2019-09-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ifrågasätter att JM skulle ha ett helt okänt vittne, som ingen hört från, ❌➡➡som sett LW just dödats. Hack i hälen på GM mao.

Uteslutet.

Nu får du sluta upp med att förvränga det som jag skriver. Det som du har framfört här ovan sett inom din egen gråa citat-ruta ❌➡➡ är en ren osannfärdighet ifrån din sida.

Jag har aldrig och över huvud taget skrivit inom något av mina tidigare skrivna inlägg, att jag tidigare har samtalat med en person som i sin tur har berättat för mig att vederbörande har med sina egen ögon kunnat observerat när Gärningspersonen misshandlade Lena Wesström bakom bullerplanket.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-09-21 kl. 23:01.
Citera
2019-09-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Helst inte information i tråden. Jag vill gärna kunna stryka och lägga undan det som har en riktig förklaring. Hittills har jag efter tre månaders tjat fått fram ett dödsbevis och LW's misshandelsanmälan med SD's namn. Det är de enda konkreta dokumenten i denna härva.

Antagligen här JM fått uppgifter med tidpunkter?
Citera
2019-09-21, 23:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jo men hur kan de veta att det tex skulle vara GM skoavtryck om de inte hittar skorna?
Det får jag inte ihop alls..kan du förklara även om jag är trög nu?

Jag ger dig här ett hittepå-exempel (med SD som GM):

1. Utredarna säkrar ett skoavtryck precis innanför LW:s dörr.

2. Utredarna säkrar skoavtryck på en masonitskiva hemma hos SD, dock så överenstämmer inte trycket med några av de skor som SD har hemma.

3. Utredarna hittar bilder där SD ses bära skor som överenstämmer med passande modell och storlek till avtrycket på masonitskivan.

4. Vittnen intygar att SD haft dessa skor på sig när han arbetat i garaget.

5. Analys av skoavtrycket hos LW stämmer överens med skoavtrycket från masonitskivan.

Slutsats: Skoavtrycket på masonitskivan är detsamma som vid brottsplatsen. Skoavtrycket på masonitskivan har kunnat kopplas till att vara från nu försvunna skor som SD haft på sig när han gått runt i garaget, där masonitskivan legat.
Citera
2019-09-21, 23:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ok nu såg jag ditt svar. Ja under förutsättning att de är helt hundra säkra på att det är SD skoavtryck de hittat på andra ställen då?

Vi skriver lite om varandra. Nu fick du iallafall ett slags scenario.
Citera
2019-09-21, 23:25
Medlem
Citat:
Skriken Dalaans hörde pågick ca 23.30-23.35.
Och nu ikväll ➡rapporterar JM att L*ena avled klockslaget 00.00.

Jag har aldrig tänkt att Lena kunde varit vid liv när GM lämnade henne där bakom bullerplanket, tänk om polisen hittat henne när Dalaans ringde polisen, kunde hon klarat sig och överlevt?
Fan vad förbannad man blir av den tanken?
Jag hoppas verkligen att att polisen inte hittade några spår som tyder på att hon varit vid medvetande efter GM lämnade BP? 😭

Jag undrar om LW digitala dörrlås visade klockslag då dörren öppnas/stängs?
Undrar vilken tid GM var i LW bostad?

Tänker att GM borde varit blodig och inte gått in där och kladdat ner, GM kunde ju mött en granne som sett att GM var blodig?
Så GM kanske t.o.m tog sig hem och sen tillbaka, om nu GM var i LW lägenhet, eller var det en annan person som var i hennes bostad?

Så mycket funderingar och frågor, kanske redan har diskuterats och kanske vi redan fått svar på, i så fall har jag missat detta? Någon som vet?

👉 Läs utifrån vad jag skriver och låt bli att förvränga det som tidigare skrivits av mig.

👤 Till observandum inkluderat iteration,

Jag skrev tidigare, att Polisen och KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding inkluderat från RättsMedicinalverket's obduktions-enhet med tillhörande RättsLäkare, att man har utgått från tiden och som approximativt klockslag 🕛00:00 gällande Tisdagen's inträde den 15 Maj år 2018, det vill slutligen säga, att ingen vet den exakta tidpunkten då Lena Wesström's kropp inte längre kunde upprätthålla kroppen's livsfunktioner och där slutligen då, döden inträffade.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-21, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Gillar dina gräv skarpt!
Kul att höra; det är roligt att gräva fram det lilla som kan finnas i infoväg; om inte annat så för att få ett visst bakgrundsmaterial.

