2019-09-20, 14:53
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesecretgirl88
Har kollat via min mammas fb och då hittar jag ej honom..vet inte om det betyder att han kanske aldrig ens haft ett fbkonto och bara messenger..

Kan han ha blockerat din mamma också?
Citera
2019-09-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Kan han ha blockerat din mamma också?
Dem känner inte varandra...
Citera
2019-09-20, 21:23
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Dem känner inte varandra...

Har du dolt dina vänner och din info för honom...?
Citera
2019-09-20, 22:55
Medlem
Citat:
Har du dolt dina vänner och din info för honom...?

Vad menar du?
Citera
2019-09-21, 04:42
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Vi är inte vänner på fb bara kontakt via messenger...
Citera
2019-09-21, 06:47
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Vi är inte vänner på fb bara kontakt via messenger...

Han kan ha en profil, du vet inte?

Har du dina vänner dolda eller kan han ha gått igenom dem?
Citera
2019-09-21, 07:26
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Han kan ha en profil, du vet inte?

Har du dina vänner dolda eller kan han ha gått igenom dem?

Håller med här - om den här killen är mycket angelägen om att slippa The Secret Girl, så kan han mycket väl ha gått igenom hennes kontakter och blockat dem allihopa.

The Secret Girl: du får göra ett trollkonto, alltså ett nytt Facebookkonto i falskt namn, och se vad du kan se av honom när du är inloggad på det. Ip-nummer och sådant spelar ingen roll på Facebook och messenger - det är bara profilen som blockas. Du kan starta hur många nya profiler som helst från samma Ip-nummer, och de nya är inte blockade hos dina före detta vänner, som har blockat dig. (På en del andra ställen är det Ip-numret som blockas, och då måste man byta ut det först, eller använda en dator någon annanstans.)
Citera
2019-09-21, 07:31
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Var har de påstått detta?

I sin information i hjälpavsnittet på Facebook, bland annat. De svär dyrt och heligt att sådant inte går att se. Men det gör det. Likaså om en Facebookvän har en dold vänlista (dold även för vänner, eller för en grupp av vänner). Med tiden vet du exakt vilka vänner han eller hon har ändå, för de kommer upp som vänförslag hos dig.

(Funkar förstås inte om ni har en massa gemensamma vänner och connections, eller om det inte finns något som säger att de måste höra till just honom. Jag har dock Facebookvänner i många olika länder, så för mig är det rätt uppenbart att t.ex. de fransmän som dyker upp förmodligen är min franske Facebookväns vänner. Ibland kan man även ana sig till det det på stilen, jobbet de har, arbetsplatsen, intressena, utbildningen, skolan de gått.)

Eller så kollar man bara vilka som lajkar och kommenterar hans/hennes inlägg - de flesta av dem lär vara hans/hennes vänner...
Citera
2019-09-21, 07:55
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med här - om den här killen är mycket angelägen om att slippa The Secret Girl, så kan han mycket väl ha gått igenom hennes kontakter och blockat dem allihopa.

The Secret Girl: du får göra ett trollkonto, alltså ett nytt Facebookkonto i falskt namn, och se vad du kan se av honom när du är inloggad på det. Ip-nummer och sådant spelar ingen roll på Facebook och messenger - det är bara profilen som blockas. Du kan starta hur många nya profiler som helst från samma Ip-nummer, och de nya är inte blockade hos dina före detta vänner, som har blockat dig. (På en del andra ställen är det Ip-numret som blockas, och då måste man byta ut det först, eller använda en dator någon annanstans.)

Precis, att värna om sina vänner och ha dem dolda är det väldigt få som förstår att ha.

Tack, det var exakt detta du skrev som var min poäng 🙂
Citera
2019-09-21, 08:01
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Precis, att värna om sina vänner och ha dem dolda är det väldigt få som förstår att ha.

Tack, det var exakt detta du skrev som var min poäng 🙂

Nåja, vissa VILL inte vara dolda, utan uppskattar alla möjligheter att få uppmärksamhet och nätverka!

Jag hade min vänlista öppen länge, men dolde den då jag ville slippa vara med i tävlingen "vem har flest Facebookvänner". Det kan så lätt bli, att man accepterar vänförfrågningar från olämpliga personer, bara för att man vill visa upp att man har många vänner... även om man VET att det är fånigt att tänka så. Det är mycket lugnare när ingen kan se hur många (eller få) man har.
Citera
2019-09-21, 08:48
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Nåja, vissa VILL inte vara dolda, utan uppskattar alla möjligheter att få uppmärksamhet och nätverka!

Jag hade min vänlista öppen länge, men dolde den då jag ville slippa vara med i tävlingen "vem har flest Facebookvänner". Det kan så lätt bli, att man accepterar vänförfrågningar från olämpliga personer, bara för att man vill visa upp att man har många vänner... även om man VET att det är fånigt att tänka så. Det är mycket lugnare när ingen kan se hur många (eller få) man har.

Jag anser att om man har vänner man månar om/känner så döljer man dem för DERAS skull...

Min åsikt.
Citera
2019-09-21, 13:13
Medlem
Citat:

Ok jo jag har dolt ingen ser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in