Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Har tänkt detsamma förstås, men har ett tillägg att göra: KL fick kontaktförbud efter detta.
Med andra ord är det lögn i helvete att hon inget visste.
Djävulen sitter alltid i de små detaljerna.
Just det, hur kunde jag glömma... Ett solklart fall av impression management, alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Delar uppfattningen att det inte verkar ha stått i medierna 2015. Möjligen kan viss förvirring ha uppstått, då det i nutid omnämnts i medierna men alltså hänför sig till en historia som utspelade sig 2015.
Jag bemötte Marie-Antoinettes uttalande i denna fråga ("HOL har försatt sig i en sits han inte kan ta sig ur" eller hur det nu löd) i inlägget:
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Det finns mig veterligen inget som över huvud taget talar för att det uttalandet skulle ha fällts i en kontext där organiserad brottslighet var på tal.
Edit: se även
Citat:
Ursprungligen postat av
BillBass
Uttalandet är från vårdnadstvisten:
Edit: tvåa på pucken
Tack för era svar, BillBass och flammer.
I inlägget av Picasso2 som flammer länkar till tydliggör skribenten att detta uttalande kan vara återgivet i andra eller tredje hand, vilket såklart är en viktig punkt att ha i åtanke när man försjunker i semiotiska funderingar. Ännu viktigare är kontexten, som här alltså är hennes egen talan i vårdnadstvisten. Innan denna kryptiska formulering framför hon att HOL minsann tagit alla hennes planerade argument men vänt dem emot henne, så nu kan hon inte använda dem emot honom. Detta betyder att hon inte har några argument att framföra i saken, och nästa sak som nämns är: För det
första har han satt sig i en sits han inte kan ta sig ur. Innan den
andra saken nämns (lägenheten), hänvisar hon till händelser som ska insinuera att HOL misshandlat henne. Om just den biten är sann eller inte tänker jag inte ta ställning till, men det är tydligt att hon använder detta som sitt nu enda argument i vårdnadstvisten. Alltså håller jag med om att det inte finns några som helst belägg för att det här uttalandet skulle ha att göra med att HOL skulle vara involverad i skumraskaffärer. Det kan dock, trots detta, naturligtvis vara så att det finns skumma människor med agg mot HOL och kanske till och med motiv för ett mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nemag
När man har levt en 8-10 goda år tillsammans och är i samma bransch fast på olika sidor vet man mycket om varandra. Här kan finnas alla tänkbara kunskaper om besvärliga affärer.
Säkerligen. Det verkar dock inte vara något sådant som åsyftas, se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Att Karin varit ute efter HOL i många år har varit känt hos
polisen. Det framgår i det här inlägget.
Jag reagerade på att Karin svarade på frågan att hon inte kände till denna händelse. Torpeden hade ett namn hon definitivt skulle komma ihåg i så fall. Kommer man inte ihåg att man försökt leja någon att mörda exet? Ord hade stått mot ord så någon sjutton har de hört henne alltid.
Jag håller med om att det är mysko att hon använder hans namn som argument för att hon inte skulle ha försökt anlita en torped. Normalt sett skulle man väl försöka med ett argument i stil med "jag skulle aldrig försöka anlita en torped eftersom jag inte önskar livet ur någon, särskilt inte den person som är far till mina barn!". Istället väljer hon leverera ett "vattentätt" (eller inte) argument som inte är baserar på känslor, utan något mycket mer rationellt som ett namn man inte kan glömma. Detta får mig också att undra om hon bara beter sig skyldigt eller om det kanske ligger något i tidiga spekulationer om empatistörning.