2019-09-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag får intrycket av att både Julia och Fredrik lever ur hand i mun. Dvs de har inga resurser och därför blir det stort bråk om någon tusenlapp hit och dit och vem som betalat SL kort.

Konstigt att när hon blivit misshandlad att det första hon gör är att gå in på Messenger och skriva till en kollega på St Görans psykakut. Normala människor ringer 112. Nej hon kör messenger till kollegor på psykakuten och chefen där beodrar två sjuksköterskor, den ena är en man att gå hem till Julia. Det är han som vittnar i en av ljudfilerna.
Kanske hon tänkte på en vän det första hon gjorde. 112 är för akut och hon trodde kanske inte hon var så skadad, bara rädd. Adrenalin gör att man inte alltid känner smärtan. Men FO är en farlig jävel. Riktigt farlig. Och drar sig inte för att ge sig på kvinnor. Carolina slog han ju sönder också. Förnekar dock fullständigt.
Ja, mycket snack om pengar och busskort. Lite märkligt. Men hon låter väldigt ung. Inte mer än 25 år eller så. Har du koll på när hon är född? Jag misstänker att han utnyttjar henne grovt pga både storlek och åldersmässigt.
Citera
2019-09-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ligger lite efter men här får du länken om ingen annan har postat den redan.

Karin Lilja Dom 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel 2016-03-07Stockholms TR B 633-14
https://minfil.com/ndYfl0bfb6

Edit: Såg nu att Picasso2 hade lagt ut filen med överklagandet till Hovrätten och dom fastställde Tingsrättens dom som också finns med i den filen.
https://minfil.com/K1sepc6en3/B2795-16_3_Karin_Lilja_Dom_misshandel_av_AL_pdf

Angående KL och rättegångar.

Vi har hört rösten som tillhör FO tack vare efternamn08.

FO lät nervös med spelad självsäkerhet. Verkar vara van vid att behöva försvara sina handlingar. Gång på gång. Känns som han aldrig riktigt vuxit upp även om han hade jobb vid tiden för händelsen/brottet. Inget konto, inget leg (körkort då?), ingen bostad. Det är olika tjejer och nya boenden hela tiden.
Han pratar mycket om hur bra han är som hjälper folk. Ja han röjer och fixar så fint åt sina knarkande kompisar. Där han bor vill han ha ordning och reda i lgh om han får bestämma. ”Prickfritt” som han själv säger.

Hursomhelst, Ovanstående förhandlingar där KL då istället medverkar som tilltalad borde också vara inspelade så vi kan höra KL själv berätta från iaf huvudförhandlingen i Tingsrätten?

Om jag förstått det rätt så får man ljudfiler på cd-skiva. Äger ingen spelare så om nån ville fixa de inspelade förhandlingar som finns med KL så blir det digitala ryggdunkningar härifrån.
Citera
2019-09-20, 19:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Vi har hört rösten som tillhör FO tack vare efternamn08.

FO lät nervös med spelad självsäkerhet. Verkar vara van vid att behöva försvara sina handlingar. Gång på gång. Känns som han aldrig riktigt vuxit upp även om han hade jobb vid tiden för händelsen/brottet. Inget konto, inget leg (körkort då?), ingen bostad. Det är olika tjejer och nya boenden hela tiden.
Han pratar mycket om hur bra han är som hjälper folk. Ja han röjer och fixar så fint åt sina knarkande kompisar. Där han bor vill han ha ordning och reda i lgh om han får bestämma. ”Prickfritt” som han själv säger.

Hursomhelst, Ovanstående förhandlingar där KL då istället medverkar som tilltalad borde också vara inspelade så vi kan höra KL själv berätta från iaf huvudförhandlingen i Tingsrätten?

Om jag förstått det rätt så får man ljudfiler på cd-skiva. Äger ingen spelare så om nån ville fixa de inspelade förhandlingar som finns med KL så blir det digitala ryggdunkningar härifrån.

