2019-09-21, 01:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Feminister kan dra åt helvete.
Om jag inte lyckas skaffa sällskap på vanligt sätt, då säger det väl sig självt att jag går till glädjeflickorna.
Jag klarar inte av att leva i celibat.
Visst är det fel, men ibland måste man göra fel för att överleva.
Att fela är mänskligt.
Varför tycker du det är fel då?
Citera
2019-09-21, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Bäst att inte göra något för du kan alltid råka utnyttja någon utsatt, menar jag. Men du gör som du vill.

Så smickrande för er.

Ingen koll faktiskt. Inga planer på att göra det här, oavsett. Sparar hellre pengarna tills nästa Tysklandsresa.

Ok jag upprepar människohandel/slaveri/parasiterande.

?

Ok.
Citera
2019-09-21, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Babianen visar tydligt att kvinnor ofta är manipulativa och missunnsamma. Inte nog med det. Ni flyger under radarn alltför ofta också. Vi är er på spåren.. Vi ger oss inte.

Det enda B lyckats visa är att det finns människor som rabblar en massa horseshit. Dig inklusive. Jag har nog bara läst två/tre vettiga kommentarer från dig och det var angående skatten. Resten har verkat komma från en rabiat domedagspredikant hög på methamfetamin. Jag hoppas din forskning inte innefattar tvillingar.
Citera
2019-09-21, 02:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Välkänt faktum att behovsbaserade saker blir värre av kriminalisering. Behöver inte ens vara livsviktiga behov, räcker med att det finns en efterfrågan. Kommer då att uppstå kriminalitet och elände kring det hela för att tillmötesgå efterfrågan. Alcohol var förbjudet i usa en gång i tiden men man tvingades avkriminalisera på grund av all gangsterverksamhet som kriminaliseringen skapade. Detta trots att det inte är en grundläggande mänskligt behov att dricka alcohol. Nu är sex ett grundläggande mänskligt behov.

Det skulle vara mycket bättre att ha det över jord än under. Som jag ser set är man för att det ska vara kriminaliserat så underlättar man för illegal verksamhet och allt elände det för med sig.

Sexualdriften är stark och så länge balansen är så rubbad som den är så kommer sexköp att finnas kvar. Det spelar ingen roll hur olagligt det är eller blir.

Kommer ihåg en gång i Feminismens början hur mycket prat det var om utseendeideal och krav på tjejers utseende för att de skulle duga. Well killar har mycket högre krav för att de ska duga. Men det är tydligen inget problem.

Killar ska vara långa, muskulösa, ha en massa pengar, vara populära, se bra ut, mm för att ha något så när chans att få leka av sig sina sexuella fantasier och lustar.

På grund av biologiska skillnader råder en väldigt stor orättvisa på detta område. Men eftersom det är män som drabbas så gör det inget. Det drabbar dessutom män utan status och makt mest.

Ett av de bättre inläggen i denna tråd.
Citera
2019-09-21, 02:22
Avslutad
Citat:
Hur vet du att kläderna du har på dig inte sytts av 7-åringar i barnfabriker t ex? Hur vet du att någon inte farit illa på vägen av något du konsumerar/använder/gör?

Så smickrande för er tjejer att heterosexuella män väljer andra män före er.

Nej det vet jag inte, jag löser det genom att i princip aldrig köpa kläder. Jag tror droppen för mig blev Rana Plaza. Eller en av många droppar, rött kött undviker jag också osv. Men det är i princip omöjligt att leva utan att trampa på insekter där man går fram. Jag gillar heller inte det extrema åt något håll. Men nu var det sexindustrin vi pratade om, sexindustrin. Är du ok med det så vafan, jag är inte din mamma.

Jag har absolut inget emot att människor lever bra liv. Om det är män emellan varför inte, finns viktigare saker att oroa sig över.
Citera
2019-09-21, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför tycker du det är fel då?

Klart det inte är fel. Den skall in. Så fungerar naturen. Hur svårt skall det vara att acceptera för vissa?
Citera
2019-09-21, 02:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det enda B lyckats visa är att det finns människor som rabblar en massa horseshit. Dig inklusive. Jag har nog bara läst två/tre vettiga kommentarer från dig och det var angående skatten. Resten har verkat komma från en rabiat domedagspredikant hög på methamfetamin. Jag hoppas din forskning inte innefattar tvillingar.

Det är ju rätt uppenbart att det B skriver provocerar kvinnor iaf, så där har ju WordWarrior rätt.

