2019-09-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det sägs att människor häktas på lösa grunder och det är därför det tar så lång tid att bygga upp till ett åtal. Om inte den misstänkte släpps fri innan dess förstås.

Det ligger mycket sanning i det även om svensk befolkning inte gärna vill tro det men häktning på sannolika skäl är inte svårt att få till tyvärr.

Det är därför den här soppan är långtifrån över och SD knappast ska ses som mördaren ännu. En del i tråden tycker ju numera han är i princip dömd för mordet för att han äntligen är häktad igen.

SD har tidigare varit häktad en knapp vecka, fri i 1,5 år och så nu då häktad igen på sannolika skäl.

Därmed har Sverige medvetet pressat ner häktningstiden. Utredningshäktning har minimerats.
Citera
2019-09-21, 12:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur länge varar då detta medgivande månne?
Att kalla det för ett "medgivande" blir kanske lite missvisande. Vad det handlar om är väl att advokaten säger att han inte kommer att begära någon förhandling den 27 september när häktningstiden löper ut.

Troligen har advokat Backman nu insett att det inte lönar sig att diskutera det här med rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson, och då överlåter Backman kanske hellre till Ulla och Åsa Hiding att diskutera det här med ev. förlängd häktning helt på egen hand.
Citera
2019-09-21, 12:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
SD har tidigare varit häktad en knapp vecka, fri i 1,5 år och så nu då häktad igen på sannolika skäl.

Därmed har Sverige medvetet pressat ner häktningstiden. Utredningshäktning har minimerats.
Det var det dummaste. Så SD är släppt fri 1,5 år för att Sverige medvetet ville pressa ner häktingstiden?
SD,s häkningstid kommer inte minimeras utan han sitter så länge Åkl behöver honom där.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-21 kl. 12:20.
Citera
2019-09-21, 12:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Seriöst?

Tror du Hiding har gett fan i att häkta MGM för att inte utsätta honom för en lång häktningstid?

Då är du mer än lovligt naiv.
Citera
2019-09-21, 12:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

I det här fallet kan det mycket väl ha skötts på ett bra sätt. Att han omhäktades först nu när det fanns goda grunder, de ska ju ha fått NFC resultat dagen innan häktningen och det bådar ju gott.
Citera
2019-09-21, 12:24
Medlem
Citat:
Det är väl inte ens säkert att de har bindande bevis? Det skulle i så fall inte ta så lång tid att komma till åtal eller hur?
Häktning kan göras på enbart indicier, tro det eller ej.
Tänkte just att de har bindande bevis eftersom han sitter på sannolika och med restriktioner, och häktesöverklagan dessutom avslogs...då bör de väl ha bindande bevis som knyter honom till både BO och BP, tror du inte?
Det bör väl knappast röra sig om enbart ett vittne som sett honom cykla hem efter midnatt på Betesvägen liksom, då hade de nog inte lyckats med sannolika öht, så hur tänker du menar du?
Citera
2019-09-21, 12:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hur länge varar då detta medgivande månne?
Det funderade jag också över.
Gäller det nu den 27 oavsett om åklagaren begär ytterligare 2 veckor eller 4 veckor?
Gäller det alla framtida förlängningar som åklagaren vill ha?
Citera
2019-09-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @CarlJanne75

Det är helt korrekt att jag aldrig har skrivit någonting elakt om någon person inom familjen Wesström, men det är de imbecilla personerna som vill få andra att tro så, det är också deras egentliga anledning till att de skriver på ett sådant sätt som de gör.

Motivet till mordet finns 👤bland annat👤 att finna i offrets sätt att vara, och du vet mycket väl att jag är överens mig dig i detta fallet, men observera det att jag skrev, bland annat.

Men inom detta mordfallet är jag näst intill övertygad om att motivet till mordet finns hos en helt annan person.

Du vet också att Kurt Jokern Olsson är sedan länge antaget.

Mvh/ @JokerMannen

Du känner nog igen den här texten.

Citat:
Du menar alltså fullständigt allvar, att du tror tvärsäkert att SD👤 är totalt oskyldigt utpekad, detta, trotts att det nu handlar om sannolika skäl ?

Vad anser du om sanningshalten i det där?
Ska man vara ärlig, så är det en lögn, helt taget ur luften av dig.
Citera
Medlem
Lite OT:
Efter fått lite olustiga PM och även IRL, vill jag ”förklara” hur jag tänker. Jag har ifrågasatts varför och hur jag/vi kan umgås med misstänkta mördare (tidigare bara SD, nu både SD och HD).

Har man en vän/kompis/arbetskamrat eller liknande som misstänks för ett grovt brott, i detta fall det grövsta - Mord.
Hur ska man förhålla sig till personen och hens omgivning.

Hur tänker hen på mig om hen frikänns och är helt oskyldig, om jag klipper alla band direkt?
Hur tänker mina andra vänner att jag är som vän då?
Om hen döms, och det visar sig att hen var sjuk vid brottet, hur ska man då förhålla sig?

Om brottet (mordet) var planerat, så kommer min moraliska kompass visa 180 från personen, även efter avtjänat straff, men är det rätt egentligen?

För tillfället så känner jag en ganska stor tröskel att gå över för att närma mig paret D innan detta är löst, men det känns inte rätt.
Det jag har och gå på är att dom säger att dom är oskyldiga. Jag har med åren lärt mig att lyssna mer kritiskt på folk, men inte mina vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Seriöst?

Tror du Hiding har gett fan i att häkta MGM för att inte utsätta honom för en lång häktningstid?

Då är du mer än lovligt naiv.

Naturligtvis inte, domaren var striktare än förväntad möjligen. Men det är ett mer allmänt klagande på att misstänkta går fria nu jmfrt med tidigare.
Citera
2019-09-21, 12:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
I det här fallet kan det mycket väl ha skötts på ett bra sätt. Att han omhäktades först nu när det fanns goda grunder, de ska ju ha fått NFC resultat dagen innan häktningen och det bådar ju gott.
Nja, de har ju tidigare alltid varit noga med att informera allmänheten varje gång de har tyckts sig ha något på SD. Hade det kommit positiva resultat från NFC nu så borde vi väl ha kunnat läsa om det.
Citera
2019-09-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det funderade jag också över.
Gäller det nu den 27 oavsett om åklagaren begär ytterligare 2 veckor eller 4 veckor?
Gäller det alla framtida förlängningar som åklagaren vill ha?

Det gäller till nästkommande förhandling.
Kan inte tänka mig något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in