Ang jobb -FO -Han har i så fall jobbat svart, uppgivit 250 000 kr som inkomst för polisen, när de kollar upp det är det 0. Tror han är en väldigt bra manulipatör å lögnare.
Citera
2019-09-20, 19:32
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:

Lät som en typisk hantverkare. Han prat flöt på tills det kom fram till själva misshandelsincidenten, då ändrades tonläget och stilen på något sätt och han svarade bara kortfattat. Tjejen hade ju uppenbarligen skador, jag har sett hans "charmanta" sms och vilken man har fått ett antal besöks- och kontaktförbud mot sig?
Citera
2019-09-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Lät som en typisk hantverkare. Han prat flöt på tills det kom fram till själva misshandelsincidenten, då ändrades tonläget och stilen på något sätt och han svarade bara kortfattat. Tjejen hade ju uppenbarligen skador, jag har sett hans "charmanta" sms och vilken man har fått ett antal besöks- och kontaktförbud mot sig?
Personligen tycker jag han låter som en typisk dagdrivare. Med viss charm kanske eftersom han lyckas dupera tjejer. Han är en snyltare och en kille som vill ha makt, men hans taskiga självförtroende gör att han måste slå tjejer för att få respekt. Själv anser jag honom vara en typisk loser.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-20 kl. 19:43.
Citera
2019-09-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ang jobb -FO -Han har i så fall jobbat svart, uppgivit 250 000 kr som inkomst för polisen, när de kollar upp det är det 0. Tror han är en väldigt bra manulipatör å lögnare.

Han får förskott nån tusenlapp hit och dit från lönekontoret. Han har ju inget konto så ja det är nog svart även om vissa arbetsgivare såklart kan betala ut lön i kontanter.

Ja det får bli lite detaljstudier här tills nåt matnyttigare dyker upp som är mer relaterat till själva dådet.
Citera
2019-09-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX

Ja typ ’anstaltssvenska’.

Ja det där att de som ljuger kan vara detaljrika i vissa delar men tillknäppta när det ställs frågor är ju ABC för att avslöja en lögnare eller någon som döljer något.
Som jag skrev tidigare så är han van att behöva förklara sig och tycker nog själv att han är rätt vältalig.
Citera
2019-09-20, 19:57
Medlem
Citat:

...

Ja det vore intressant.

Karin Lilja Dom 2016-03-07 våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel 2016-03-07Stockholms TR B 633-14
https://minfil.com/ndYfl0bfb6
Citera
2019-09-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske hon tänkte på en vän det första hon gjorde. 112 är för akut och hon trodde kanske inte hon var så skadad, bara rädd. Adrenalin gör att man inte alltid känner smärtan. Men FO är en farlig jävel. Riktigt farlig. Och drar sig inte för att ge sig på kvinnor. Carolina slog han ju sönder också. Förnekar dock fullständigt.
Ja, mycket snack om pengar och busskort. Lite märkligt. Men hon låter väldigt ung. Inte mer än 25 år eller så. Har du koll på när hon är född? Jag misstänker att han utnyttjar henne grovt pga både storlek och åldersmässigt.

Julia är född 1981 så hon är snart 40 år, ingen 25 åring direkt
Citera
2019-09-20, 20:07
Medlem
Citat:
Julia är född 1981 så hon är snart 40 år
Oj. Hon lät mycket yngre. Då är det svårt att försvara hennes handlande att ge sig i lag med en rövare. Hoppas hon aldrig släpper honom in på livet igen.

Var det Julias dotter som sa att det var jobbigt med mammas val av killar? Eller var det Carolinas dotter? Dvs den Carolina som också blev misshandlad av FO?
Citera
2019-09-20, 20:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Det är pengar och lägenheten på Norr Mälarstrand som är orsak och verkan.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Den 9 sept gjorde Vresrosen sitt första inlägg. Och det handlade om bostaden och att HOL borde lösa ut KL. V verkar orolig för att KL klantat sig och får betala skadestånd till HOL för skjutningen. Intressant.

Numera har vi tillgång till bodelningshandlingen i tråden och den är helt korrekt. Läs den.

https://minfil.com/kcG43551nf

Det som kom fram var att KL inte medverkat och direkt saboterat bodelningen. Och vi vet ännu mer om KL och det är inte en vacker bild vi fått. KL kommer att få umgås med rövare i samhällsbotten eftersom ingen inom juristkretsar vill associeras med henne efter det här.

Vresrosen har efter sin första kommentar fortsatt att spamma tråden om bodelningen. Vresros vet hur man trollar. Man upprepar samma sak gång på gång i förhoppning om att trötta ut andra på tråden och föra nytillkomna på villovägar. En mycket intressant företeelse våran Vresros. Målet är att förgöra HOL. Varför kan man undra?
Pengar pengar pengar är fokus.
Tänk om det kunde komma något nytt någon gång som har med fakta att göra.
Fan vad jag är less på ogräs
Citera
2019-09-20, 20:12
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Julia är född 1981 så hon är snart 40 år, ingen 25 åring direkt

Ja, jag såg det! Hade tippat på tonåring. Men hon verkar vara gift nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in