2019-09-15, 22:22
Medlem
Hej har en fråga om messenger. Jsg hsr rn vän på messenger vars profilbild helt plötsligt är en vit gubbe och man får upp en skylt " dunksn inte svara på denna konversation" " du kan inte svara på detta meddelande" när man skickar iväg ett meddelande. Vad har hänt då?
Citera
2019-09-15, 22:56
Medlem
Så är nog blockad utan anledning...
Citera
2019-09-16, 00:17
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesecretgirl88
Min vän har inte facebook bara messenger...
Är du neger? Om du har Messenger har du en profil på Facebook.
Citera
2019-09-16, 09:56
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Är du neger? Om du har Messenger har du en profil på Facebook.

Det går att skaffa Messenger med sitt telefonnummer, man behöver ej ha en profil.
Senast redigerad av Hackergirl 2019-09-16 kl. 09:58. Anledning: Skrivfel
Citera
2019-09-16, 09:57
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Så är nog blockad utan anledning...

Stämmer.
Citera
2019-09-16, 15:22
Medlem
Merwinnas avatar
Facebook ljuger när dom säger att dom inte outar oss, för det gör dom. Jag har som jag har berättat tidigare, ett trollkonto för att kunna testa olika funktioner och hur det funkar. Häng med här nu!

A (det är jag) har en Facebookvän som vi kan kalla B. B. har nyligen fått en ny Facebookvän (som jag, alltså A inte är vän med), som B interagerar väldigt mycket med. Vi kan kalla denne C. Jag brukar ganska ofta gå in på C:s sida för att läsa vad B skriver där! Vidare har jag alltså ett trollkonto, D, som jag (A) är vän med. D (alltså mitt alter ego) är inte vän med varken B eller C, och är aldrig inne på deras sidor.

Grejen är den, att inte nog med att B väldigt ofta dyker upp som vänförslag inne hos D. Nu har C också börjat göra det! Om D var en verklig person och inte mitt alterego, så skulle D bli nyfiken, gå in och kolla på C:s profil, se att C är vän med B som är vän med A (d.v.s. mig), och dra sina slutsatser om att A brukar vara inne hos C och snoka, förmodligen p.g.a. att A är intresserad av vad B skriver där! Hängde ni med..?

Och det värsta är, att mina (A:s) riktiga vänner, lär erhålla exakt samma information som D (mitt trollkonto), och alltså kunna dra samma slutsatser...
Citera
2019-09-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Stämmer.

Eller är kontot inaktiverat??
Citera
2019-09-17, 00:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Facebook ljuger när dom säger att dom inte outar oss, för det gör dom. Jag har som jag har berättat tidigare, ett trollkonto för att kunna testa olika funktioner och hur det funkar. Häng med här nu!

A (det är jag) har en Facebookvän som vi kan kalla B. B. har nyligen fått en ny Facebookvän (som jag, alltså A inte är vän med), som B interagerar väldigt mycket med. Vi kan kalla denne C. Jag brukar ganska ofta gå in på C:s sida för att läsa vad B skriver där! Vidare har jag alltså ett trollkonto, D, som jag (A) är vän med. D (alltså mitt alter ego) är inte vän med varken B eller C, och är aldrig inne på deras sidor.

Grejen är den, att inte nog med att B väldigt ofta dyker upp som vänförslag inne hos D. Nu har C också börjat göra det! Om D var en verklig person och inte mitt alterego, så skulle D bli nyfiken, gå in och kolla på C:s profil, se att C är vän med B som är vän med A (d.v.s. mig), och dra sina slutsatser om att A brukar vara inne hos C och snoka, förmodligen p.g.a. att A är intresserad av vad B skriver där! Hängde ni med..?

Och det värsta är, att mina (A:s) riktiga vänner, lär erhålla exakt samma information som D (mitt trollkonto), och alltså kunna dra samma slutsatser...

Samma här.
Skapade ett falsk konto. Helt plötsligt fick jag vänförslag som min riktiga profil hade som vänner.
Citera
2019-09-17, 01:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Samma här.
Skapade ett falsk konto. Helt plötsligt fick jag vänförslag som min riktiga profil hade som vänner.

Ja, och DET är inte så konstigt. Det skulle ju kunna vara någon du känner. Och oftast döljer man väl inte sin vänlista för sina vänner, så dom vet det ändå.

Men det här som jag konstaterade var värre! Det var en person som mitt ena konto INTE har som vän, men brukar vara inne och snoka på - som hamnade som vänförslag hos mitt ANDRA konto!

Det skulle vara kul att forska på sociala relationer på Facebook! Man skulle kunna utläsa så mycket av folks aktivitet där.
Citera
2019-09-17, 16:11
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Eller är kontot inaktiverat??

Vet ej...

Skaffa ett till konto och kolla...
Citera
2019-09-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Facebook ljuger när dom säger att dom inte outar oss, för det gör dom.
Var har de påstått detta?
Citera
2019-09-20, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Vet ej...

Skaffa ett till konto och kolla...

Har kollat via min mammas fb och då hittar jag ej honom..vet inte om det betyder att han kanske aldrig ens haft ett fbkonto och bara messenger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in