Förutom som städare på IKEA har SD också arbetat som dykinstruktör (Master Scuba Diver Trainer) i Örebro - och enl. sig själv också i Egypten samt även packat korv i Örebro (ett jobb som HD:s mor ska ha fixat åt honom) - Betr. övriga 996 jobb han sagt sig ha haft(!), är risken stor att många arbetsgivare tappat minnet...

https://web.archive.org/web/20030719172538/http://www.orebrodykteknik.se/
(Sök ”Prata på” - ”Gästboken” - Här finns rätt många sidor där SD (alias Yoda eller Biffen, som han ibland också kallar sig) deltar med olika inlägg. - Även tid. diskuterade TM finns med. - Under ”Galleri” finns ”Floskelsidan”)
(Detta är en senare hemsida:
https://web.archive.org/web/20040608085142/http://www.oxygene.se/dykcenter?loc=orbo)

SD delar med sig av sin kunskapsbank:
”Jag har lite bildning. Jag kan djupfallssjuka...”
”Det blir fort djupt på 40 m.”
”Det vet väl alla att en fyrkantig kurva är 90°?”
Ur SD:s loggbok: ”Såg oxå ett pökande par. Kul. Lekte i slammet.”
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kan SD lida av återkommande vårdepression i april eller har han raderat motionspass, tro?
www.endomondo.com%2Fusers%2F726262%2Fworkouts%2F96 7008104
Super-Master-Scuba-Instructor-Yoda håller sig inte med sådana nymodigheter; i april var han av allt att döma fullt upptagen med att spionera på HD och LW, och däremellan hade han alla sina FTF:er att tänka på. Eftersom han inte heller ville visa hur han rört sig under månaden lät han bli att skriva in några träningspass. Samma sak gäller i princip också för maj månad. - Likaså kan man se att det börjar bli tunnsått med bokförd träning så fort äktenskapsskillnaden lämnats in.
Citera
2019-09-21, 23:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
SD om sig själv:

"Nerverna är inget problem. Jag är inte byggd med sådana tror jag..."
Tydligen en viss självkännedom - men så säger han ju också om sig själv att han är "allvetande".

020128: ”Jag övade på byte mellan snorkel och regulator när jag bådde hos min kära mor. Inte helt poppis när vattensprutet från snorkeln blötte ner badrummet. MEN HON SPONSRADE EN SNORKEL MED VENTIL!!!!”

021210 ”Min mamma tyckte i alla fall att jag var gullig..."

En gullig, allvetande och ekonomiskt sinnad snorkelexpert utan nerver: Hur kunde HD ens tänka på skilsmässa när hon hade ett sådant praktexemplar till äkta man?
Citera
2019-09-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Potentiellt långsökt tanke:
Detta med att Norgeresan skulle ha gått av stapeln den 15e, men sedan flyttades till den 16e.. Om vi ponerar att mordet var planerat och att GM kände till resan, men inte att datumet ändrades.. är inte tajmingen obehagligt läglig då?

Dvs; kan GM ha räknat med att anhöriga inte skulle sakna henne omedelbart, i tron om att hon var i Norge? Att det skulle fördröja upptäckten en dag eller två, innan anhöriga började ana oråd?

Tror egentligen inte att mordet var planerat men det är svårt att missa att resorna - både Norge och Usa - infaller löjligt nära i tid.

Bara en tanke av många, kan lika gärna vara den där slumpen. 😉

Ja, jag har aldrig heller släppt det .......
Citera
2019-09-21, 23:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ledsen att göra dig besviken men man kan inte dra slutsatsen att SD är psykopat endast baserat på hans skrivna texter och att han är misstänkt för mord. Det är en absolut omöjlighet, inte ens utbildade experter inom psykiatri och psykologi kan lyckas med den bedriften.
Nej, men jag är inte fullt lika ödmjuk som SD...
Citera
2019-09-22, 00:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och pusselbitarna är inte kopplade till NFC på något sätt enligt vad du tror. Nu finns det ju uppgifter på att Hiding fått en sammanställning från NFC. Denna sammanställning fick hon några dagar innan SD anhölls. Men du kanske det ändå är osannolikt att svar från NFC kan kopplas till häktningen av SD? Jag tycker det låter mer sannolikt än att ett pussel råkade bli färdiglagt precis just då.
Jag tror snarare tvärtom, att jättemånga av pusselbitarna i det här enligt åklagaren oerhört stora pusslet kommer från just NFC. Man verkar ha fått sådana här sammanställningar från NFC ganska regelbundet under utredningens gång, och materialet har säkert växt ordentligt med tiden. Väldigt många pusselbitar kan också komma från de över 700 förhören, och kanske också mycket från t.ex. sociala medier som geocacheloggen och dykbloggen.

