2019-09-21, 15:13
Medlem
studenten777s avatar
That escalated quickly!

Ser framför mig en scen där Carola och EBT saxar samtidigt som israeliska oljeshejkar sätter på varandra i bakgrunden. Allt filmas naturligtvis för att kunna utpressa till större invandring i sverige.

Någon ny färgglad folkgrupp som Mona har upptäckt på sina safaris runt om det senaste?

Vad kommer härnäst?
Citera
2019-09-21, 15:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, långtifrån alla sionister älskar massinvandring. Jimmie Åkesson, Richard Jomshof, Ebba Busch Thor och Kent Ekeroth är alla sionister men de älskar inte massinvandring. Vad Bindefeldt har för politiska åsikter vet vi inte men vi kan anta att de är borgerliga eftersom han bara bjöd in borgerliga partiledare (exklusive Jimpan förstås).

Är inte det här ganska korttänkt av dig? (tom för dig...) du vet väl ändå att Mona är där...
Hon var även på festen när han fyllde 50, men då sägs hon ha betalat själv (hon var partiledare för S då) eftersom det blev sånt rabalder när hon bjöds på hans 40 årsfest tio år tidigare (hon betalade inte själv då) till en grekisk ö.

https://www.dagensps.se/nyheter/sahlin-pa-lyxig-50-arsfest-stack-i-chartrad-privatjet/
Senast redigerad av Enydrion 2019-09-21 kl. 15:17.
Citera
2019-09-21, 15:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
2019 anser fler och fler att riktiga jobb är sådana jobb som bidrar till samhällets välmående och i exceptionella fall till framåtskridande. Till skillnad från jobb som är meningslösa och som det stora flertalet hade haft mer nytta av om de inte existerat. Frustrationen hos många som utför dessa meningslösa jobb ökar hela tiden. På många kontor världen över sitter folk och är medvetna om att världen vore en bättre plats om jobbet jag gör inte existerade.

Det är så urbota korkat så man vet inte var man ska börja. Samhället står inte still. Växeltelefonist var ett jobb som kom i slutet på 1800-talet och av en del bakåtsträvare ansågs onödigt och meningslöst. Varför ringa??

Jag hoppas du är medveten om att yrken kommer och går i takt med samhällets utveckling. Två trender kan ses generellt:
1. Olika former av serviceyrken (typ din förhatliga festfixare) ökar i takt med att färre behövs i ren produktion
2. Länder som ska förbli rika måste satsa på att automatisera eller fasa ut yrken med lägre ekonomisk produktion, och öka andelen med högre. En festfixare som fixar fester åt VD-ar och kändisar så att de ökar sitt välbefinnande står extremt högt upp på denna ekonomiska stege.

Man kan förstå varför du sitter där, lågavlönad alt. arbetslös och bitter. Det är för att du inte förstår övergripande ekonomiska sammanhang och hur samhället fungerar över tid.
Citera
2019-09-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det råder delade meningar om det. Jag läste nyligen att européer är de som härstammar från Abraham.

Jag tvivlar på det men det låter intressant vart läste du det någonstans? Det skulle betyda att Européer likt judar och araber är semiter. Länka gärna om du har någon källa på det

Har du hört historien om arabernas ursprung ? Att de härstammar från Abraham är bevisat utom rimligt tvivel men det kan säkerligen finnas fler folkslag som härstammar från mr A
Citera
2019-09-21, 15:25
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
That escalated quickly!

Ser framför mig en scen där Carola och EBT saxar samtidigt som israeliska oljeshejkar sätter på varandra i bakgrunden. Allt filmas naturligtvis för att kunna utpressa till större invandring i sverige.

Någon ny färgglad folkgrupp som Mona har upptäckt på sina safaris runt om det senaste?

Vad kommer härnäst?

Det finns inga israeliska oljeshejkar...
Citera
2019-09-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är så urbota korkat så man vet inte var man ska börja. Samhället står inte still. Växeltelefonist var ett jobb som kom i slutet på 1800-talet och av en del bakåtsträvare ansågs onödigt och meningslöst. Varför ringa??

Jag hoppas du är medveten om att yrken kommer och går i takt med samhällets utveckling. Två trender kan ses generellt:
1. Olika former av serviceyrken (typ din förhatliga festfixare) ökar i takt med att färre behövs i ren produktion
2. Länder som ska förbli rika måste satsa på att automatisera eller fasa ut yrken med lägre ekonomisk produktion, och öka andelen med högre. En festfixare som fixar fester åt VD-ar och kändisar så att de ökar sitt välbefinnande står extremt högt upp på denna ekonomiska stege.