Många påståenden må vara jävligt "out there", men vissa träffar också jävligt rätt. Förstår att det dock kan vara svårt att se om de i första hand genererar en massa känslor som blockerar ens tankeförmåga.
Citera
2019-09-21, 02:32
Avslutad
Citat:
Välkänt faktum att behovsbaserade saker blir värre av kriminalisering. Behöver inte ens vara livsviktiga behov, räcker med att det finns en efterfrågan. Kommer då att uppstå kriminalitet och elände kring det hela för att tillmötesgå efterfrågan. Alcohol var förbjudet i usa en gång i tiden men man tvingades avkriminalisera på grund av all gangsterverksamhet som kriminaliseringen skapade. Detta trots att det inte är en grundläggande mänskligt behov att dricka alcohol. Nu är sex ett grundläggande mänskligt behov.

Det skulle vara mycket bättre att ha det över jord än under. Som jag ser set är man för att det ska vara kriminaliserat så underlättar man för illegal verksamhet och allt elände det för med sig.

Sexualdriften är stark och så länge balansen är så rubbad som den är så kommer sexköp att finnas kvar. Det spelar ingen roll hur olagligt det är eller blir.

Kommer ihåg en gång i Feminismens början hur mycket prat det var om utseendeideal och krav på tjejers utseende för att de skulle duga. Well killar har mycket högre krav för att de ska duga. Men det är tydligen inget problem.

Killar ska vara långa, muskulösa, ha en massa pengar, vara populära, se bra ut, mm för att ha något så när chans att få leka av sig sina sexuella fantasier och lustar.

På grund av biologiska skillnader råder en väldigt stor orättvisa på detta område. Men eftersom det är män som drabbas så gör det inget. Det drabbar dessutom män utan status och makt mest.

Inlägg 4039, jag postar detta till dig också, ursprungligen ett svar till "hardusettminapa":

Citat:
"Detta är kärnan i hela resonemanget! Det är detta vi går runt och pillar på hela tiden!

Med "frivillig" menar jag fri från tungt missbruk, inga svåra psykiska sjukdomar/tillstånd, ingen slav, inte manipulerad/inlurad, inte svältande eller helt utblottad och liknande.

Hur många gör det frivilligt? Uppriktig fråga.

Jag är helt för att tjejer/killar, kvinnor/män som tänder på att ta betalt för sex gör det. Eller vill tjäna lite snabba pengar för att köpa en prima häst eller cool motorcykel eller vad man nu drömmer om.

Om svenska folket har behov för det är jag helt för en avkriminaliserad reglerad sexmarknad som styrs som alla andra branscher.

Jag förstår att män har stort behov av att knulla precis som jag. Det är parasiterandet på andras misär som jag avskyr som synden, inte bara när det gäller detta.

Och kom nu inte med "de prostituerade vill det också". Jag vill ha siffror, helst svenska siffror. Vad thailändare och nigerianer måste göra för att äta går inte riktigt att applicera på svenska förhållanden.

Detta är inte bara riktat till dig utan till oss alla här."
Citera
2019-09-21, 02:41
Avslutad
Citat:
Det är ju rätt uppenbart att det B skriver provocerar kvinnor iaf, så där har ju WordWarrior rätt.

Många påståenden må vara jävligt "out there", men vissa träffar också jävligt rätt. Förstår att det dock kan vara svårt att se om de i första hand genererar en massa känslor som blockerar ens tankeförmåga.

Jag tycker helt ärligt, rakt upp och ner att där är noll substans i det de skriver. Och det kan vara provocerande ja. När man märker att personen ifråga börjar slira och verkar tro att världen kretsar kring dem själva, det blir inte bara svårt att argumentera med dessa, det blir provocerande banalt. Och jag ignorerade, men gjorde misstaget att vilja "ge en andra chans", men där var absolut inget att hämta. Så det enda rätta nu vore att bara lägga på locket igen.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-21 kl. 02:43.
Citera
2019-09-21, 02:44
Avslutad
Citat:
Det har du vist.

Ok case closed. Vi är färdiga.
Citera
2019-09-21, 02:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Förresten, vad tycker du är det bästa alternativet för att ge män större tillgång till sex?

Ursäkta om jag lägger mig i er rätt intressanta diskussion men det finns alltid förlorare och du och torskarna som är tvingade att köpa sex tillhör denna grupp av losers. Hur känns det att betala dyrt för att en kvinna ska ens ska överväga att dela säng med er?

Citat:
1. Legalisera sexköp

Varför det? För att du och de desperata sexköparna i tråden inte får något knulla annars?

Citat:
2. Tvinga kvinnor att ställa upp på sex

Är det möjligtvis en hemlig fantasi som du går igång på? Om svaret är ja borde kanske du söka hjälp?
Citera
2019-09-21, 02:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart det inte är fel. Den skall in. Så fungerar naturen. Hur svårt skall det vara att acceptera för vissa?

De flesta har nog inga problem med att acceptera hur naturen fungerar. Men har du någon input angående det vi diskuterar?
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-21 kl. 03:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in