Däremot är jag alltså tveksam till att det skulle ha dykt upp någon enskild avgörande pusselbit efter så här pass lång tid, utan snarare då att det handlar om just den oerhört stora mängden pusselbitar man nu bör ha uppnått. Tidsfaktorn spelade antagligen också in här, dvs. att man helt enkelt måste försöka få till ett avslut nu.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-22 kl. 00:45.
Citera
2019-09-22, 00:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tydligen en viss självkännedom - men så säger han ju också om sig själv att han är "allvetande".

020128: ”Jag övade på byte mellan snorkel och regulator när jag bådde hos min kära mor. Inte helt poppis när vattensprutet från snorkeln blötte ner badrummet. MEN HON SPONSRADE EN SNORKEL MED VENTIL!!!!”

021210 ”Min mamma tyckte i alla fall att jag var gullig..."

En gullig, allvetande och ekonomiskt sinnad snorkelexpert utan nerver: Hur kunde HD ens tänka på skilsmässa när hon hade ett sådant praktexemplar till äkta man?
HD kunde kanske aldrig helt vänja sig vid hans gulliga, men ack så tjejigt pipiga stämma. - Eller så fick hon nog av att tvingas lyssna till hans högljudda vattenlekar i badrummet?
Citera
2019-09-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det vad han har lurat
i dig?

Jag antar att han var inkopplad på Kalamarksfsllet
och Kevinfallet också

Nej utomstående kriminologer skriver
inte så här? JM har öppet för tråden gång efter gång påpekat Lena va hans vän.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste @OzzieTheOwl

Våran långa och förtroliga PM-kontakt borde ha talat sitt klarspråk för dig i detta fallet, detta efter som du vet vem jag är och vad jag gör. Vad jag kan deklarera är följande sagt, vilket du redan för länge sedan fått till dig är, att jag har under en längre tid fått träffa två olika personer och oberoende av varandra, bägge personerna kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen Lena Wesström hade anförtrott sig på djupet åt, som du vet sedan tidigare, så kände jag personligen Lena Wesstöm, observera som en vän.

Speciellt en av dessa två personerna känner även HD👤 sedan mycket långt tillbaka i tiden, det var först efter några samtal som jag kunde skapa ett förtroende med personen, och det var inom detta skedet som jag började att få till mig både det ena och det andra, både gällande Lena Wesström, så som HD👤

Den ena av dessa personerna berättade bland annat om en liten sällskaps-fest och där HD👤 plötsligt hade fått ett vredesutbrott på grund av en omständighet som då hade uppstått och tagit en tallrik och slagit en person i skallen med så att tallriken hade gått i småflisor, en kort stund därefter hade HD👤 lämnat platsen i ren ilska. Som jag tidigare hade deklarerat i ett av mina skrivna inlägg, så kan alltså HD👤 uppvisa ett mycket aggressivt beteende om man tar henne, på ett för henne felaktigt sätt.

Till observandum, vad anbelangar en av dessa två personerna, oberoende av varandra, så var det just en av dessa som Lena Wesström en kväll i förtroende hade vänt sig till och berättat följande enligt citat: / "Nu har det verkligen skurit sig rejält mellan mig och SD👤"

Till nytt observandum, enligt personen's eget citat: / "Det syntes inte bara tydligt i Lena's ansikte, henne's röst var skev av inre rädsla.

Mvh/ @JokerMannen

God halv-sen afton @JokerMannen!

Jag vill tacka dig för att du via detta inlägg låter oss ”utelåsta” få syna delar av vad som tidigare endast verkar ha dryftats bakom massiva PM-dörrar. Att låta uppgifter få lämna det fördolda och möta det ljus som öppenheten bjuder var ett klokt och modigt val av dig, anser jag. Ljusstrålar bjuder via prismor på sanningen om vilka färger de iklätt sig. Med det menar jag att information/uppgifter/påståenden(ljus) som hälsosamt och öppet silas genom otaliga skribenter i tråden (prismor) har chans att bli mer rättvisande. Nya påståenden om HD har nu nått oss alla och jag är övertygad om att de kommer att knådas, ältas, upphettas och avkylas i en salig blandning innan vi eventuellt kan avgöra om de lämpar sig som komponenter i HD:s historia. Så som sig bör, tycker jag.

Vänligen
@Cloudedcrystalbeam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in