Citat:
Ursprungligen postat av
baggatell
Finns det några indikationer på kontakt Rennerova-Enerström, eller någon annan i kretsen, t.ex. Bertil Wedin?
Inte vad jag vet eller skulle dra någon slutsats om. Tanken har aldrig fallit mig in heller.
Med tanke på att "vittnet" inte har växt upp i Sverige och fått sin bostad vid ankomsten till Sverige hemma hos diplomaten Göran Wallin och endast träffat Rennerova i egenskap av "nanny" så blir Rennerovas umgängeskrets något som ligger utanför direkt kunskap, så att säga.
De personer som nämnts är skall vi kalla det eliten i Sverige, utan att nämna några namn, och de du nämner skulle jag tro tex aldrig bli inbjuden till en middag hemma hos Göran Wallin eller läkarparet Zetterström/Rennerova.
Senare kom vittnet att göra prao, eller vad det hette på den tiden, på Karolinska.
Edit: Glömde alldeles av det viktigaste som jag fick reda på igår vid ett personligt sammanträffande med vittnet att Jelena Rennerova har varit synlig på Michael Bindefelds fest i Tel Aviv. Även "några sydafrikaner" skall ha varit där.