Man kan förstå varför du sitter där, lågavlönad alt. arbetslös och bitter. Det är för att du inte förstår övergripande ekonomiska sammanhang och hur samhället fungerar över tid.
Nej din dumma OTbabblare. Festfixare är möjligen ett så litet segment så det kan vi lämna därhän. Det som idag kallas bullshit jobs eller hitte-på-jobb är sånt som konsulter, 'coacher', företagsjurister, lobbyister. På alla stora bolag finns folk anställda bara för att få bolaget och chefen att verka viktiga. Exempelvis sysslolösa dörrvakter, receptionister och assistenter. I den privata sektorn är hälften av alla arbeten meningslösa enligt vissa beräkningar så automatiseringen och digitaliseringen har inte effektiviserat ett skit. I den senkapitalistiska eran vi nu genomlever är etoset arbete för arbetets egen skull starkare än nånsin.https://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit_Jobs
Citera
2019-09-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Sverige var ju det första landet som erkände terroristerna i Palestina som stat

Terrorister? Slå upp terrorism i en ordbok och läs beskrivningen av staten Israels metoder.
Citera
2019-09-21, 15:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Det finns inga israeliska oljeshejkar...

Jodå. Dom har bara andra kläder.
Citera
2019-09-21, 15:37
Medlem
Bernie.Snusksten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Till skillnad mot låglöneyrken (som jag av din okunskap förmodar att du har), så har de flesta högavlönade yrkesroller ingen som helst extraersättning för att jobba kvällar och helger, det är bara något man gör och det är väl delvis därför man har en sådan roll. EBT har garanterat spenderat ett antal timmar vid datorn och telefonen varje dag av dessa "lediga dagar".

Oroa dig inte för min bildningsnivå eller sysselsättning, Bernie har gamla pengar som jag kommer att leva riktigt gott på till döddagar om jag inte gör några helt tokiga utsvävningar. Men har grannar som är hemma med sjuka barn och "jobbar hemifrån" istället för att blanda in fk. Är väl "högre" mellanchefer bägge två på hyfsade stora privata företag.

Kanske var lite otydlig men det var lite det och vad man hör om politikers ersättnings-svindel som jag ironiserade över. Men efter senaste valet och regeringsbildningen när det sattes dit fuskare, då har det väl varit att dom tar reseersättning för själva resan till tex ett bröllop där dom även har med sig respektive och säger att dom utfört någon typ av arbete.
Citera
2019-09-21, 15:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej din dumma OTbabblare. Festfixare är möjligen ett så litet segment så det kan vi lämna därhän. Det som idag kallas bullshit jobs eller hitte-på-jobb är sånt som konsulter, 'coacher', företagsjurister, lobbyister. På alla stora bolag finns folk anställda bara för att få bolaget och chefen att verka viktiga. Exempelvis sysslolösa dörrvakter, receptionister och assistenter. I den privata sektorn är hälften av alla arbeten meningslösa enligt vissa beräkningar så automatiseringen och digitaliseringen har inte effektiviserat ett skit. I den senkapitalistiska eran vi nu genomlever är etoset arbete för arbetets egen skull starkare än nånsin.https://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit_Jobs

Man förstår inte hur någon kan vara så korkad som du. Det överträffar all fantasi. Att du kallar dessa för "hitte-på-jobb" (konsulter, 'coacher', företagsjurister, lobbyister) visar bara att du själv är totalt akterseglad looser som sitter och är bitter.

På min utvecklingsavdelning (stort internationellt teknikföretag) är säkert 1/3-del konsulter. Det är inte hittepåjobb, det är en beteckning på inhyrd teknisk personal i detta fall.

Det har i alla tider varit så att det finns en viss andel yrken som kan anses onödiga, och de kommer då vara de första som rationaliseras bort. Sverige har extremt få dörrvakter, och där de finns så är det företag och hotell som anser att det är värt flärden (som det upplevts som) att ha en sådan. Receptionister är extremt icke-onödiga, det är företagets första ansikte utåt och det satsas mer och mer på detta. Assistenter har mer eller mindre försvunnit, men du var väl verksam på 70-talet då de fanns fler av dessa.

Mitt enda råd till dig är: försök svälja bitterheten, och försök komma ikapp din samtid. Då kanske resten av ditt liv blir behagligare.
Citera
2019-09-21, 15:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Precis!!!
Detta var det klokaste inlägget i denna tråd.

Haha Bindefeldt har väl inga riktiga vänner, endast de som vill festa o parta gratis.
Undra vem som betalar detta?? Kan det vara vi skattebetalare??
Snarare israeliska skattebetalare.
Citera
2019-09-21, 15:56
Medlem
fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in