
Jag har haft en hosta nu i fyra månader som vägrar ge med sig. Det startade efter förlossningen, och då hade jag trångt över halsen som strypgrepp, det har försvunnit nu, men hostan är kvar, som att det retas i bröstet. ibland är det värre, och ibland lite bättre. när det varit bättre har det oftast varit så att jag ätit lite. men nu tex. så spelar det ingen roll om jag äter eller inte. Vet inte vad jag ska göra.
Man har misstänkt bråck i magmunnen, väntar på utredning. jätterädd att det ska vara lungcancer eller nåt. Har lidit av slem i halsen i fem år, och har då harklat mig mycket, minns inte om det även var hosta lite ibland, men slemmet är mindre nu pga. kör med en grej som heter iqoro. Är det någon annan med ihållande hosta? Vet ni vad det beror på?
Citera
2019-09-24, 01:01
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2019-09-24, 01:29
Medlem
Utan att ha någon aning om vad det kan vara så hade jag frågat mig om några utrymmen du spenderar mycket tid i kanske är ovanligt dammiga? Det skulle möjligen kunna reta slemhinnor och/eller ge upphov till astmaliknande symptom, om jag ska tro vad jag hört i liknande fall!
Citera
2019-09-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hej!
Jag har haft en hosta nu i fyra månader som vägrar ge med sig. Det startade efter förlossningen, och då hade jag trångt över halsen som strypgrepp, det har försvunnit nu, men hostan är kvar, som att det retas i bröstet. ibland är det värre, och ibland lite bättre. när det varit bättre har det oftast varit så att jag ätit lite. men nu tex. så spelar det ingen roll om jag äter eller inte. Vet inte vad jag ska göra.
Man har misstänkt bråck i magmunnen, väntar på utredning. jätterädd att det ska vara lungcancer eller nåt. Har lidit av slem i halsen i fem år, och har då harklat mig mycket, minns inte om det även var hosta lite ibland, men slemmet är mindre nu pga. kör med en grej som heter iqoro. Är det någon annan med ihållande hosta? Vet ni vad det beror på?

Jag arbetar i sjukvården. Jag vågar säga såhär, du har inte lungcancer. Den risken är extremt liten. Du är i en ålder där lungcancer är extremt ovanligt. Lungcancer yttrar sig oftast inte enbart med hosta. Risken att du har det är på promillenivå. Jag har själv haft hosta i 8 månader, man hittade aldrig orsak.
Citera
2019-09-24, 07:28
Medlem
flytandelyckas avatar
Både jag och min far har hostat i flera år. Vi är väldigt känsliga för torr luft vilket det brukar vara på arbetsplatser och skolor.
Citera
2019-09-24, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hej!

Magmunsbråck är absolut troligast. En stark indikation på det är just att IQOro lindrar symptomen. Magsyran retar dina slemhinnor, som bildar mer slem som skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in